2 min. doba čtení

Co slovenští senioři nejčastěji nakupují online?

Nakupování online není jen záležitostí lidí v produktivním věku. Naopak, podle Eurostatu si v roce 2022 bude každý čtvrtý Slovák ve věku 65 až 74 let objednávat fyzické zboží online.

Co slovenští senioři nejčastěji nakupují online?
Zdroj: Depositphotos

Nejčastěji nakupují oblečení

Zatímco v roce 2020 nakupovalo na internetu jen asi 16 procent Slováků v uvedené věkové kategorii, o dva roky později to bylo téměř 27 procent.

Podle Iva Mreny se nákupní chování “stříbrné” generace může v některých ohledech lišit oproti mladším generacím.

“Předpokládáme, že právě dříve narození zákazníci častěji volí dobírku, která je na Slovensku stále populární. Dává jim to větší pocit jistoty,” vysvětluje Ivo Mrena ze společnosti Shoptet.

A jaký typ zboží si objednávají nejčastěji? Stejně jako ostatní věkové skupiny nakupují především oblečení, obuv a doplňky. Nejoblíbenějším zbožím jsou léky nebo doplňky stravy.

Týdenní podcast UPdate

Zlepšily se jejich digitální dovednosti

Senioři však nezůstávají jen u fyzického zboží. Stále častěji si tímto způsobem objednávají také služby – ať už jde o internetové připojení, mobilního operátora nebo elektřinu, plyn apod.

“Jejich digitální dovednosti se za posledních několik let výrazně zlepšily, a to jak takříkajíc “z donucení”, tak vlivem pandemie. Dnes už ani někteří sedmdesátníci nemají problém nakupovat online. Zároveň to často zvládají rychleji a snadněji než před několika lety. I když se při objednávání vyskytne problém, většina e-shopů se jim snaží pomoci,” dodává Ivo Mrena.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+