1 min. doba čtení

Proces ohledně monopolního postavení společnosti Google má nové informace

V roce 2002 uzavřely společnosti Google a Apple dohodu o tom, že se vyhledávač stane standardní součástí všech zařízení Apple. Teprve v roce 2021 však vyšlo najevo, že společnost Google platí přibližně 18 miliard dolarů ročně za to, aby byl její vyhledávač standardně nainstalován v zařízeních.

Proces ohledně monopolního postavení společnosti Google má nové informace
Zdroj: Depositphotos

Tuto dohodu v současné době projednávají americké soudy. Zdá se, že Google vytváří dominantní postavení na trhu nezákonnými metodami. Částka, kterou společnost zaplatí, zatím nebyla zveřejněna. Bloomberg uvedl, že Google platí společnosti Apple až 36 % z příjmů z reklamy při vyhledávání prostřednictvím prohlížeče Safari.

Obě společnosti se bránily zveřejnění podrobností, protože se domnívaly, že by to mohlo ohrozit konkurenční postavení Googlu. Budeme pozorně sledovat, jak se jednání vyvinou.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+