2 min. doba čtení

Shein spadá pod DSA a bude ještě větší

Čínský internetový obchod Shein, známý prodejem levné módy, chce rozšířit svou platformu. Přidá výrobky pro domácnost, drogerii a hračky.

Shein spadá pod DSA a bude ještě větší
Zdroj: Depositphotos

Obchod s rychlou módou se tímto krokem snaží diverzifikovat svou nabídku mimo oblečení, zvýšit svou důvěryhodnost a konkurovat gigantům, jako je Amazon.

Jak uvádí Reuters, společnost Shein představila své služby online tržiště minulý měsíc na akci v Madridu spolu se společnostmi Colgate-Palmolive, Hasbro, Suntory Beverage & Food a španělskou kosmetickou značkou Bella Aurora.

“Každý si Shein spojuje s módou, ale my se věnujeme všem vertikálám,” řekla na konferenci Christina Fontana, ředitelka operací značky pro region EMEA.

Podle Fontany platforma jednoduše reaguje na poptávku spotřebitelů po značkových produktech. Podle agentury Reuters Fontana dříve pracovala pro Alibaba Group a je jedním z několika odborníků na tržiště, které Shein od čínského giganta získal.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

V měřítku Evropské unie

Shein má v EU v průměru 108 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Právě kvůli vysokému počtu uživatelů jej Evropská unie zařadila mezi významné internetové platformy. Spadá tak pod zákon o digitálních službách (DSA) a bude podléhat přísnějším kontrolám.

Do konce srpna musí splnit přísná pravidla na ochranu uživatelů a zlepšení bezpečnosti služeb. Společnostem, které pravidla poruší, může být uložena pokuta až do výše 6 % jejich ročního obratu, včetně zákazu činnosti v případě závažného a opakovaného porušení. Shein je 23. platformou, na kterou se pravidla vztahují. Mezi další patří společnosti jako X, TikTok, Meta a Google.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů
3 min. doba čtení

Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů

Evropská e-commerce scéna se dramaticky mění a čínské platformy získávají stále větší podíl na trhu. Zatímco v roce 2023 se domácí e-commerce růst v Číně zpomalil na slabých 3,5 % – což je méně než růst většiny TOP 10 globálních trhů – čínští giganti hledají příležitosti k expanzi směrem na západ.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+