4min. doba čtení

5 kroků, jak se zorientovat při výběru platební brány pro váš e-shop

Platební brána se z ojedinělého systému pro moderní způsoby platby postupně vyvinula v téměř samozřejmou součást  e-shopů. S rostoucí poptávkou po online nakupování bez použití hotovosti roste i poptávka po integraci platebních bran. Bezpečnost, kvalita a rychlost jsou hlavními atributy, o které se při jejich výběru zajímají  majitelé e-shopů, jejichž záměrem je zajistit svým zákazníkům pohodlný nákup. 

5 kroků, jak se zorientovat při výběru platební brány pro váš e-shop

Na co se zaměřit při výběru platební brány?

Platby kartou či okamžité online platby

Pohotovostní platba na jeden klik je pro uživatele jednoduchá a pohodlná,  pro platební systém však představuje množství komplexních datových toků, které musí správně přiřadit platbu, zákazníka a údaje z platební karty bez toho, aby se narušilo šifrování a bezpečnost. Možnost platby kartou či okamžitou online platbou tedy není samozřejmostí, kterou by nabízel každý e-shop.

Vlastní konto pro správu plateb

Klasické platební brány fungují jako doplněk nebo přídavný modul pro e-shop, který automaticky zpracuje platby a převede peníze z bodu A do bodu B. Existují však i platební systémy, v rámci kterých si uživatel vytvoří účet a získá tak jakousi “virtuální peněženku”. Takovouto specifickou funkci však nemusí každý e-shop využít.

Automatické vyplňování formulářů

Úhrady jsou i díky platebním branám poměrně rychlé, ale vždy je co zlepšovat. Urychlit budoucí platby dokáže například dopředu vyplněný formulář v bance. Ne každá platební brána však dokáže data, která pak šetří drahocenné minuty, uchovávat. Integrace modulu do interního software v praxi znamená, že s jedním platebním účtem můžete zaplatit faktury bez přihlašování se do internetbankingu banky, ze které chcete fakturu zaplatit.

Platby do několika minut

Rychlost připsání platby od zákazníka na účet e-shopu je dalším důležitým faktorem při výběru platební brány. Do jednoho dne, do několika hodin, existují však i  brány, které to zvládnou do několika minut nebo dokonce sekund. Výhodou rychlejších plateb je nejen okamžitá kontrola transakcí, ale také dostupnost financí ihned po provedené platbě.

Prověření transakcí

Útoky na platební systémy a odcizení citlivých údajů či peněz jsou dnes významným tématem na poli kybernetiky. Některé platební brány disponují funkcí, která platby neustále analyzuje. Prověřování transakcí a vyhodnocení rizik podle souboru kritérií a pomocí vybraných testů je automatické. Systém sám hledá rovnováhu mezi akceptováním a prevencí před podvodnými transakcemi. Pro majitele e-shopu i jeho zákazníky to znamená vyšší míru bezpečnosti.

Dobrým příkladem platebních bran s množstvím potřebných funkcí je například GoPay, Payout, Barion, Besteron či Trustpay.

Typickým zástupcem je i světoznámý PayPal, který navíc nabízí funkci digitální peněženky. Stačí si tam převést peníze a o bezpečnou platbu máte postaráno. Slovenská platební brána Payout má navíc doplňkovou službu, tzv. “risks checks”.

Výběr platební brány není jednoduchou záležitostí. Je třeba zvolit takovou, která nabízí funkce relevantní právě pro váš e-shop.

Zvolit si ten správný systém pro zpracování plateb je otázkou vašich preferencí. Neřiďte se pouze cenou, informujte se například také o poskytované technické podpoře, aby byl pro vás proces integrace platební brány rychlý a její následné  fungování ve vašem e-shopu bezproblémové.

Sdílet článek
Pavol Kušnír

Kreativní copywriter a profesionální tvůrce nápadů v největší marketingové agentuře na východě Slovenska. Maniak do médií, technologií, her, komiksu a filmografie s profi přístupem geeka.

Tento článek ti přináší

Promiseo

Největší a nejkreativnější marketingová agentura na východ od Bratislavy. 👊

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6min. doba čtení

Průzkum slovenských e-shopů (E-shop Barometr 2022)

E-shop Barometr je pravidelný průzkum realizovaný mezi slovenskými e-shopy s různorodou nabídkou produktů a služeb. I uplynulý sedmý ročník, pod taktovkou ui42 ve spolupráci s KPMG na Slovensku, přinesl náhled pod pokličku slovenské e-commerce scény. Přečtěte si, jaká očekávání měli e-shopaři od Vánoc poznamenaných energetickou krizí a vysokou inflací. Jaké kroky například plánují podniknout v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek
5min. doba čtení

E-shopy s automatickým doporučovacím nástrojem prodávají efektivněji

Cílem každého e-shopu je prodávat. V moři konkurence, možnostech marketingových nástrojů a narůstajících očekávání zákazníků je však stále náročnější dosáhnout stanovených cílů. Stačí dnes větší rozpočet na reklamu, lepší marketing nebo změna designu webových stránek, aby byli zákazníci spokojenější a prodej efektivnější? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek