5 min. doba čtení

Buďte doma jako doma. Visual Search a jednoduchý nákup nábytku

Každý z nás má pro svůj domov jedinečnou vizi, nápady a inspirace. Vyhledat e-shop s konkrétním designovým stylem nebo oblíbeného výrobce může být jednoduché. Najít ale přesně produkt, po kterém už dlouho toužíte, je většinou časově náročné. BIANO si s tím poradilo a přineslo svým zákazníkům novinku v podobě visual search.

Simona Porubská Simona Porubská
SEO špecialistka v Biano.sk
Buďte doma jako doma. Visual Search a jednoduchý nákup nábytku

Hledáte nábytek a dekorace z internetu?

BIANO přišlo s rychlým a jednoduchým způsobem, jak mít domov jako z Pinterestu či z fotky oblíbené influencerky na Instagramu. Svým uživatelům se snaží ušetřit čas a nabídku výrobků jim šije na míru i díky vizuálnímu vyhledávání.

Funkce visual search je jedním z klíčových nástrojů. Na BIANO mají uživatelé dále možnost využít textové vyhledávání, které pracuje se synonymy, umí rozeznávat překlepy a také našeptává nejpopulárnější filtry ve vyhledávané kategorii.

Někdy však bývá celkem obtížné produkt přesně popsat. A to hlavně tak, aby se uživatel trefil do specifického filtru, tvaru či designového stylu.

 

Vizuální vyhledávání je v tomto smyslu naopak velmi explicitní a konkrétní. Napříč celým BIANO webem se v pravém horním rohu nachází ikona foťáku. Stačí na ni kliknout a nahrát jakoukoliv fotku nábytku z mobilu nebo stažený obrázek z internetu.

Umělá inteligence, na jejímž principu obrázkové vyhledávání funguje, najde podobné produkty. Za malou chvilku si je uživatel může prohlížet a často se mezi nimi najde i přesně ten samý produkt, který hledal. Výhodou je, že vidí cenovou nabídku na marketplace a může si tak vybrat cenově nejvýhodnější variantu ze stovek e-shopů.

BIANO Visual Search a jeho specifika

To, co naši aplikaci odlišuje od konkurenčních služeb, je unikátní databáze Home&Decor produktů, která bola použitá na trénování našich modelů. Samozřejmě je dále rozvíjíme dalším růstem katalogu a samotnou interakcí uživatelů s výsledky vizuálního vyhledávání,“ vysvětluje business developer Martin Mikolas.

Dodává: „Další výhodou výsledků vizuálního vyhledávání na BIANO je nespočetné množství zboží od partnerských e-shopů, díky čemuž se výpis výsledků neomezuje jen na nabídku jednoho obchodu, ale vyhledává napříč stovek webů.“

 

To, jak kvalitní bude analýza obrázků a fotografií, závisí na rozlišení či pozadí fotografie. Stejně tak je kvalita fotek důležitá pro zákazníky, protože ti nakupují hlavně očima.

Z vyjádření e-shopů je jedním z nejčastějších důvodů reklamace zboží nesprávně zobrazená barva produktu. Nejen kvůli zákazníkům, ale také kvůli kvalitnějším výsledkům vyhledávání, apelujeme na naše partnery, aby nám poskytovali nejen kvalitní informace o produktech, ale také kvalitní produktové fotografie,“ říká Martin.

Klenoty vizuálního vyhledávání

Získali jsme pro vás zajímavé insighty od Kateřiny Václavkové, která je BIANO product manažerkou.

|

Vizuální vyhledávání BIANO od června postupně spustilo i v ostatních zemích: Slovensko, Rumunsko, Nizozemsko, Maďarsko, Brazílie a Portugalsko, v nichž mu ale nepředcházela žádná kampaň. Uživatelé se visual search učí používat sami.

Po úspěšné televizní kampani, kterou jsme odstartovali v září loňského roku, uživatelé v Česku nahráli do vizuálního vyhledávání více než 20 000 obrázků. V ostatních zemích jsme zatím nijak výrazné kampaně nespouštěli,” uvedla Kateřina.

V Rumunsku a na Slovensku stihli uživatelé nahrát a vyhledávat pomocí tisíců obrázků. Nizozemsko, Maďarsko a Brazílie se drží na stovkách a v Portugalsku se také tento trend pomalu rozbíhá.

To, ve které zemi se vizuální vyhledávání využívá nejvíc, se nedá přesně definovat. Výsledek ovlivňuje doba spuštění, celková návštěvnost a také i kampaně.

„Co ale zajímavé, je konverzní poměr, protože dosahuje vysoké hodnoty ve všech zemích a proto v této funkcionalitě vidíme neskutečný potenciál,“ říká Kateřina a dodává: „Od uživatelů zatím dostáváme velmi pozitivní ohlasy, o nichž vypovídá právě i vysoký konverzní poměr. Proto máme v plánu funkcionalitu i nadále rozvíjet a učit s ní uživatele více pracovat.“ 

Co uživatelé vyhledávají pomocí obrázků nejvíc

Nejčastěji vyhledávaným sortimentem na BIANO se staly kategorie nábytku, ve kterém se uživatelé obvykle snaží najít cenově výhodnější alternativu.

Favoritem obrázkového vyhledávání se stala i svítidla. U lustrů a lamp mají totiž uživatelé velmi často konkrétní vizuální požadavky.

 

V menší míře se visual search využívá při hledání: 

  • nádobí,
  • bytových dekorací,
  • nebo jiných drobnějších doplňků.

Hledání pomocí obrázků překvapilo v kategoriích s textilem. Lidé nakupovali hlavně povlečení, polštáře, deky a plédy.

Zajímavé je i to, že oblíbené kategorie se v rámci vizuálního vyhledávání mění stát od státu. V Česku mezi top sortiment patří rohové sedačky, konferenční stolky, jídelní židle, křesla, komody a obrazy. Na Slovensku se rohové sedací soupravy umístily na šestém místě, přičemž vedoucí pozici si drží lustry a závěsná svítidla.

Jelikož vizuální vyhledávání BIANO uvedlo na trh v podstatě nedávno a v rámci států nerovnoměrně, insighty a výsledky, které jsme vám přinesli, momentálně považujeme za ilustrativní, protože se stoupající mírou adopce visual search mezi uživateli se budou měnit.

Sdílet článek
Simona Porubská
SEO špecialistka v Biano.sk

SEO specialistka a linkbuilderka pro vyhledávač nábytku a interiérových doplňků BIANO. Ve volném čase freelance content writerka a blogerka, která píše hlavně pro lidi.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Důvěra, prodeje, reputace: Proč jsou recenze v e-commerce klíčové?
4 min. doba čtení

Důvěra, prodeje, reputace: Proč jsou recenze v e-commerce klíčové?

Online recenze se v posledních letech staly důležitým nástrojem při rozhodování spotřebitelů a budování důvěry mezi firmami a zákazníky. Nejnovější průzkum, který realizovala platforma Trustpilot mezi 600 decision makery v britských malých a středních podnicích a 2 000 spotřebiteli, ukazuje na jejich význam pro ekonomický růst i výzvy, které s sebou přinášejí.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Předpokládá se, že live shopping letos osloví více než 20 % Američanů
4 min. doba čtení

Předpokládá se, že live shopping letos osloví více než 20 % Američanů

Online nakupování se mění a jedním z rostoucích trendů je live shopping – forma prodeje, kde si spotřebitelé mohou v reálném čase prohlížet produkty, klást otázky a okamžitě nakupovat. Podle říjnové předpovědi EMARKETER bude v roce 2025 prostřednictvím livestreamu nakupovat více než 21,7 % digitálních kupujících v USA. Tento trend naznačuje, že interaktivní formy e-commerce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Rekordní rok pro martech, ad tech a digitální obsah: Konsolidace na vzestupu
3 min. doba čtení

Rekordní rok pro martech, ad tech a digitální obsah: Konsolidace na vzestupu

Rok 2024 byl přelomovým obdobím pro digitální marketing, reklamní technologie a digitální obsah. Fúze a akvizice v těchto sektorech dosáhly nejvyššího počtu za posledních pět let, což naznačuje silnou investiční aktivitu a zvýšený zájem o technologické inovace. Firmy se strategicky spojovaly, aby si upevnily svou tržní pozici, rozšířily technologická portfolia a reagovaly na rostoucí požadavky […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+