3min. doba čtení

Co byste měli mít na paměti při optimalizaci konverzního poměru?

Pokud chcete zvýšit konverze ve svém obchodě, musíte se vyvarovat známého přísloví: Nehaste, co vás nepálí. Častým omylem je, že konverzní audit potřebujete pouze v případě, že se na vašich webových stránkách vyskytl problém. Stejně jako prevence při pravidelných lékařských prohlídkách platí i online prevence, která může zabránit větším problémům a přinést lepší výsledky v dlouhodobém horizontu.

Co byste měli mít na paměti při optimalizaci konverzního poměru?

Invesp, jedna z předních světových agentur specializujících se na optimalizaci konverzí, ve své zprávě shrnula, na co je třeba pamatovat při neustálém zlepšování uživatelské zkušenosti.

Podstata auditu CRO

Audit optimalizace konverzního poměru (CRO) je proces, který prověří, zda vaše webové stránky dobře fungují z hlediska konverzí. Tento důkladný audit založený na datech může odhalit problémy s analytikou, nedostatky v uživatelské zkušenosti nebo dokonce promarněné příležitosti k získání příjmů. Čím více dat (Google Analytics, heatmaps, rozhovory se zákazníky, A/B testy atd.) o svých uživatelích máte, tím lepší bude váš audit optimalizace konverzí.

Jak zlepšit konverze v internetovém obchodě?

Stránka produktu je hlavním faktorem, který rozhoduje o tom, zda návštěvník nakoupí, nebo ne. Proto stojí za to zvážit, zda změna tohoto typu podstránky může ovlivnit nebo zničit proces konverze nebo nákupu.

Zaměřte se na čtyři prvky: produkt, značku, uživatelský zážitek a text.

Fotografie a videa by měly být v bezvadné kvalitě, která zákazníkovi sama odpoví na některé jeho otázky. Čím více obrázků a čím více úhlů, z nichž jsou produkty zobrazeny, tím lépe. Pokud jsou například produkty k dispozici ve více barvách, je nejlepší mít snímky každého typu. Snažte se řešit problémy návštěvníka každým prvkem stránky produktu.

Prezentace vaší značky a poskytování velkého množství informací je na tomto typu webu nutností. Zákazníci nebudou muset opouštět stránku vybraného produktu a hledat další informace o společnosti.

I když je vše ostatní perfektní, je to obvykle text, který nakonec návštěvníka přesvědčí k nákupu. Mnoho e-shopů dodnes pouze kopíruje a vkládá popisy dodavatelů, což je závažná chyba. Vlastní texty k prezentaci produktů jsou vynikajícím způsobem, jak návštěvníkům poskytnout co nejvíce informací ve vlastním stylu.

Na závěr několik slov o stránce košíku. Dobrá stránka nákupního košíku má tři důležité vlastnosti: přehlednost, jednoduchost a rychlost. Je přehledná, protože návštěvníka nerozptylují žádné rušivé prvky. Ze stejného důvodu je dobré používat jednoduchou strukturu a text. A konečně, rychlé stránky znamenají lepší zákaznickou zkušenost, zatímco pomalé stránky snižují konverze. Statistiky ukazují, že 40 % zákazníků opustí webové stránky, pokud jejich načtení trvá déle než 3 sekundy.

Pro ty, kteří mají zájem o dlouhodobý úspěch, je důležité plánovat pravidelné audity. Jejich výsledky se mohou snadno odrazit v budoucích příjmech.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+