8min. doba čtení

Jak prodávat na 75+ marketplaces přes jednu službu od 9 € měsíčně? (Radek Klouda, BaseLinker)

Radek Klouda je CEO BaseLinker pro Českou republiku a Slovensko a v této části našeho magazínu nám představil všechny jeho výhody. Jak dokáže váš e-shop propojit s různými dalšími službami a nakolik vám pomůže zvýšit prodej prostřednictvím marketplaces?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

   

V rozhovoru se dozvíte:

  • 01:06 Budou marketplaces tahouny e-commerce?
  • 02:19 Je marketplace vhodný pro každého prodejce?
  • 03:22 Kolik marketplaces je rozumné využívat?
  • 04:22 Jak probíhá proces napojení na marketplace?
  • 06:17 Co v tom všem dělá a jak pomáhá BaseLinker?
  • 09:31 Na jaké open source systémy a platformy se BaseLinker dokáže napojit?
  • 10:39 Jak řeší BaseLinker různé problémy s marketplace?
  • 11:45 Dá se přes BaseLinker napojit na marketplace i bez vlastního e-shopu?
  • 12:54 Pro koho je marketplace vhodný?
  • 14:27 Jak může stoupnout počet objednávek e-shopu, který využije těchto služeb?
  • 15:38 Jaké jsou marže a další případné eventuality, na které je třeba se připravit?
  • 17:50  Jak za vás dokáže marketplace vyřešit skladování a logistiku?

Rozhovor je připraven ve spolupráci s firmou BaseLinker

BaseLinker, společnost se sídlem v Polsku, startuje na českém trhu 28. března 2022. Smyslem platformy je napojit firmy na lokální i globální marketplaces, kompletně centralizovat a automatizovat online e-commerce procesy. V podstatě v jediném systému může firma spravovat celý proces zpracování objednávek, od zalistování, příjmu objednávek až po vystavení faktur a odeslání zásilek včetně tisku etiket u desítek lokálních a globálních přepravních společností.

CEO Radek Klouda povede BaseLinker v Čechách a na Slovensku, v zemích s největším podílem počtu e-shopů na obyvatele na světě. BaseLinker přichází s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti prodeje a e-commerce, aby pomohl online obchodům jednoduše rozšířit své podnikání za hranice Česka a Slovenska bez nutnosti jakékoli technické znalosti. Kromě toho technologie, kterou uvádí na trh prostřednictvím BaseLinker platformy, otevírá dveře k růstu online podnikání doma i v zahraničí tím, že zalistuje produkty na známých marketplaces, jako je Amazon, Allegro, eMag, eBay, Zalando, Wish nebo například MALL, Alza, Heureka, Zboží.cz či Glami.

50 % online obchodů v Polsku spravuje své objednávky pomocí BaseLinker a prodává v průměru o 70 % více.

BaseLinker, založený v roce 2006, používá více než 50 % internetových obchodů v Polsku, celkově má portfolio již přes 16 000 zákazníků s více než 100 miliony nabídek produktů a v roce 2021 byl přes BaseLinker platformu reportován obrat více než 8 miliard EUR.

„Naším cílem v příštích 3 letech je nabídnout české a slovenské e-commerce bezkonkurenčně nejlepší řešení co do počtu a rozsahu integrací a zároveň zůstat výrazně nejlevnější platformou svého druhu na trhu. Zároveň se chceme díky spokojenosti klientů a výborným referencím stát silným hráčem v e-commerce, tak jak se nám to podařilo v Polsku, kde naši klienti díky platformě prodávají v průměru o 70 % více.“

„Plány regionální expanze společnosti zahrnují rovněž trhy v Rumunsku, Maďarsku, Německu a Brazílii. Je to velmi ambiciózní plán vycházející z úspěchu a z obliby, kterou platforma již v regionu má, protože svým klientům poskytuje mnoho konkrétních konkurenčních výhod,” řekl Radek Klouda, CEO BaseLinker.

BaseLinker – rychlá a snadná integrace s českými, slovenskými a globálními internetovými obchody a marketplaces.

Vynikající výsledky internetových obchodů v Polsku vedly k expanzi BaseLinker na další evropské trhy. Například v České republice si od ledna BaseLinker vyzkoušely už stovky e-shopů.

Všechny integrace a data jsou součástí jediného systému, který poskytuje přístup k mnoha oblíbeným marketplaces, obchodům, kurýrům a účetním systémům, a to zdarma pro všechny klienty, kteří si chtějí BaseLinker vyzkoušet. Po uplynutí zkušební doby plného přístupu do platformy, mohou klienti přejít na placenou verzi, která je od 9 EUR za měsíc bez omezení použití a klienti navíc automaticky získají přístup na všechny budoucí integrace, které BaseLinker vyvíjí.

  • Správa online prodeje a objednávek z jediné platformy – BaseLinker vám pomůže se správou tisíců objednávek ze všech marketplaces jen na několik kliknutí, doručováním zásilek, fakturací a dalšími procesy online prodeje z jednoho místa;
  • Centralizovaná správa objednávek – S BaseLinker můžete centrálně spravovat objednávky napříč desítkami různých platforem a prodejních kanálů na jednom místě. Můžete automaticky generovat faktury a etikety, automatizovat synchronizaci zásob a komunikovat se zákazníky, a to bez ohledu na prodejní kanál, ze kterého pocházejí;
  • Sklad produktů – S BaseLinker můžete spravovat produkty přímo z platformy, aniž byste potřebovali vlastní internetový obchod nebo ERP systém, nebo si produkty můžete jednoduše přenést z vašeho e-shopu, upravovat libovolně ceny a zároveň mít jednotný sklad pod kontrolou pro všechny prodejní kanály;
  • Správa doručení – BaseLinker je s vámi i pokud pracujete s několika kurýrními společnostmi, a zajišťuje vaši integraci se všemi partnerskými distributory v jediném rozhraní včetně tisku etiket a monitorování čísel zásilek. V integracích naleznete například WeDo, Zásilkovna, DPD, DHL, TNT, Geis, FedEx, GLS, UPS, Pošta bez hranic a mnoho dalších. Integrovány budou dále Česká pošta, Slovenská pošta a další distributoři.
  • Napojení na další internetové obchody a marketplaces – Váš internetový obchod má k dispozici více než 400 integrací. Z těch nejdůležitějších jsou to například Mall, Heureka, Alza, Zboží.cz, Amazon, eBay, Shopee, Google Shopping, eMAG, Allegro, Glami, Zalando, Wish, Magento, Shopify, PrestaShop, WooCommerce. Integrovány budou Aukro, Shoptet a samozřejmě mnoho dalších platforem;
  • Marketplace Manager – S BaseLinker nemusíte otevírat více platforem pro provozování objednávek z marketplaces, na kterých máte produkty uvedeny – jsou centralizovány v BaseLinker a odtud můžete vše spravovat z jednoho rozhraní. S BaseLinker také budete moci rychle a snadno zařadit své produkty na nový marketplace;
  • Automatizace pracovního procesu – BaseLinker vám poskytuje automatizované funkce pro automatizaci opakujících se úkolů v celém procesu zpracování objednávek. Můžete tak zákazníkům posílat automatické zprávy pro snadnou správu objednávek, můžete tisknout štítky podle různých pravidel, můžete vystavovat faktury, aniž byste v každé z těchto úloh potřebovali vaše zaměstnance. Mezi integracemi fakturačních systémů naleznete iDoklad, Fakturoid, Vyfakturuj, FakturaOnline, Abra Flexi, SAP, Smartbill, iFirma, Comarch a další.

„E-commerce se neustále vyvíjí, mění se tak i potřeby a požadavky našich klientů. Od prvních fází rozvoje BaseLinkeru v Čechách a na Slovensku neustále sledujeme i Achillovy paty internetových obchodů, například víme, jak je důležité, aby byl internetový obchod přítomen na co největším počtu marketplaces a jaké logistické a administrativní dopady a nároky na lidské zdroje má tento přístup. Velmi jasně tak vidíme přidanou hodnotu řešení, kterou BaseLinker přináší jak podnikům na začátku cesty, tak těm, kteří jsou již na pokročilejší úrovni, pokud jde o objem prodaných produktů a obchodní infrastrukturu,“ dodává Radek Klouda – CEO společnosti BaseLinker.

BaseLinker v číslech

  • Měsíční růst počtu klientů a výnosů v průměru 5 %
  • Aktuální počet aktivních klientů je přes 16 000
  • BaseLinker má současný tržní podíl v polském e-commerce přes 40 % v počtu všech polských e-shopů
  • Aktuální počet integrací je 531 a BaseLinker přidává nové v průměru 2-3 nové integrace týdně
  • Klienti BaseLinkeru mají dohromady téměř 100 milionů zalistovaných aktivních nabídek
  • BaseLinker přijímá zásilky z více než 180 zemí
  • GMV v roce 2021 prodané přes BaseLinker činilo přes 8 miliard EUR

 

Sdílet článek
Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

Spoluzakladatel projekt Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Matej Očenáš
2min. doba čtení

Prodej sportovních zážitků za 5 milionů € ročně. Jak po pandemii funguje projekt FotbalTour? (Matej Očenáš)

FotbalTour je zážitková cestovní agentura, která klientům nabízí výlety na nejrůznější sportovní akce s kompletním servisem. Nejde jen o fotbal. Společnost funguje již 12 let a v roce 2019 dosáhla obratu 5 milionů eur. Krize to přibrzdila, ale dnes se firma opět dostává do starých úspěšných čísel. Její šéf Matej Očenáš nám vyprávěl i to, […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Přečíst článek