Důvodem je nízký prodej
“Dedoles má v současné době pět prodejen a deset pop-up kiosků v devíti městech České republiky (Praha, Brno, Ostrava, Liberec, Plzeň, Ústí nad Labem, Teplice, Pardubice a České Budějovice). Další se připravují v Olympii Teplice a Atriu Pardubice. V letošním roce plánujeme otevřít nejméně pět prodejen,” uvedla na začátku letošního roku Pavla Halašová, country manažerka společnosti Dedoles CZ.
Vzhledem k tomu, že český trh tvoří 30 % tržeb společnosti, měla být v Praze postavena velkolepá vlajková prodejna. Uplynulo 8 měsíců a všechno je jinak. Dedoles uzavře všechny kiosky a 7 prodejen v České republice.
Tržby z kamenných obchodů se na celkových tržbách podílely jen asi 8 %, zbytek připadl na internetový obchod.
“Na základě externí finanční analýzy dospěli naši právníci k závěru, že pokud bychom pokračovali v provozu našich prodejen, nechovali bychom se jako odpovědný hospodář a vědomě bychom generovali ztráty,” vysvětlil Jaroslav Chrapko, majitel a šéf společnosti Dedoles.
Soud nařídil konkurzní řízení
Společnost již v létě požádala o ochranu před věřiteli. Slovenský soud jí vyhověl a poslal společnost Dedoles do restrukturalizace. V České republice je situace jiná. Minulý týden bylo zahájeno konkurzní řízení. Soud vyzval věřitele společnosti, kteří chtějí přihlásit své pohledávky, aby podali přihlášku. Na Slovensku přihlásili věřitelé pohledávky v celkové výši 43,7 milionu eur, Chrapko však upozorňuje, že kvůli nesrovnalostem, duplicitám a dalším skutečnostem tato částka neodpovídá.
“Na Slovensku se jedná o restrukturalizační řízení, což znamená, že společnost nadále funguje beze změny, pouze splácení starších závazků bude rozloženo, přičemž další schůzka s věřiteli se očekává koncem října,” uvedla následně společnost.
Společnost Dedoles se na jaře dostala do problémů, když se v médiích objevily zprávy, že má problémy s placením účtů a že musela propustit 200 zaměstnanců.