6min. doba čtení

Proč využívat e-mail marketing? Tady je 6 největších výhod

Newslettery jsou nám všem dobře známé. Pravidelně plní naše poštovní schránky a ačkoliv jsou lidmi mnohdy považovány za “zbytečné”, je jejich rozesílka dle spousty marketingových manažerů stále nejefektivnější formou digitální komunikace. Proč tomu tak je? A jak vám správný e-mailing může dopomoci k ještě lepším výsledkům vašeho podnikání a budování kvalitního vztahu s vašimi zákazníky? Přinášíme vám 6 relevantních důvodů, proč využívat e-mail marketing.

Eva Jakešová Eva Jakešová
Junior Marketing Specialist
Proč využívat e-mail marketing? Tady je 6 největších výhod

1. E-mailing je levný, ale přesto efektivní

Začít komunikovat se svým publikem prostřednictvím newsletterů můžete prakticky kdykoliv – e-mailing je totiž velmi jednoduchý. Na úvod si stačí vybrat e-mailingový nástroj, který je kvalitní a zároveň cenově dostupný, a ve kterém se snadno vyznáte. Poté, co do nástroje importujete své kontakty, vytvoříte si šablonu a odešlete první kampaň, můžete velmi brzy sledovat první statistiky. Na jejich základě pak můžete další rozesílky upravovat, aby byly pro koncového příjemce relevantnější, čímž docílíte ještě lepších výsledků.

Na obrázku můžete vidět výkonnost kampaně odeslané skrze specializovaný nástroj Ecomail.

2. Budování a udržování vztahu pomocí automatizovaných kampaní

Aby byly zisky z e-mailingu stále pozitivní, je vhodné pečovat nejen o nově získané kontakty, ale také o ty stávající. Udržet si stávající zákazníky je totiž z hlediska nákladů levnější, a proto je důležité s nimi budovat vztah pomocí pravidelné komunikace. K tomu vám vedle klasických kampaní mohou velmi dobře posloužit kampaně automatizované. Automatizace typicky reagují na chování uživatele, jsou tedy personalizovanější a úspěšnější než kampaně klasické. Novým kontaktům tak můžete snadno poděkovat za přihlášení k odběru, těm stávajícím pak například připomenout doplnění zásob zakoupeného produktu, popřát jim k narozeninám nebo je odměnit speciální akcí u příležitosti výročí prvního nákupu. Dobře nastavené automatizace vám ušetří spoustu času a budou vydělávat za vás.

3. Zasílání obsahu, který vaše odběratele zajímá

Výhodou je, že pokud se již kontakt nachází ve vaší databázi, je to zpravidla proto, že se s vaší značkou již někdy dříve setkal. Buď u vás provedl nákup, anebo se sám aktivně přihlásil k odběru například skrze sběrný formulář na vašem webu. Lze tedy předpokládat, že s vámi chce udržovat aktivní komunikaci. Rozesílkou obsahu, který pro něj bude relevantní a zajímavý, můžete snadno pomoci k vytvoření kvalitního vztahu a docílit toho, aby se z jednorázového zákazníka stal zákazník pravidelný a aktivní napříč vašimi rozesílkami. Benefitem pak bude i jeho povědomí o vaší značce nebo brandu, což může být stěžejní v rámci jeho budoucího nákupního chování nebo rozhodování ohledně využití konkrétní služby.
#tip: Připoutat pozornost čtenářů, kteří se již rozhodli váš newsletter otevřít, můžete také pomocí vzhledné šablony. Editory e-mailingových nástrojů dnes umožňují vytvořit si šablony jako od profesionála za pár minut.

Přednastavené šablony v nástroji Ecomail

4. Snadná dostupnost informací

V rámci e-mailové komunikace máte tu výhodu, že se vaše sdělení neztratí tak jednoduše, jako například na jiné platformě, kde se mísí marketingové příspěvky s příspěvky známých a přátel (například na timeline a ve feedu Facebooku nebo Instagramu). E-maily dnes používá téměř každý a samotná povaha newsletterů tedy spočívá v tom, že uživatel často aktivně navštěvuje promo (hromadnou) složku své e-mailové schránky. A právě zde máte možnost jeho pozornost zaujmout natolik, aby váš newsletter otevřel (dobrý copywriting dokáže divy). Skrze e-mailing tak můžete cíleně zasílat důležité informace například o aktuálních akcích (doprava zdarma, sezónní slevy) s vědomím, že pravděpodobně zasáhnou širší publikum a pomohou tak zvýšit vaše konverze či dosah.

 

5. Jednoduché vyhodnocování vašich výsledků

Napříč marketingovými nástroji se můžete setkat se statistikami, které jsou pro orientaci a prezentaci výsledků na první pohled obtížné. E-mailingové nástroje oproti tomu nabízí jednoduché reporty, které vám rychle předají informace o výkonnosti vašich kampaní a na jejichž základě můžete vyhodnotit, nakolik byly úspěšné.
Sledovat můžete například míru otevření a prokliků (zároveň také, které odkazy byly nejčastěji rozkliknuté), počet konverzí nebo třeba z jakého zařízení si uživatelé váš newsletter prohlíží. 

#tip: Pro ještě relevantnější výsledky vyzkoušejte A/B testování, které funguje na principu vyhodnocování více variant předmětů, jména odesílatele, nebo rozdílného obsahu. Varianta, která je úspěšnější, je pak rozeslána na většinu publika. Snadno tak zjistíte, jaký formát vašich kampaní na publikum zabírá nejvíce, a na těchto informacích můžete stavět své další rozesílky.

6. Širší využití – rozesílka nejen newsletterů

Pokud si pro svůj e-mail marketing vyberete omni-channel nástroj, můžete pro komunikaci s vaším publikem využívat vedle běžné e-mailové rozesílky i další komunikační kanály, například Facebook nebo SMS kampaně. K e-mailovým adresám se tak hodí sbírat i další údaje jako třeba telefonní číslo. Pokud kontakt neotevřel newsletter, ve kterém informujete o zajímavé nabídce na vašem e-shopu, můžete se mu připomenout skrze cílenou SMS kampaň.
Chytré e-mailingové nástroje zvládnou zasílat také transakční e-maily, které slouží jako potvrzovací e-maily, např. ohledně přijetí a stavu objednávky nebo doručení zboží. 

#Tip: Výhoda SMS kampaní spočívá hlavně v tom, že se zobrazí na zařízeních, která máme standardně všichni běžně u sebe. Je tedy vysoká pravděpodobnost, že si sdělení uživatel přečte.

Sdílet článek
Eva Jakešová
Junior Marketing Specialist

Eva v Ecomailu působí od července roku 2020, kdy doplnila tým online podpory. Díky působení na podpoře zná aplikaci jako své boty a své znalosti a zkušenosti nyní využívá v oddělení marketingu.

Tento článek ti přináší

Ecomail

Ecomail je česká omni-channel marketingová platforma, která umožňuje komunikaci prostřednictvím e-mailu, SMS a Facebooku. Zaměřuje se na chytrý e-mail marketing pro e-shopy a nabízí propojení na nejoblíbenější e-shopové platformy. Disponuje pokročilými možnostmi segmentace, kvalitním editorem šablon, umožňuje tvorbu formulářů, automatizací i personalizovaných bloků. Ecomail má rozsáhlou nápovědu, online podporu a nabízí i konzultace se specialisty či individuální workshopy.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6min. doba čtení

Jak vám může pomoci správně navržený e-mailový podpis

V době bannerové slepoty je poměrně obtížné upoutat pozornost správného publika komerční informací. A přitom existuje způsob, který může být až překvapivě účinný. Průměrný zaměstnanec v administrativě pošle 40 e-mailů denně. (zdroj: earthweb.com a Internet Live Stats). To je více než 9 000 e-mailů ročně na zaměstnance v administrativě. Větší část e-mailů sice odesíláme opakovaným […]

Vilém Arbeit Vilém Arbeit
CEO Sharkani
Přečíst článek
10min. doba čtení

Vytvořte si profesionální newsletter v MailChimpu

E-mail marketing pomocí newsletteru patří mezi nejpoužívanější formy reklamních kampaní. Na vytvoření newsletteru proto existuje množství platforem, ze kterých na Slovensku je velmi populární právě MailChimp. Vytvořit v něm kampaň je poměrně jednoduché a zvládnete to i bez grafických nebo programátorských zručností. V článku si povíme, jak postupovat.

Redakce Redakce
Přečíst článek
9min. doba čtení

Užitečné rady pro bezpečnost na internetu

Internet je pro mnohé místem na práci, zábavu, odpočinek a komunikaci s našimi blízkými nebo přáteli. Je také užitečným nástrojem pro vzdělávání. Pokud se chceme při jeho používání cítit bezpečně, je třeba stavět na pevných základech a dodržovat pravidla jeho bezpečného používání. Víc si o tom povíme v našem článku.

Redakce Redakce
Přečíst článek