2 min. doba čtení

Zara rozšiřuje své tržiště s použitým zbožím

Módní řetězec Zara plánuje ve druhé polovině letošního roku rozšířit svůj trh s použitým zbožím Zara Pre-Owned na evropské trhy. Jedním z vybraných trhů je Nizozemsko. V současné době je platforma k dispozici ve Velké Británii.

Zara rozšiřuje své tržiště s použitým zbožím

Módní řetězec Zara spustil loni v říjnu ve Velké Británii trh s oblečením z druhé ruky s názvem Zara Pre-Owned. Tržiště s oblečením z druhé ruky spustili i další významní hráči, například Zalando. Zákazníci mohou na online platformě prodat své použité oblečení nebo darovat nepotřebné kousky Červenému kříži.

Evropská expanze

Maloobchodní prodejce minulý týden oznámil, že tržiště bude spuštěno i v dalších zemích. Zatím není jasné, kolik trhů má značka v hledáčku, ale Nizozemsko je jedním z nich.

Podle několika průzkumů se v současnosti vrací do oběhu pouze 8,6 % surovin. Podle Světového ekonomického fóra by přechod k udržitelnějším modelům mohl do roku 2030 přinést 4,5 bilionu eur dodatečné ekonomické produkce.

Partnerství se společností Stripe

Za účelem zefektivnění expanze uzavřela společnost Zara partnerství se společností Stripe. Všechny platby na trhu bude zpracovávat irská platební brána. „Udržitelnosti v maloobchodě se konečně dostává zasloužené pozornosti, která pomáhá chránit naši křehkou planetu. Jsme nadšeni, že si Zara vybrala společnost Stripe, protože je v této oblasti lídrem,“ uvedla Eileen O’Mara, globální ředitelka společnosti Stripe.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe