4min. doba čtení

Jak správně uspořádat soutěž na Facebooku?

Soutěže na Facebooku jsou populárním nástrojem pro budování brandu. Při jejich pořádání je ale třeba myslet na několik důležitých faktorů, které odráží profesionalitu značky/společnosti, která soutěže spouští.

Jak správně uspořádat soutěž na Facebooku?

Nastavení cíle soutěže

Před tvorbou soutěže je dobré zamyslet se nad tím, co má být jejím účelem. Je to rozšíření fanouškovské základny na facebookové stránce? Je to odpromovaní konkrétního produktu/služby, nebo obecné zvýšení povědomí o značce? Podle cíle se pak vymýšlí vhodná mechanika soutěže.

Příklady soutěží podle stanoveného cíle:

  • Chci odpromoval nový produkt – láhev piva: Vyfotím kamion, který přepravuje pivo, a vyzvu fanoušky, aby si tipli, kolik lahví se nachází uvnitř.
  • Chci odpromoval webovou stránku developerského projektu: Položím otázku týkající se projektu s tím, že správnou odpověď lze nalézt na stránce www.xy.sk.
  • Chci získat více fanoušků na stránku: Vyhlásím soutěž ve stylu – když tu bude 1 000 fanoušků, 5 náhodně vylosovaných odměníme výhrou.
  • Chci zvýšit engagement na stránce s oblečením: Do soutěžního příspěvku dám tři nejprodávanější produkty a vyzvu lidi, aby v komentáři označili, který se jim líbí nejvíce a můžou ho vyhrát.

Pravidla soutěží na Facebooku

Soutěže podléhají pravidlům, která jsou definována ve Facebook policy. Mezi nejdůležitější patří například:

  • prohlášení, že organizátorem soutěže jste vy a ne Facebook,
  • nesmíte od fanoušků žádat „sharovaní” příspěvku,
  • nesmíte fanoušky žádat o označení přátel v komentářích.

Obecně se na správu propagačních akcí nesmí využívat osobní časové osy a propojení s přáteli. Všechny ostatní prohlášení je dobré napsat do dokumentu (například do notesu) a přidat ve formě linku k statusu soutěžního příspěvku. Tento status soutěže by měl myslet i na GDPR a měli byste v něm definovat, v jaké míře bude organizátor nakládat s osobními údaji soutěžících. Při soutěžích o hodnotnější ceny je dobré mít statut soutěže zkontrolován také právníkům.

Jak losovat výherce?

Způsob losování výherců je plně na organizátorovi.

Mezi nejoblíbenější způsoby patří klasické („ruční”) losování. Správné odpovědi z komentářů jsou vytištěné, nastříhané a vhozené do osudí. Videozáznam z losování se pak zveřejní, buď v komentáři soutěžního příspěvku, nebo jako samostatný post.

Další možností je využití nějakého online toolu, který náhodně vylosuje komentář z příspěvku podle URL. Na webu je takovýchto toolů velké množství. Mezi osvědčené patří například woobox. Jednoduchým způsobem je také natočení displeje telefonu, na kterém se rychle scrolluje mezi komentáři. Komentář, na kterém se prst nakonec zastaví, je výherní. Při losování se meze kreativitě nekladou.

Dobrý tip

Při vymýšlení mechaniky soutěže je třeba zvážit, zda není soutěž velmi náročná na aktivitu uživatele.

Pokud není výhra příliš hodnotná, ale fanoušek bude například požádán, aby byla pořízena specifická fotka a přidal ji do komentáře, je možné, že se pro náročnost účasti do soutěže nezapojí. V takovém případě je lepší zvolit jednodušší mechaniku, například: „Vyberte správnou odpověď z možností A, B, C,” apod.

Sdílet článek
Zuzana Makúchová

Social media jsou její vášní téměř 4 roky. Kromě toho se příležitostně věnuje copywritingu a ideamakingu.

Tento článek ti přináší

daren&curtis

Reklamní agentura, která působí na trhu od roku 2004. Postupně jsme se vyprofilovaly na fullservisovou agenturu, která klientům přináší komplexní reklamní a marketingové služby.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek
6min. doba čtení

Jak vylepšit výkon Shopping a Performance Max kampaní v Google s pomocí CSS programu

Každý inzerent se vždy snaží optimalizovat rozpočty v kampaních tak, aby dosáhl svých cílů. Tyto cíle se u každého inzerenta liší, ať už jde o určité procento ROAS, větší prodeje, menší PNO atd. Samozřejmě není snadné dosáhnout cílů, a kromě znalostí potřebujete i nástroje, které vám pomohou splnit očekávání. Jedním z těchto nástrojů je CSS […]

Darko Ďurica Darko Ďurica
Global Account Manager
Přečíst článek
7min. doba čtení

Značky, které zvýší výdaje za marketing v roce 2023, porostou

Co všechno ovlivní digitální marketing v tomto roce? Už stačilo zpráv o krizi a špatných vyhlídkách pro rok 2023. Tak to pojďme vzít z jiného konce. Prozradíme vám, co letos v digitálním marketingu nepřehlédnout a jak čerpat z toho “zlého”. Protože jak řekl závodník Formule 1 Ayrton Senna: „Za pěkného počasí nemůžete předjet 15 aut. […]

Lucie Marková Lucie Marková
Marketing Manager
Přečíst článek