Nejčastěji nakupují oblečení
Zatímco v roce 2020 nakupovalo na internetu jen asi 16 procent Slováků v uvedené věkové kategorii, o dva roky později to bylo téměř 27 procent.
Podle Iva Mreny se nákupní chování “stříbrné” generace může v některých ohledech lišit oproti mladším generacím.
“Předpokládáme, že právě dříve narození zákazníci častěji volí dobírku, která je na Slovensku stále populární. Dává jim to větší pocit jistoty,” vysvětluje Ivo Mrena ze společnosti Shoptet.
A jaký typ zboží si objednávají nejčastěji? Stejně jako ostatní věkové skupiny nakupují především oblečení, obuv a doplňky. Nejoblíbenějším zbožím jsou léky nebo doplňky stravy.
Zlepšily se jejich digitální dovednosti
Senioři však nezůstávají jen u fyzického zboží. Stále častěji si tímto způsobem objednávají také služby – ať už jde o internetové připojení, mobilního operátora nebo elektřinu, plyn apod.
“Jejich digitální dovednosti se za posledních několik let výrazně zlepšily, a to jak takříkajíc “z donucení”, tak vlivem pandemie. Dnes už ani někteří sedmdesátníci nemají problém nakupovat online. Zároveň to často zvládají rychleji a snadněji než před několika lety. I když se při objednávání vyskytne problém, většina e-shopů se jim snaží pomoci,” dodává Ivo Mrena.