Systém ALAN je schopen číst, chápat, ukládat, třídit a interpretovat velké množství informací. Ve spojení s pokročilými vizualizačními a analytickými technologiemi a schopností integrace s PowerBI umožňuje značkám a týmu Publicis Commerce být flexibilnější a rychleji se rozhodovat o strategiích eRetail. Nástroj se používá na platformě Amazon a plánuje se jeho rozšíření na další weby.
“Umělá inteligence představuje konkurenční výhodu, jakou jsme nikdy předtím neměli, a představuje nový “Den 1″, jak s oblibou zdůrazňoval Jeff Bezos ve svém dopise akcionářům v roce 1997. Dnes se nacházíme ve Španělsku, pro společnost Amazon a celý ekosystém e-commerce, v novém dni 1,” komentoval spuštění José Luis Ferrero, generální ředitel Publicis Commerce ve Španělsku a Portugalsku.
Společnost Publicis Groupe SA působí v reklamním průmyslu. Mezi její služby patří řízení vztahů se zákazníky, přímý marketing, podpora prodeje, řízení akcí, vztahy s veřejností a firemní, multikulturní a finanční komunikace. Publicis Commerce se snaží změnit tradice v oblasti maloobchodních médií a vytvářet nové příležitosti v oblasti elektronického obchodu. Pomocí systému ALAN chce optimalizovat provozní efektivitu a přispívat k vytváření správných strategií a informovaných rozhodnutí.
Název ALAN znamená Autonomous Learning AI Network a je poctou Alanu Turingovi, otci moderní výpočetní techniky a umělé inteligence.