Obchod s rychlou módou se tímto krokem snaží diverzifikovat svou nabídku mimo oblečení, zvýšit svou důvěryhodnost a konkurovat gigantům, jako je Amazon.
Jak uvádí Reuters, společnost Shein představila své služby online tržiště minulý měsíc na akci v Madridu spolu se společnostmi Colgate-Palmolive, Hasbro, Suntory Beverage & Food a španělskou kosmetickou značkou Bella Aurora.
“Každý si Shein spojuje s módou, ale my se věnujeme všem vertikálám,” řekla na konferenci Christina Fontana, ředitelka operací značky pro region EMEA.
Podle Fontany platforma jednoduše reaguje na poptávku spotřebitelů po značkových produktech. Podle agentury Reuters Fontana dříve pracovala pro Alibaba Group a je jedním z několika odborníků na tržiště, které Shein od čínského giganta získal.
V měřítku Evropské unie
Shein má v EU v průměru 108 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Právě kvůli vysokému počtu uživatelů jej Evropská unie zařadila mezi významné internetové platformy. Spadá tak pod zákon o digitálních službách (DSA) a bude podléhat přísnějším kontrolám.
Do konce srpna musí splnit přísná pravidla na ochranu uživatelů a zlepšení bezpečnosti služeb. Společnostem, které pravidla poruší, může být uložena pokuta až do výše 6 % jejich ročního obratu, včetně zákazu činnosti v případě závažného a opakovaného porušení. Shein je 23. platformou, na kterou se pravidla vztahují. Mezi další patří společnosti jako X, TikTok, Meta a Google.