Marketplaces obsazují nejvyšší příčky
Středisko pro sledování používání internetu zaznamenalo ve druhém čtvrtletí 42,1 milionu nákupů na hodnocených webových stránkách. Oproti loňskému roku se počet nakupujících zvýšil o 100 000. Celkově se však žebříček nijak výrazně neměnil. Favoritem zůstává Amazon, následuje LeBoncoin, Cdiscount a Vinted. V každém případě výsledky potvrzují současný trend, jímž je popularita tržišť. Právě tři z nich se nacházejí v první čtyřce.
Za zmínku stojí výsledek společnosti Booking. Tento měsíc se společnost vrátila do první pětky, což potvrzuje oživení sektoru cestovního ruchu. Další dvě nejvýraznější změny se týkají společností Shein a Decathlon, které se posunuly vzhůru o pět míst na 12., resp. 16. místo. Naopak některé společnosti si pohoršily. Japonská společnost Rakuten a prodejce elektroniky Boulanger klesly o dvě místa, zatímco eBay se propadl o jedno místo.
Tři čtvrtiny Francouzů pravidelně navštěvují hodnocené stránky
Průměrně 47,5 milionu uživatelů (75 % francouzské populace) navštíví každý měsíc alespoň jednu z 20 uvedených stránek nebo aplikací. Návštěvnost webových stránek odráží rozšířené používání chytrých telefonů, které se stále častěji používají k online nakupování. Minimálně každá druhá návštěva všech stránek v žebříčku pochází právě z mobilního zařízení, jako je chytrý telefon.
Podle dostupných údajů společnosti Fevad tržby elektronického obchodu rostou. Ačkoli se tempo ve srovnání s rokem 2021 zpomalilo, prognózy ke konci roku zůstávají příznivé. Tržby francouzského e-commerce v loňském roce přesáhly 129 miliard eur, což představuje nárůst o 15,1 % v porovnání s 8,5 % v roce 2020. Sektor dopravy, cestovního ruchu a rekreace se zotavuje s 44% růstem. Stále však nedosahuje předpademické úrovně před rokem 2020.
Francie je se svým šestým místem jedním z největších trhů elektronického obchodu na světě. V Evropě je celkově na třetím místě, těsně za Německem a Spojeným královstvím.