2 min. doba čtení

Společnost Inditex bude účtovat poplatek za vrácení zboží online

Inditex, velká španělská maloobchodní skupina s oděvy, nyní účtuje pevný poplatek za vrácení zboží online. Majitel značek jako Zara, Pull & Bear a Bershka zavádí tuto změnu ve 30 zemích. Chce zákazníky motivovat k tomu, aby vrácení zboží řešili v kamenných obchodech.

Společnost Inditex bude účtovat poplatek za vrácení zboží online

Španělská skupina Inditex vlastní osm známých značek. V červnu 2020 začala výrazně investovat do své digitální platformy a do online prostoru investovala miliardy. Její tržby z online prodeje dosáhly v loňském roce téměř 7,5 miliardy eur. Nyní společnost oznámila, že bude zpoplatňovat vrácení zboží ve 30 zemích.

Zákazníkům bude účtován poplatek 1,95 za vrácení zboží online.

Pevný poplatek za online vrácení

Evropští zákazníci ve Velké Británii, Německu a Belgii budou nyní muset za vrácení zboží při odeslání z domova nebo na sběrné místo zaplatit pevný poplatek ve výši 1,95 EUR. Náklady budou odečteny od vrácené částky. V Nizozemsku byl pevný poplatek zaveden dříve. Podle maloobchodní skupiny většina zákazníků stále nosí své zboží k vrácení do kamenných obchodů. Proto se společnost rozhodla, že nebude účtovat poplatky za vrácení zboží v prodejně.

zdroj: Depositphotos

Náklady na vrácené zboží stojí maloobchodníky miliony eur

Společnost uvádí, že k tomuto kroku přistoupila z ekologických důvodů. A i když to může být jeden z důvodů, je pochopitelné, že společnost Inditex chce snížit množství vráceného zboží. Celý proces “vracení zboží” stojí maloobchodníky miliony eur ročně.

Analytici citovaní zpravodajským kanálem BBC uvedli, že ostatní maloobchodní prodejci budou pravděpodobně následovat příkladu společnosti Inditex a zpoplatní vrácení zboží. V následné zprávě britská mediální platforma vysvětlila, že během pandemie výrazně vzrostl počet nákupů na internetu, což ale také znamenalo velký nárůst počtu vrácených položek, protože buď neseděly, nebo nesplňovaly očekávání spotřebitelů.

Navzdory obrovským výdajům je účtování poplatků za vrácení zboží pro maloobchodníky určitým problémem. Výzkumy často ukazují, že mnoho spotřebitelů se rozhodne nenakupovat, pokud není zaručena bezplatná doprava zpět.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+