2 min. doba čtení

Spotify hlásí růst příjmů i počet předplatitelů

Společnost Spotify vynaložila miliardu eur na budování svého podnikání v oblasti podcastů, přísně omezila náklady a zároveň propustila některé zaměstnance.

Spotify hlásí růst příjmů i počet předplatitelů

Tržby společnosti Spotify překonaly očekávání trhu

Tržby švédské společnosti Spotify Technology, která provozuje populární hudební aplikaci, překonaly ve třetím čtvrtletí očekávání trhu. Společnost zaznamenala nárůst počtu předplatitelů o 26 %, přičemž k nárůstu přispěly všechny regiony.

Zároveň předpovídá, že do konce roku dosáhne počet jejích předplatitelů 601 milionů. Informuje o tom agentura Reuters.

Spotify ve třetím čtvrtletí vykázala provozní zisk 32 milionů eur, což je první čtvrtletní zisk od roku 2021. Přispěla k tomu vyšší hrubá marže a nižší náklady na marketing a zaměstnance. Konkrétně se hrubá marže v období červenec-září 2023 zvýšila na 26,4 %, což je o 166 bazických bodů více než ve stejném období loňského roku.

Společnost Spotify vynaložila více než miliardu eur na budování svého podcastového byznysu, přísně omezovala náklady, na začátku roku propustila šest procent zaměstnanců a v červenci zvýšila ceny svých prémiových programů v několika zemích.

Týdenní podcast UPdate

Návrat k zisku

Společnost se také vrátila k zisku, který za tři měsíce do konce září 2023 dosáhl 65 milionů eur po ztrátě 166 milionů eur před rokem.

Tržby společnosti rovněž vzrostly, a to o 11 % na 3,36 miliardy eur z loňských 3,04 miliardy eur, čímž překonaly odhady trhu ve výši 3,33 miliardy eur. Počet aktivních uživatelů ve třetím čtvrtletí vzrostl o 26 procent na 574 milionů, zatímco analytici očekávali nárůst na 565,7 milionu.

Počet prémiových předplatitelů, kteří tvoří většinu příjmů společnosti, vzrostl o 16 procent na 226 milionů, což bylo rovněž více než odhadovaných 223,7 milionu lidí.

V posledních třech měsících roku Spotify očekává tržby ve výši 3,7 miliardy eur a 235 milionů prémiových předplatitelů. Analytici předpovídali 232,4 milionu prémiových předplatitelů a tržby ve výši 3,69 miliardy eur.

credit: Trend

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+