Do sporu vstoupil soud
Alza nedávno spustila kontroverzní kampaň, ve které nabízela zákazníkům možnost reklamovat zboží zakoupené na konkurenčních e-shopech, konkrétně Mall.cz a CZC, u ní. Tuto nabídku zdůvodňovala tím, že by budoucnost těchto konkurenčních značek, které spadají pod polskou firmu Allegro, nebyla jasná.
Městský soud v Praze však rozhodl, že tato kampaň Alzy nesmí pokračovat, a to prostřednictvím předběžného opatření. Alza byla tedy donucena pozastavit tuto nabídku a reklamování zboží zakoupeného u konkurentů u ní. Současně jí bylo nařízeno zdržet se veřejného informování o této kampani.
O rozhodnutí soudu informoval portál Aktuálně.cz, kterému to potvrdila i mluvčí Alzy Eliška Čeřovská. „Službu prozatím nabízet nemůžeme. Bohužel se k tomu nemohu více vyjádřit, protože soud nám uložil povinnost zdržet se veřejného informování o kampani“.
Alza se chystá bránit právními prostředky
Alza se nyní chystá bránit právními prostředky, ale v důsledku tohoto rozhodnutí nebyla schopna sdělit veřejnosti, zda se přerušení kampaně týká pouze propagace nabídky, nebo i jejího provozování.
Kampaně tohoto typu vyvolaly velký rozruch na trhu a významní hráči v oblasti e-commerce reagovali na tuto situaci. Allegro, společnost, která vlastní oba dotčené e-shopy, ujistila, že nemá v úmyslu oba e-shopy uzavřít a plánuje do nich nadále investovat. Jiní odborníci označili Alzinu kampaň za alespoň eticky spornou a neobvyklou. Mironet, další e-shop, se do sporu zapojil a nabídl zákazníkům Alzy možnost reklamovat zboží u nich.
Celý spor ukazuje na konkurenci a tvrdý boj na poli e-commerce v České republice, kde klíčoví hráči bojují o zákazníky a snaží se získat výhodu nad konkurencí.