1. E-mailing je levný, ale přesto efektivní
Začít komunikovat se svým publikem prostřednictvím newsletterů můžete prakticky kdykoliv – e-mailing je totiž velmi jednoduchý. Na úvod si stačí vybrat e-mailingový nástroj, který je kvalitní a zároveň cenově dostupný, a ve kterém se snadno vyznáte. Poté, co do nástroje importujete své kontakty, vytvoříte si šablonu a odešlete první kampaň, můžete velmi brzy sledovat první statistiky. Na jejich základě pak můžete další rozesílky upravovat, aby byly pro koncového příjemce relevantnější, čímž docílíte ještě lepších výsledků.
Na obrázku můžete vidět výkonnost kampaně odeslané skrze specializovaný nástroj Ecomail.
2. Budování a udržování vztahu pomocí automatizovaných kampaní
Aby byly zisky z e-mailingu stále pozitivní, je vhodné pečovat nejen o nově získané kontakty, ale také o ty stávající. Udržet si stávající zákazníky je totiž z hlediska nákladů levnější, a proto je důležité s nimi budovat vztah pomocí pravidelné komunikace. K tomu vám vedle klasických kampaní mohou velmi dobře posloužit kampaně automatizované. Automatizace typicky reagují na chování uživatele, jsou tedy personalizovanější a úspěšnější než kampaně klasické. Novým kontaktům tak můžete snadno poděkovat za přihlášení k odběru, těm stávajícím pak například připomenout doplnění zásob zakoupeného produktu, popřát jim k narozeninám nebo je odměnit speciální akcí u příležitosti výročí prvního nákupu. Dobře nastavené automatizace vám ušetří spoustu času a budou vydělávat za vás.
3. Zasílání obsahu, který vaše odběratele zajímá
Výhodou je, že pokud se již kontakt nachází ve vaší databázi, je to zpravidla proto, že se s vaší značkou již někdy dříve setkal. Buď u vás provedl nákup, anebo se sám aktivně přihlásil k odběru například skrze sběrný formulář na vašem webu. Lze tedy předpokládat, že s vámi chce udržovat aktivní komunikaci. Rozesílkou obsahu, který pro něj bude relevantní a zajímavý, můžete snadno pomoci k vytvoření kvalitního vztahu a docílit toho, aby se z jednorázového zákazníka stal zákazník pravidelný a aktivní napříč vašimi rozesílkami. Benefitem pak bude i jeho povědomí o vaší značce nebo brandu, což může být stěžejní v rámci jeho budoucího nákupního chování nebo rozhodování ohledně využití konkrétní služby.
#tip: Připoutat pozornost čtenářů, kteří se již rozhodli váš newsletter otevřít, můžete také pomocí vzhledné šablony. Editory e-mailingových nástrojů dnes umožňují vytvořit si šablony jako od profesionála za pár minut.
Přednastavené šablony v nástroji Ecomail
4. Snadná dostupnost informací
V rámci e-mailové komunikace máte tu výhodu, že se vaše sdělení neztratí tak jednoduše, jako například na jiné platformě, kde se mísí marketingové příspěvky s příspěvky známých a přátel (například na timeline a ve feedu Facebooku nebo Instagramu). E-maily dnes používá téměř každý a samotná povaha newsletterů tedy spočívá v tom, že uživatel často aktivně navštěvuje promo (hromadnou) složku své e-mailové schránky. A právě zde máte možnost jeho pozornost zaujmout natolik, aby váš newsletter otevřel (dobrý copywriting dokáže divy). Skrze e-mailing tak můžete cíleně zasílat důležité informace například o aktuálních akcích (doprava zdarma, sezónní slevy) s vědomím, že pravděpodobně zasáhnou širší publikum a pomohou tak zvýšit vaše konverze či dosah.
5. Jednoduché vyhodnocování vašich výsledků
Napříč marketingovými nástroji se můžete setkat se statistikami, které jsou pro orientaci a prezentaci výsledků na první pohled obtížné. E-mailingové nástroje oproti tomu nabízí jednoduché reporty, které vám rychle předají informace o výkonnosti vašich kampaní a na jejichž základě můžete vyhodnotit, nakolik byly úspěšné.
Sledovat můžete například míru otevření a prokliků (zároveň také, které odkazy byly nejčastěji rozkliknuté), počet konverzí nebo třeba z jakého zařízení si uživatelé váš newsletter prohlíží.
#tip: Pro ještě relevantnější výsledky vyzkoušejte A/B testování, které funguje na principu vyhodnocování více variant předmětů, jména odesílatele, nebo rozdílného obsahu. Varianta, která je úspěšnější, je pak rozeslána na většinu publika. Snadno tak zjistíte, jaký formát vašich kampaní na publikum zabírá nejvíce, a na těchto informacích můžete stavět své další rozesílky.
6. Širší využití – rozesílka nejen newsletterů
Pokud si pro svůj e-mail marketing vyberete omni-channel nástroj, můžete pro komunikaci s vaším publikem využívat vedle běžné e-mailové rozesílky i další komunikační kanály, například Facebook nebo SMS kampaně. K e-mailovým adresám se tak hodí sbírat i další údaje jako třeba telefonní číslo. Pokud kontakt neotevřel newsletter, ve kterém informujete o zajímavé nabídce na vašem e-shopu, můžete se mu připomenout skrze cílenou SMS kampaň.
Chytré e-mailingové nástroje zvládnou zasílat také transakční e-maily, které slouží jako potvrzovací e-maily, např. ohledně přijetí a stavu objednávky nebo doručení zboží.
#Tip: Výhoda SMS kampaní spočívá hlavně v tom, že se zobrazí na zařízeních, která máme standardně všichni běžně u sebe. Je tedy vysoká pravděpodobnost, že si sdělení uživatel přečte.