2 min. doba čtení

Společnost Carrefour bude investovat do digitálních maloobchodních startupů

Řetězec potravin Carrefour ve spolupráci se společností Daphni založili fond rizikového kapitálu. Začnou velcí hráči skrze podíly ve startupech vyvíjet technologie, které pomohou jejich vlastnímu rozvoji? Retail insight network uvádí, že fond Dastore získá menšinové podíly ve „vznikajících startupech s vysokým potenciálem“. 

Společnost Carrefour bude investovat do digitálních maloobchodních startupů

Carrefour nabízí prostředky i přístup na mezinárodní trhy

Evropský maloobchodní prodejce potravin Carrefour spolupracuje s firmou rizikového kapitálu Daphni na podpoře digitálních maloobchodních startupů.

Společnosti rovněž založily specializovaný fond rizikového kapitálu Dastore, jež vyčlení na získání menšinových podílů v nových startupech investice ve výši 80 milionů eur. Následně budou prostředky určeny pro technologické startupy ve Francii a ve světě. 

Cílem tohoto kroku je umožnit společnosti Carrefour seznámení se s inovacemi v průmyslu a s novými technologiemi. Zároveň poskytnout začínajícím podnikům přístup k průmyslovým kapacitám a globálnímu dosahu společnosti Carrefour. Kromě finanční pomoci nabídne Carrefour provozní podporu, přehled údajů a přístup k zákazníkům na mezinárodní trhy. 

Společností Carrefour a Daphni vytvoří specializovaný tým odborníků určený pro nově vzniklý fond. 

Výkonná ředitelka společnosti Carrefour pro elektronický obchod, data a digitální transformaci Elodie Perthuisotová uvedla: „Spuštění nástroje rizikového kapitálu je obrovským milníkem v naší inovační strategii a ilustruje ochotu společnosti dále rozvíjet naše vazby ve startupovém ekosystému.“ 

„Investování do začínajících podniků je pro Carrefour příležitostí, jak urychlit vlastní digitální transformaci. Zároveň pomoci společnostem na začátku k rychlejšímu růstu. I proto jsme se rozhodli pro bezprecedentní model investičního fondu v oblasti maloobchodu a jsme rádi, že můžeme začít toto dobrodružství po boku zkušených a známých investorů, jako je společnost Daphni.“ 

Tato iniciativa je součástí digitální strategie Carrefour 2026. Z prohlášení koncem loňského roku vyplývá, že cílem strategie je přeměnit Carrefour na digitální maloobchodní společnost a předběhnout Amazon v dodávkách potravin.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+