2 min. doba čtení

Amazon s novou leteckou flotilou. Amazon spouští službu Amazon Air v Indii

Amazon masivně investuje a zaměřuje se na logistiku. Nejnověji posiluje svou logistickou infrastrukturu spuštěním služby letecké přepravy nazvané Amazon Air. Indie je pro Amazon klíčovým zahraničním trhem, ale stále je "až" na druhém místě. 

Amazon s novou leteckou flotilou. Amazon spouští službu Amazon Air v Indii

Indie je třetím trhem pro leteckou přepravu zboží společnosti Amazon

S leteckou přepravou začala společnost v roce 2016, kdy koupila třicet letadel Boeing. Službu spustila v USA a později ji testovala ve Velké Británii. Indie je třetím trhem, na kterém bude společnost Amazon využívat k doručování zásilek leteckou přepravu.

Maloobchodní prodejce se spojil s leteckou společností Quikjet se sídlem v Bengalúru. Ta umožní společnosti urychlit doručování zboží v Dillí, Bombaji, Hajdarábádu a Bengalúru. Společnost Amazon používá k doručování letadla Boeing 737-800.

Společnost Amazon Air bude nabízet více než 110 letů do 70 destinací po celém světě a do své letecké logistiky investovala “stovky milionů dolarů”.

Amazon bude doručovat zásilky třetích stran

Tento krok následuje po otevření přepravní a logistické sítě společnosti Amazon pro obchodníky třetích stran koncem loňského roku.

“Společnost Amazon India využívá vlastní infrastrukturu k doručování přibližně 80-85 % objednávek a tuto doručovací síť zpřístupnila i ostatním prodejcům. Samotné doručování je biznis, který může v Indii dosáhnout obrovského rozsahu. Proto pro ně dává smysl, aby to začaly dělat v Indii,” řekl Satish Meena, nezávislý analytik, který sleduje odvětví elektronického obchodu v zemi.

Stále na druhém místě

Indie je pro Amazon jedním z klíčových zahraničních trhů. Společnost však stále zaostává za svým hlavním rivalem, společností Flipkart (pozn.: Flipkart vlastní Walmart). Podle analytiků společnosti Sanford C. Bernstein, Amazon se v Indii obtížně prosazuje v menších městech a obcích.

Společnost také v loňském roce uzavřela nejméně tři obchodní jednotky v Indii – velkoobchodní distribuční divizi Amazon Distribution, divizi pro doručování potravin Amazon Food a vzdělávací platformu Academy.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+