Každý z nás má pro svůj domov jedinečnou vizi, nápady a inspirace. Vyhledat e-shop s konkrétním designovým stylem nebo oblíbeného výrobce může být jednoduché. Najít ale přesně produkt, po kterém už dlouho toužíte, je většinou časově náročné. BIANO si s tím poradilo a přineslo svým zákazníkům novinku v podobě visual search.
BIANO přišlo s rychlým a jednoduchým způsobem, jak mít domov jako z Pinterestu či z fotky oblíbené influencerky na Instagramu. Svým uživatelům se snaží ušetřit čas a nabídku výrobků jim šije na míru i díky vizuálnímu vyhledávání.
Funkce visual search je jedním z klíčových nástrojů. Na BIANO mají uživatelé dále možnost využít textové vyhledávání, které pracuje se synonymy, umí rozeznávat překlepy a také našeptává nejpopulárnější filtry ve vyhledávané kategorii.
Někdy však bývá celkem obtížné produkt přesně popsat. A to hlavně tak, aby se uživatel trefil do specifického filtru, tvaru či designového stylu.
Vizuální vyhledávání je v tomto smyslu naopak velmi explicitní a konkrétní. Napříč celým BIANO webem se v pravém horním rohu nachází ikona foťáku. Stačí na ni kliknout a nahrát jakoukoliv fotku nábytku z mobilu nebo stažený obrázek z internetu.
Umělá inteligence, na jejímž principu obrázkové vyhledávání funguje, najde podobné produkty. Za malou chvilku si je uživatel může prohlížet a často se mezi nimi najde i přesně ten samý produkt, který hledal. Výhodou je, že vidí cenovou nabídku na marketplace a může si tak vybrat cenově nejvýhodnější variantu ze stovek e-shopů.
„To, co naši aplikaci odlišuje od konkurenčních služeb, je unikátní databáze Home&Decor produktů, která bola použitá na trénování našich modelů. Samozřejmě je dále rozvíjíme dalším růstem katalogu a samotnou interakcí uživatelů s výsledky vizuálního vyhledávání,“ vysvětluje business developer Martin Mikolas.
Dodává: „Další výhodou výsledků vizuálního vyhledávání na BIANO je nespočetné množství zboží od partnerských e-shopů, díky čemuž se výpis výsledků neomezuje jen na nabídku jednoho obchodu, ale vyhledává napříč stovek webů.“
To, jak kvalitní bude analýza obrázků a fotografií, závisí na rozlišení či pozadí fotografie. Stejně tak je kvalita fotek důležitá pro zákazníky, protože ti nakupují hlavně očima.
„Z vyjádření e-shopů je jedním z nejčastějších důvodů reklamace zboží nesprávně zobrazená barva produktu. Nejen kvůli zákazníkům, ale také kvůli kvalitnějším výsledkům vyhledávání, apelujeme na naše partnery, aby nám poskytovali nejen kvalitní informace o produktech, ale také kvalitní produktové fotografie,“ říká Martin.
Získali jsme pro vás zajímavé insighty od Kateřiny Václavkové, která je BIANO product manažerkou.
Vizuální vyhledávání BIANO od června postupně spustilo i v ostatních zemích: Slovensko, Rumunsko, Nizozemsko, Maďarsko, Brazílie a Portugalsko, v nichž mu ale nepředcházela žádná kampaň. Uživatelé se visual search učí používat sami.
„Po úspěšné televizní kampani, kterou jsme odstartovali v září loňského roku, uživatelé v Česku nahráli do vizuálního vyhledávání více než 20 000 obrázků. V ostatních zemích jsme zatím nijak výrazné kampaně nespouštěli,” uvedla Kateřina.
V Rumunsku a na Slovensku stihli uživatelé nahrát a vyhledávat pomocí tisíců obrázků. Nizozemsko, Maďarsko a Brazílie se drží na stovkách a v Portugalsku se také tento trend pomalu rozbíhá.
To, ve které zemi se vizuální vyhledávání využívá nejvíc, se nedá přesně definovat. Výsledek ovlivňuje doba spuštění, celková návštěvnost a také i kampaně.
„Co ale zajímavé, je konverzní poměr, protože dosahuje vysoké hodnoty ve všech zemích a proto v této funkcionalitě vidíme neskutečný potenciál,“ říká Kateřina a dodává: „Od uživatelů zatím dostáváme velmi pozitivní ohlasy, o nichž vypovídá právě i vysoký konverzní poměr. Proto máme v plánu funkcionalitu i nadále rozvíjet a učit s ní uživatele více pracovat.“
Nejčastěji vyhledávaným sortimentem na BIANO se staly kategorie nábytku, ve kterém se uživatelé obvykle snaží najít cenově výhodnější alternativu.
Favoritem obrázkového vyhledávání se stala i svítidla. U lustrů a lamp mají totiž uživatelé velmi často konkrétní vizuální požadavky.
V menší míře se visual search využívá při hledání:
Hledání pomocí obrázků překvapilo v kategoriích s textilem. Lidé nakupovali hlavně povlečení, polštáře, deky a plédy.
Zajímavé je i to, že oblíbené kategorie se v rámci vizuálního vyhledávání mění stát od státu. V Česku mezi top sortiment patří rohové sedačky, konferenční stolky, jídelní židle, křesla, komody a obrazy. Na Slovensku se rohové sedací soupravy umístily na šestém místě, přičemž vedoucí pozici si drží lustry a závěsná svítidla.
Jelikož vizuální vyhledávání BIANO uvedlo na trh v podstatě nedávno a v rámci států nerovnoměrně, insighty a výsledky, které jsme vám přinesli, momentálně považujeme za ilustrativní, protože se stoupající mírou adopce visual search mezi uživateli se budou měnit.
SEO specialistka a linkbuilderka pro vyhledávač nábytku a interiérových doplňků BIANO. Ve volném čase freelance content writerka a blogerka, která píše hlavně pro lidi.
Chytrý nákup nábytku a dekorací je posláním Biano.cz. Najdete zde více než 1000 obchodů na jednom místě.
Pravidelné novinky, rozhovory a stálý obsah pro majitele e-shopů a ecommerce marketéry. To je Ecommerce Bridge.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.