Mobilní aplikace jsou v toleranci
Téměř polovina německých spotřebitelů nejeví zájem o nástroje pro hlasové obchodování – především chatboty a technologie virtuální hlasové asistence. Až 46 % dotázaných v Německu zcela odmítá prodejní kanály vybavené chatboty nebo technologiemi hlasové asistence, jako je Alexa.
Pro 42 % respondentů nehrají interaktivní zobrazení a popisy produktů při nákupu žádnou roli. S nejmenším nesouhlasem se setkaly mobilní aplikace, které odmítá pouze 35 % respondentů. Prodejní kanály využívající nové technologie odmítá v průměru necelá třetina respondentů (32,5 %).
“Tento výsledek je velmi nečekaný, zejména pro Německo jako centrum technologií a vědy. Společnosti, značky a prodejci, kteří již případně investovali do nových prodejních technologií, by se proto měli velmi pečlivě zabývat důvody této neochoty a nevysvětlovat ji jednoduše jako obecnou neochotu nakupovat, inflaci nebo recesi. Je velmi pravděpodobné, že zkušenosti s výrobky poskytované prostřednictvím těchto nových prodejních kanálů nesplňují očekávání spotřebitelů. V každém případě všeobecné odmítání inovativních nákupních technologií nabízí obrovský růstový potenciál, který je třeba využít v rámci omnichannel strategie,” komentuje Tom Grasser, viceprezident pro prodej ve střední a východní Evropě společnosti Akeneo.
Jak si vedou ostatní země?
Údaje vycházejí z průzkumu společnosti Akeneo. Společnost provedla průzkum mezi 1 800 dospělými spotřebiteli ve Francii, Německu, Itálii, Velké Británii, USA, Kanadě, Austrálii a Číně. Pro srovnání, v Itálii kategoricky odmítá nové technologie pouze čtvrtina tamních spotřebitelů. V těsném závěsu je Francie, kde je odmítá 31 % respondentů. Na třetím místě jsou spotřebitelé ve Velké Británii (32,8 %).