2 min. doba čtení

Budou zásilky doručovat malá letadla? FedEx testuje autonomní doručování nákladu

Společnosti FedEx a Elroy Air pracují na spuštění testovacích letů zaměřených na doručování na střední vzdálenosti se začátkem od roku 2023. 

Budou zásilky doručovat malá letadla? FedEx testuje autonomní doručování nákladu

Kombinace malého letadla a dronu 

Největší expresní přepravní společnost na světě – FedEx – se spojí se společností Elroy Air, aby vytvořily první komplexní autonomní letecký nákladní systém s vertikálním vzletem a přistáním (VTOL). Stroj vypadá jako kombinace malého letadla a dronu. Jedná se o první dohodu svého druhu v USA a FedEx Express vypracuje plány na testování leteckého nákladního systému Chaparral. 

„Společnost FedEx byla postavena na inovacích a vždy se snažíme o využití nových technologií, které pomohou zlepšit logistické odvětví prostřednictvím bezpečnosti, efektivnosti a kvalitních služeb zákazníkům,“ řekl Joe Stephens, senior viceprezident pro globální plánování, inženýrství a technologie společnosti FedEx Express. „Těšíme se na další testování během naší spolupráce se společností Elroy Air.“ 

Společnosti FedEx a Elroy Air spolupracují od ledna 2020 s cílem získat certifikáty a zahájit letové testy v roce 2023.

Chaparral přepraví náklad do vzdálenosti 500 km

Kalifornská společnost Elroy Air představila své autonomní letadlo Chaparral v lednu 2022. Letadlo je vzdušný nákladní systém eVTOL, který dokáže autonomně vyzvednout 300 – 500 kg nákladu a dopravit jej vzduchem do vzdálenosti 500 km. Tento stroj je schopen letů na delší vzdálenosti bez potřeby další infrastruktury, jako jsou letiště nebo nabíjecí stanice. 

„Jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat se společností FedEx na budování nové generace expresní logistiky,“ řekl Kofi Asante, viceprezident společnosti Elroy Air pro rozvoj podnikání a strategii. „Když vás neomezuje náročná infrastruktura, doprava nebo letiště, logistika se může dostat k většímu počtu lidí rychleji než kdykoli předtím. Těšíme se na spolupráci při vytváření nové budoucnosti přepravy pro lidi na celém světě.“

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe