5 min. doba čtení

7 žhavých e-commerce trendů pro rok 2025

Doba se neustále mění as ní i e-commerce trendy, rok 2025 nebude výjimkou. Kromě pokročilejších AI nástrojů přinese zásadní změny v logistice, bezpečnosti a ochraně soukromí. Poznejte 7 e-commerce trendů, které budou hýbat rokem 2025.

Martin Bartl Martin Bartl
Content Marketing Manager, Dexfinity
7 žhavých e-commerce trendů pro rok 2025
Zdroj: Midjourney

K tomu, abyste udrželi krok s měnícími se očekáváními zákazníků a zvýšili loajalitu i tržby, měli byste znát aktuální e-commerce trendy. V dalších řádcích se podíváme na jejich využití i konkrétní příklady z praxe.

1. Personalizace na základě umělé inteligence (AI)

AI bude v roce 2025 klíčovým nástrojem pro přizpůsobení nakupování. Algoritmy dokáží analyzovat chování zákazníků a vytvářet personalizovaná doporučení v reálném čase.

Příklady z praxe:

  • Amazon používá AI na doporučení produktů na základě historie nákupů.
  • Spotify personalizuje playlisty na základě preferencí posluchačů.

Rady pro majitele e-shopu:

  • Investujte do AI řešení, která sledují chování zákazníků.
  • Proveďte personalizované e-mailové kampaně a dynamické webové prvky.
  • Využívejte chatboty poháněné AI pro interaktivní zákaznickou podporu.

Spotify má již několik let funkci Discover Weekly, díky které jsou playlisty uživatelů plně personalizovány podle hudby, kterou poslouchají. Zdroj: Unsplash

2. Augmentovaná realita (AR) a virtuální realita (VR)

AR a VR technologie umožňují zákazníkům „vyzkoušet“ produkty virtuálně. Tento trend bude dominovat v módním, nábytkářském a kosmetickém sektoru.

Příklady z praxe:

  • IKEA Place app umožňuje zákazníkům vizualizovat nábytek ve svém domě.
  • Sephora AR aplikace pomáhá zákazníkům vyzkoušet make-up virtuálně.

Rady pro majitele e-shopu:

  • Nabídněte AR nástroje pro vizualizaci produktů (např. vyzkoušení oblečení).
  • Investujte do VR showroomů, kde zákazníci mohou procházet virtuálním obchodem.
  • Vytvářejte interaktivní zážitky, které zvýší míru konverze.

3. Udržitelnost a etická spotřeba

Spotřebitelé stále více preferují udržitelné a etické produkty. Transparentnost v řetězci dodávek a ekologické balení budou klíčové.

Příklady z praxe:

  • Patagonie investuje do transparentního řetězce dodávek a propaguje opravu namísto nákupu nových produktů.
  • Lush nabízí bezobalové produkty pro podporu minimalizace odpadu.

Rady pro majitele e-shopu:

  • Zajistěte udržitelné balení a nabízejte recyklovatelné produkty.
  • Komunikujte o ekologických iniciativách vaší značky.
  • Zahrňte informace o původu a etice produktů přímo na stránce.

VR showroom nabízí nový způsob reklamy pro vaše produkty. Zákazníci si je tak mohou prohlédnout přímo v akci, zcela zblízka a v jakémkoli prostředí. Klidně i na dně oceánu. Zdroj: Unsplash

4. Social Commerce

Sociální sítě jako TikTok, Instagram a Facebook se stávají plnohodnotnými prodejními platformami s integrovanými nákupními funkcemi.

Příklady z praxe:

  • Kylie Cosmetics prodává přímo přes Instagram Shop.
  • TikTok umožňuje e-commerce výrobky označit v rámci videí, například přes TikTok Shop.

Rady pro majitele e-shopu:

  • Vytvořte atraktivní obsah pro sociální sítě, který inspiruje k nákupu.
  • Využívejte funkce jako shop now nebo swipe up pro přímý prodej.
  • Spolupracujte s influencery, kteří mohou propagovat vaše produkty.

5. Rychlá a flexibilní logistika

Rychlé doručení a flexibilní možnosti přepravy (např. výběr času doručení nebo pick-up pointy) budou standardem.

Příklady z praxe:

  • Amazon Prime garantuje doručení ve stejný den nebo následující noc.
  • Zákazníci Zásilkovny/Packety si mohou vyzvednout objednávky na pick-up pointech podle svého rozvrhu.

Rady pro majitele e-shopu:

  • Spolupracujte s moderními logistickými službami, které nabízejí rychlé doručení.
  • Umožněte zákazníkům sledovat jejich objednávky v reálném čase.
  • Zajistěte možnosti flexibilního doručení, které vyhovují zákazníkům.
Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

6. Předplatné a opakující se objednávky

Předplatné modely umožňují zákazníkům pravidelně dostávat produkty, což vede k vyšší loajalitě a stabilním příjmům pro obchodníky.

Příklady z praxe:

  • Dollar Shave Club: Společnost nabízí pravidelné doručování holicích strojků a příslušenství. Zákazníci si mohou vybrat frekvenci doručování a produkty, které potřebují. Tento model zajišťuje, že zákazníci nebudou muset myslet na opakované nákupy.
  • HelloFresh: Předplatné na donášku surovin a receptů na vaření. Zákazníci si předplatí pravidelnou dodávku čerstvých ingrediencí a získávají jedinečný zážitek z vaření bez nutnosti navštívit obchod.
  • Amazon Subscribe & Save: Amazon umožňuje zákazníkům předplatit si běžně používané produkty (jako prací prostředky, dětské pleny nebo vitamíny) a získávat slevy za pravidelné doručení.

Rady pro majitele e-shopu:

  • Zavádějte předplatné balíčky pro oblíbené produkty.
  • Nabízejte slevy nebo benefity pro zákazníky, kteří si předplatí produkty.
  • Usnadněte správu předplatného pro zákaznický účet.

7. Bezpečnost a ochrana soukromí

Zákazníci očekávají, že jejich údaje budou bezpečně chráněny. Striktní bezpečnostní protokoly budou nezbytné k budování důvěry.

Příklady z praxe:

  • Apple: Společnost zdůrazňuje ochranu soukromí a nabízí funkce jako App Tracking Transparency, která dává uživatelům kontrolu nad tím, jaké údaje o nich aplikace sbírají. Tím si buduje důvěru zákazníků.
  • PayPal: Implementace dvoufaktorové autentifikace a end-to-end šifrování na ochranu transakcí. PayPal pravidelně komunikuje uživatelům o svých bezpečnostních opatřeních.
  • GDPR v EU: Mnoho evropských e-shopů zdůrazňuje svou kompatibilitu s nařízením GDPR, čímž garantují zákazníkům bezpečné zpracování osobních údajů a možnost kontroly nad nimi. Například e-shopy zobrazují transparentní informace o používání cookies a správě osobních údajů.

Rady pro majitele e-shopu:

  • Proveďte dvoufaktorovou autentifikaci a šifrování dat.
  • Komunikujte, jak chráníte osobní údaje zákazníků.
  • Pravidelně aktualizujte své bezpečnostní systémy, abyste předcházeli útokům.

Posuňte váš byznys za hranice

Nezaspěte dobu a využijte tyto trendy pro růst vašeho byznysu. Velkou část procesů umíte plně automatizovat a získáte tak více času na samotnou strategii a užitečnější aktivity.

Sdílet článek
Martin Bartl
Content Marketing Manager, Dexfinity
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jen 26 % zákazníků hodnotí digitální zážitky jako vynikající. Co s tím?
3 min. doba čtení

Jen 26 % zákazníků hodnotí digitální zážitky jako vynikající. Co s tím?

Minulý rok se objevily zprávy o využívání sjednocených dat a generativní AI, které mají potenciál měnit zákaznickou zkušenost. Proč personalizace často selhává? A co odlišuje lídry na trhu od ostatních firem? Na to se zaměřila zpráva Adobe Digital Trends 2024. Zjistěte, jak překonat náročná očekávání zákazníků a přizpůsobit se rychle se měnícímu digitálnímu světu pomocí […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Aktuální trendy lokální e-commerce: Automatizace, efektivita, multichannel a expanze do zahraničí
5 min. doba čtení

Aktuální trendy lokální e-commerce: Automatizace, efektivita, multichannel a expanze do zahraničí

E-commerce v Česku a na Slovensku zažívá dynamické změny. Automatizace, AI, multichannel strategie a expanze do zahraničí jsou klíčem k úspěchu. Jak využít nové trendy k optimalizaci procesů, snížení nákladů a růstu na konkurenčním trhu? Objevte praktické tipy a inovativní přístupy, které transformují lokální online byznys. Odpovídá CEO CEE Radek Klouda ze společnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Přečíst článek
Téměř polovina nákupů začíná na online tržištích
4 min. doba čtení

Téměř polovina nákupů začíná na online tržištích

V roce 2024 se v evropském e-commerce často skloňovala online tržiště. Změnila způsob, jakým lidé objevují a nakupují produkty, přičemž jednotlivé platformy intenzivně soupeří o pozornost a důvěru zákazníků. Tržiště expandují do strategických regionů a neustále zlepšují své služby, aby získala konkurenční výhodu. Nejnovější zpráva, založená na odpovědích 4 500 nakupujících z pěti zemí, ukazuje, […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+