2 min. doba čtení

Co slovenští senioři nejčastěji nakupují online?

Nakupování online není jen záležitostí lidí v produktivním věku. Naopak, podle Eurostatu si v roce 2022 bude každý čtvrtý Slovák ve věku 65 až 74 let objednávat fyzické zboží online.

Co slovenští senioři nejčastěji nakupují online?
Zdroj: Depositphotos

Nejčastěji nakupují oblečení

Zatímco v roce 2020 nakupovalo na internetu jen asi 16 procent Slováků v uvedené věkové kategorii, o dva roky později to bylo téměř 27 procent.

Podle Iva Mreny se nákupní chování “stříbrné” generace může v některých ohledech lišit oproti mladším generacím.

“Předpokládáme, že právě dříve narození zákazníci častěji volí dobírku, která je na Slovensku stále populární. Dává jim to větší pocit jistoty,” vysvětluje Ivo Mrena ze společnosti Shoptet.

A jaký typ zboží si objednávají nejčastěji? Stejně jako ostatní věkové skupiny nakupují především oblečení, obuv a doplňky. Nejoblíbenějším zbožím jsou léky nebo doplňky stravy.

Týdenní podcast UPdate

Zlepšily se jejich digitální dovednosti

Senioři však nezůstávají jen u fyzického zboží. Stále častěji si tímto způsobem objednávají také služby – ať už jde o internetové připojení, mobilního operátora nebo elektřinu, plyn apod.

“Jejich digitální dovednosti se za posledních několik let výrazně zlepšily, a to jak takříkajíc “z donucení”, tak vlivem pandemie. Dnes už ani někteří sedmdesátníci nemají problém nakupovat online. Zároveň to často zvládají rychleji a snadněji než před několika lety. I když se při objednávání vyskytne problém, většina e-shopů se jim snaží pomoci,” dodává Ivo Mrena.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
10 revolučních trendů v e-commerce, které nás čekají v roce 2025
4 min. doba čtení

10 revolučních trendů v e-commerce, které nás čekají v roce 2025

Evropský e-commerce se připravuje na nové trendy, které jej v roce 2025 čekají. Skloňuje se například automatizace poháněná umělou inteligencí či udržitelné postupy. Tyto změny slibují revoluci v nakupování spotřebitelů a jak firmy fungují. S využitím umělé inteligence a rychle rostoucími trhy s AR/VR, spolu se silným tlakem na udržitelnost, kde 68 % spotřebitelů upřednostňuje […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Češi chtějí nakupovat, ale hlídají si rozpočet
2 min. doba čtení

Češi chtějí nakupovat, ale hlídají si rozpočet

Čechům se postupně vrací chuť nakupovat, přestože důraz na ceny a kontrolu výdajů zůstává vysoký. Mnozí zákazníci pečlivě zvažují každý nákup, avšak často ruší nebo odkládají naplánované výdaje. Běžnou součástí nákupního procesu se staly slevy. Ty zákazníci vyhledávají, ale podle panelu společnosti SkipPay by nakoupili i bez nich.

Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+