2min. doba čtení

Zara rozšiřuje své tržiště s použitým zbožím

Módní řetězec Zara plánuje ve druhé polovině letošního roku rozšířit svůj trh s použitým zbožím Zara Pre-Owned na evropské trhy. Jedním z vybraných trhů je Nizozemsko. V současné době je platforma k dispozici ve Velké Británii.

Zara rozšiřuje své tržiště s použitým zbožím

Módní řetězec Zara spustil loni v říjnu ve Velké Británii trh s oblečením z druhé ruky s názvem Zara Pre-Owned. Tržiště s oblečením z druhé ruky spustili i další významní hráči, například Zalando. Zákazníci mohou na online platformě prodat své použité oblečení nebo darovat nepotřebné kousky Červenému kříži.

Evropská expanze

Maloobchodní prodejce minulý týden oznámil, že tržiště bude spuštěno i v dalších zemích. Zatím není jasné, kolik trhů má značka v hledáčku, ale Nizozemsko je jedním z nich.

Podle několika průzkumů se v současnosti vrací do oběhu pouze 8,6 % surovin. Podle Světového ekonomického fóra by přechod k udržitelnějším modelům mohl do roku 2030 přinést 4,5 bilionu eur dodatečné ekonomické produkce.

Partnerství se společností Stripe

Za účelem zefektivnění expanze uzavřela společnost Zara partnerství se společností Stripe. Všechny platby na trhu bude zpracovávat irská platební brána. “Udržitelnosti v maloobchodě se konečně dostává zasloužené pozornosti, která pomáhá chránit naši křehkou planetu. Jsme nadšeni, že si Zara vybrala společnost Stripe, protože je v této oblasti lídrem,” uvedla Eileen O’Mara, globální ředitelka společnosti Stripe.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?
3min. doba čtení

Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?

V roce 2023 jsme byli svědky průlomu v generativních systémech založených na umělé inteligenci (AI), sahajícího od telefonických rozhovorů s virtuálními operátory až po automaticky personalizovaná doporučení produktů a virtuální nákupní asistenty. Algoritmy strojového učení jsou dnes všudypřítomné, ale jak se k adopci umělé inteligence ve světě módy staví čeští spotřebitelé? Jaké nové nástroje znají […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+