2 min. doba čtení

Němci při nakupování neradi používají technologie

Přestože e-commerce jde kupředu a nachází nové způsoby, jak oslovit zákazníky, přibližně 40 % spotřebitelů v Německu se prodejním kanálům založeným na inovativních technologiích vyhýbá.

Němci při nakupování neradi používají technologie
Zdroj: Depositphotos

Mobilní aplikace jsou v toleranci

Téměř polovina německých spotřebitelů nejeví zájem o nástroje pro hlasové obchodování – především chatboty a technologie virtuální hlasové asistence. Až 46 % dotázaných v Německu zcela odmítá prodejní kanály vybavené chatboty nebo technologiemi hlasové asistence, jako je Alexa.

Pro 42 % respondentů nehrají interaktivní zobrazení a popisy produktů při nákupu žádnou roli. S nejmenším nesouhlasem se setkaly mobilní aplikace, které odmítá pouze 35 % respondentů. Prodejní kanály využívající nové technologie odmítá v průměru necelá třetina respondentů (32,5 %).

„Tento výsledek je velmi nečekaný, zejména pro Německo jako centrum technologií a vědy. Společnosti, značky a prodejci, kteří již případně investovali do nových prodejních technologií, by se proto měli velmi pečlivě zabývat důvody této neochoty a nevysvětlovat ji jednoduše jako obecnou neochotu nakupovat, inflaci nebo recesi. Je velmi pravděpodobné, že zkušenosti s výrobky poskytované prostřednictvím těchto nových prodejních kanálů nesplňují očekávání spotřebitelů. V každém případě všeobecné odmítání inovativních nákupních technologií nabízí obrovský růstový potenciál, který je třeba využít v rámci omnichannel strategie,“ komentuje Tom Grasser, viceprezident pro prodej ve střední a východní Evropě společnosti Akeneo.

Jak si vedou ostatní země?

Údaje vycházejí z průzkumu společnosti Akeneo. Společnost provedla průzkum mezi 1 800 dospělými spotřebiteli ve Francii, Německu, Itálii, Velké Británii, USA, Kanadě, Austrálii a Číně. Pro srovnání, v Itálii kategoricky odmítá nové technologie pouze čtvrtina tamních spotřebitelů. V těsném závěsu je Francie, kde je odmítá 31 % respondentů. Na třetím místě jsou spotřebitelé ve Velké Británii (32,8 %).

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe