2 min. doba čtení

Společnost Inditex bude účtovat poplatek za vrácení zboží online

Inditex, velká španělská maloobchodní skupina s oděvy, nyní účtuje pevný poplatek za vrácení zboží online. Majitel značek jako Zara, Pull & Bear a Bershka zavádí tuto změnu ve 30 zemích. Chce zákazníky motivovat k tomu, aby vrácení zboží řešili v kamenných obchodech.

Společnost Inditex bude účtovat poplatek za vrácení zboží online

Španělská skupina Inditex vlastní osm známých značek. V červnu 2020 začala výrazně investovat do své digitální platformy a do online prostoru investovala miliardy. Její tržby z online prodeje dosáhly v loňském roce téměř 7,5 miliardy eur. Nyní společnost oznámila, že bude zpoplatňovat vrácení zboží ve 30 zemích.

Zákazníkům bude účtován poplatek 1,95 za vrácení zboží online.

Pevný poplatek za online vrácení

Evropští zákazníci ve Velké Británii, Německu a Belgii budou nyní muset za vrácení zboží při odeslání z domova nebo na sběrné místo zaplatit pevný poplatek ve výši 1,95 EUR. Náklady budou odečteny od vrácené částky. V Nizozemsku byl pevný poplatek zaveden dříve. Podle maloobchodní skupiny většina zákazníků stále nosí své zboží k vrácení do kamenných obchodů. Proto se společnost rozhodla, že nebude účtovat poplatky za vrácení zboží v prodejně.

zdroj: Depositphotos

Náklady na vrácené zboží stojí maloobchodníky miliony eur

Společnost uvádí, že k tomuto kroku přistoupila z ekologických důvodů. A i když to může být jeden z důvodů, je pochopitelné, že společnost Inditex chce snížit množství vráceného zboží. Celý proces „vracení zboží“ stojí maloobchodníky miliony eur ročně.

Analytici citovaní zpravodajským kanálem BBC uvedli, že ostatní maloobchodní prodejci budou pravděpodobně následovat příkladu společnosti Inditex a zpoplatní vrácení zboží. V následné zprávě britská mediální platforma vysvětlila, že během pandemie výrazně vzrostl počet nákupů na internetu, což ale také znamenalo velký nárůst počtu vrácených položek, protože buď neseděly, nebo nesplňovaly očekávání spotřebitelů.

Navzdory obrovským výdajům je účtování poplatků za vrácení zboží pro maloobchodníky určitým problémem. Výzkumy často ukazují, že mnoho spotřebitelů se rozhodne nenakupovat, pokud není zaručena bezplatná doprava zpět.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+