Zajímá mě
22. března 2019

Dominika Plajdičková

Social Media Manager v GymBeam
22. března 2019

První Data Hackathon, organizovaný firmou GymBeam, zaujal světovou úrovní a specifickým tématem

5 min čtení

15.03.2019 proběhl historicky první Data hackathon v Košicích. Organizoval ho GymBeam, jeden z nejrychleji rostoucích e-shopů ve střední Evropě, přímo ve svých prostorech. Technickým partnerem akce byla firma Keboola – světové SaaS řešení pro data analytiky pocházející částečně z Česka. O skvělou atmosféru a vysokou účast se postaralo „36 data hackerů“ v 9 týmech – 5 domácích košických a 4 týmy z Prahy. K dispozici bylo přes 10 technických a business mentorů a do porotcovských křesel zasedl zakladatel a CEO GymBeamu – Dalibor Cicman, zakladatel společnosti Keboola Petr Šimeček a Senior Data Scientist Martin Sarnovský (Technická Univerzita v Košicích, Katedra umělé inteligence).

Na začátku hackathonu bylo vyhlášeno téma „cross-sell a up-sell“. Pracovalo se na reálných anonymizovaných datech klientů GymBeamu. Návrh řešení byl v neděli vyhodnocen hodnotícím skriptem, který podle správně predikovaných doporučení přiděloval body.

Velkolepé páteční otevření

První účastníci Data Hackathonu přicházeli do sídla GymBeamu už od 17:00. Vzhledem k tomu, že byl tento Data hackathon prvním, který se konal v kancelářích firmy, měli účastníci možnost poznat prostory, ve kterých firma GymBeam buduje svůj úspěch. Kromě toho, že si IT specialisté pochvalovali samotné prostory, byli příjemně překvapeni vysoce specializovanou vybaveností, kterou jsme jim pro Data hackathon připravili.

Velkolepé oficiální otevření se začalo v pátek v 18:00 v nejnovějších kancelářských prostorech GymBeamu s multifunkční účelovou místností, která během dne slouží jako coworking a jindy na různé komunitní a konferenční eventy. O příjemnou atmosféru se kromě zúčastněných postarali také skvělí moderátoři – šarmantní Beatrix, která zastupovala GymBeam, a .vždy dobře naladěný Jirka z Kebooly.

Po úvodních slovech, se k mikrofonu dostal Dalibor Cicman – CEO GymBeamu, který byl zároveň jedním z porotců Data Hackathonu. Prozradil něco víc o fungování firmy, specifikách data setu, ale i to, proč jsme se v GymBeamu rozhodli Data hackathon zorganizovat.

„GymBeam social responsibility program zahrnuje množství eventů nejen pro marketing, ale také pro oblast data science. Chtěli bychom v Košicích vybudovat silnou komunitu lidí se společnými zájmy a ukázat IT specialistům, že perspektivní firmy se skvělým kolektivem existují také ​​na východě. Data hackathon nám také přináší možnost rozšíření si svých obzorů, ať už z technického, profesionálního nebo lidského hlediska.“

Tématem zadání pro „data hackery“ bylo řešení reálného e-commerce problému, respektive výzvy v oblasti „cross-sell/up-sell“ sféry. Navrhnout měli co nejsofistikovanější model pro predikci koupě nových produktů, již existujících kategorií nebo nových zákazníků GymBeamu. Aby se našim soutěžícím co nejlépe pracovalo, poskytli jsme jim kromě špičkového IT vybavení také podrobné zadání a potřebná data. Po prostudování všech materiálů jsme se pustili do hackování! V podvečerních hodinách se zadané téma začalo přebírat do hloubky. U jednotlivých týmů začaly vznikat prvotní nápady. Přestože šlo o soutěž, vládla na Hackathone skvělá atmosféra a nechybělo ani bohaté občerstvení – hamburgery, dobré pivo nebo produkty GymBeamu.

Sobota nejen ve znamení „hackování“

Sobotu jsme odstartovali pro Data hackathon trochu nezvykle – ranní rozcvičkou! Ta se konala v Městském parku v Košicích. Zúčastnili se jí nejen soutěžící, ale také pracovníci GymBeamu a Kebooly. Tento „fresh“ start a kvalitní anglická snídaně pomohly soutěžícím hackovat ještě s větším zanícením.

První finální řešení se začala rýsovat už kolem oběda, což svědčí o vysokém nasazení všech týmů. Finální kódování se však začalo až odpoledne a pracovalo se až do rána. Některé týmy dokonce ani nespaly a pracovaly na svých zadáních až do časných ranních hodin.

Ani přes vysokou angažovanost každého jednoho člena týmu nás neopustila dobrá nálada a během oběda jsme si opět dopřávali dávku kvalitního jídla. Mňam!

Kdo se stal vítězem Data Hackatonu?

V neděli nastal den D a my jsme se dozvěděli to, kdo se stal historicky prvním vítězem Data Hackathonu. Všechna dokončená zadání byla předána na čas a porota se pustila do hodnocení. Jelikož se při vyhodnocování přezkoumávalo nejen technická řešení, ale také uplatnění řešení v byznysu a v neposlední řadě samotné modely, vymysleli jsme pro soutěžící zajímavý program. Zatímco odborná porota hodnotila práci jednotlivých týmů, vybrali jsme se do centra města. Kromě kávičky v kavárně Republika Východu, jsme pro zájemce (drtivou většinu NEkošičany) připravili Segway tour a prohlídku historického centra města.

Po třech hodinách strávených v centru Košic jsme se vrátili na Rostislavovu 93 – tedy na místo, kde sídlí GymBeam. Porota důkladně prošla všechna vypracovaná zadání a my jsme tedy mohli přejít k slavnostnímu předávání cen.

Hned na úvod byly uděleny dvě extra ceny, které reprezentovaly speciální nasazení týmů a zároveň byly odrazem některých firemních hodnot GymBeamu. První speciální cenu „Hard working. Always going the extra mile“ získal tým Marwin, jehož členové sice nevyhráli, ale podali nadprůměrný výkon a statečně se poprali s technologiemi, které jim nebyly až tak známé.

Ocenění „Great team (in great work ecosystem)“ získal tým s názvem JAAAJ, který byl nejpočetnějším týmem na Data Hackathonu. Každý člen zaníceně pracoval, aby společně dosáhli co nejlepší výsledek.

Po udělení speciálních cen jsme přešli k udělování cen pro samotné vítěze. Hodnotilo se na základě získaných bodů, technického řešení a kódu. Na třetím místě se umístil tým Sněženky & Machři, který pracoval s obrovským odhodláním a zanícením. Na druhém místě skončil tým aLook a absolutním vítězem Data Hackathonu se stal tým s názvem Awesome Squirrels, kterému se podařilo získat nejvyšší počet bodů, vytvořit nejkomplexnější model, čistý kód a přehlednou dokumentaci a popis postupů. Kromě uznání získal tým Awesome Squirrels také hotovostní cenu ve výši 5 000 €. Ostatní výherci získali vouchery v různých hodnotách na nákup produktů GymBeam.

Věříme, že prostřednictvím Data Hackathonu se nám podařilo rozhýbat lokální IT a Data komunitu lidí. Ještě jednou bychom chtěli poděkovat všem zúčastněným a spoluorganizátorům. Hackování zdar!

Chcete si vychutnat atmosféru Data Hackathonu? Podívejte se na video 👉 http://bit.ly/2HFkXPa

Získej novinky jako první

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Dominika Plajdičková

Social Media Manager v GymBeam

Social Media Manager ve společnosti GymBeam, která je nejrychleji rostoucím fitness brandem v CEE. Prostřednictvím kreativity se snažím na lidi přenést pozitivní emoci :)

Tento článek přináší

Jsme nejrychleji rostoucím fitness brandem v CEE. Nabízíme široký sortiment výživových doplňků a fitness oblečení, které naše zákazníky doprovázejí na cestě za jejich cíli.

Získej novinky jako první

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.