2 min. doba čtení

Zara rozšiřuje své tržiště s použitým zbožím

Módní řetězec Zara plánuje ve druhé polovině letošního roku rozšířit svůj trh s použitým zbožím Zara Pre-Owned na evropské trhy. Jedním z vybraných trhů je Nizozemsko. V současné době je platforma k dispozici ve Velké Británii.

Zara rozšiřuje své tržiště s použitým zbožím

Módní řetězec Zara spustil loni v říjnu ve Velké Británii trh s oblečením z druhé ruky s názvem Zara Pre-Owned. Tržiště s oblečením z druhé ruky spustili i další významní hráči, například Zalando. Zákazníci mohou na online platformě prodat své použité oblečení nebo darovat nepotřebné kousky Červenému kříži.

Evropská expanze

Maloobchodní prodejce minulý týden oznámil, že tržiště bude spuštěno i v dalších zemích. Zatím není jasné, kolik trhů má značka v hledáčku, ale Nizozemsko je jedním z nich.

Podle několika průzkumů se v současnosti vrací do oběhu pouze 8,6 % surovin. Podle Světového ekonomického fóra by přechod k udržitelnějším modelům mohl do roku 2030 přinést 4,5 bilionu eur dodatečné ekonomické produkce.

Partnerství se společností Stripe

Za účelem zefektivnění expanze uzavřela společnost Zara partnerství se společností Stripe. Všechny platby na trhu bude zpracovávat irská platební brána. “Udržitelnosti v maloobchodě se konečně dostává zasloužené pozornosti, která pomáhá chránit naši křehkou planetu. Jsme nadšeni, že si Zara vybrala společnost Stripe, protože je v této oblasti lídrem,” uvedla Eileen O’Mara, globální ředitelka společnosti Stripe.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů
3 min. doba čtení

Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů

Evropská e-commerce scéna se dramaticky mění a čínské platformy získávají stále větší podíl na trhu. Zatímco v roce 2023 se domácí e-commerce růst v Číně zpomalil na slabých 3,5 % – což je méně než růst většiny TOP 10 globálních trhů – čínští giganti hledají příležitosti k expanzi směrem na západ.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+