2 min. doba čtení

Amazon míří do Belgie

Společnost Amazon spustí v Belgii služby Amazon Belgium. Spuštění marketplace je naplánováno na září. Začátkem tohoto roku společnost oznámila plány na otevření nového logistického centra.

Amazon míří do Belgie

Uniklé dokumenty odhalují plány společnosti Amazon

Amazon plánuje expanzi do pěti nových zemí: Chile, Kolumbie, Nigérie a Jihoafrická republika se dočkají svých místních verzí na začátku roku 2023, další na řadě by měla být Belgie, kde se prodejna otevře v září letošního roku. Server Business Insider na základě uniklých interních dokumentů uvádí, že belgické uvedení na trh má symbolický kódový název “Red Devil” podle národního fotbalového týmu země.

Belgičtí maloobchodníci tak budou moci využívat službu Fulfilment by Amazon a zákazníci budou mít k dispozici členství v Amazon Prime. Spotřebitelé, kteří v současné době využívají službu Prime prostřednictvím jiných evropských stránek společnosti Amazon, mohou pokračovat ve svém členství v Amazon Belgium.

Belgičané si už nemusí objednávat u sousedů.

Společnost Amazon provozuje internetové obchody v sousedních zemích již řadu let. Belgičtí spotřebitelé, kteří hovoří nizozemsky, proto obvykle objednávají na nizozemském Amazon.nl, zatímco francouzsky hovořící spotřebitelé objednávají na francouzském Amazonu. To však nezabránilo maloobchodnímu gigantu se sídlem v Seattlu získat významný podíl na trhu. Každý pátý balík doručovaný v Bruselu a Valonsku národní společností Bpost totiž patří společnosti Amazon.

Budování vlastní logistiky

Amazon také pracuje na své logistické infrastruktuře. Koncem loňského roku společnost oznámila svůj záměr najímat vlastní kurýry a ještě letos otevře své první distribuční centrum v Antverpách.

Ačkoli samotný Amazon tuto zprávu nepotvrdil, spuštění belgického internetového obchodu je logickým dalším krokem. Stále však existuje praktická překážka: webová adresa amazon.be je v rukou pojišťovacího makléře Amazon Insurance. Uvidíme, jak to Američané vyřeší.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+