2 min. doba čtení

Soud nařídil Alze zastavit kontroverzní kampaň

Minulý měsíc došlo k zajímavému sporu mezi největším českým e-shopem Alzou a jejími konkurenty, Mall.cz a CZC.

Soud nařídil Alze zastavit kontroverzní kampaň

Do sporu vstoupil soud

Alza nedávno spustila kontroverzní kampaň, ve které nabízela zákazníkům možnost reklamovat zboží zakoupené na konkurenčních e-shopech, konkrétně Mall.cz a CZC, u ní. Tuto nabídku zdůvodňovala tím, že by budoucnost těchto konkurenčních značek, které spadají pod polskou firmu Allegro, nebyla jasná.

Městský soud v Praze však rozhodl, že tato kampaň Alzy nesmí pokračovat, a to prostřednictvím předběžného opatření. Alza byla tedy donucena pozastavit tuto nabídku a reklamování zboží zakoupeného u konkurentů u ní. Současně jí bylo nařízeno zdržet se veřejného informování o této kampani.

O rozhodnutí soudu informoval portál Aktuálně.cz, kterému to potvrdila i mluvčí Alzy Eliška Čeřovská. „Službu prozatím nabízet nemůžeme. Bohužel se k tomu nemohu více vyjádřit, protože soud nám uložil povinnost zdržet se veřejného informování o kampani“.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Alza se chystá bránit právními prostředky

Alza se nyní chystá bránit právními prostředky, ale v důsledku tohoto rozhodnutí nebyla schopna sdělit veřejnosti, zda se přerušení kampaně týká pouze propagace nabídky, nebo i jejího provozování.

Kampaně tohoto typu vyvolaly velký rozruch na trhu a významní hráči v oblasti e-commerce reagovali na tuto situaci. Allegro, společnost, která vlastní oba dotčené e-shopy, ujistila, že nemá v úmyslu oba e-shopy uzavřít a plánuje do nich nadále investovat. Jiní odborníci označili Alzinu kampaň za alespoň eticky spornou a neobvyklou. Mironet, další e-shop, se do sporu zapojil a nabídl zákazníkům Alzy možnost reklamovat zboží u nich.

Celý spor ukazuje na konkurenci a tvrdý boj na poli e-commerce v České republice, kde klíčoví hráči bojují o zákazníky a snaží se získat výhodu nad konkurencí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels
3 min. doba čtení

Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels

V nejnovější příručce od Mety se dozvídáme, jak mohou značky efektivně využívat Meta Reels k posílení svých marketingových kampaní a dosahování skutečných výsledků. Zde je shrnutí nejdůležitějších faktů a doporučení, která by měl o tomto výkonném video formátu vědět každý, kdo se pohybuje v e-commerce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+