2min. doba čtení

Co slovenští senioři nejčastěji nakupují online?

Nakupování online není jen záležitostí lidí v produktivním věku. Naopak, podle Eurostatu si v roce 2022 bude každý čtvrtý Slovák ve věku 65 až 74 let objednávat fyzické zboží online.

Co slovenští senioři nejčastěji nakupují online?
Zdroj: Depositphotos

Nejčastěji nakupují oblečení

Zatímco v roce 2020 nakupovalo na internetu jen asi 16 procent Slováků v uvedené věkové kategorii, o dva roky později to bylo téměř 27 procent.

Podle Iva Mreny se nákupní chování “stříbrné” generace může v některých ohledech lišit oproti mladším generacím.

“Předpokládáme, že právě dříve narození zákazníci častěji volí dobírku, která je na Slovensku stále populární. Dává jim to větší pocit jistoty,” vysvětluje Ivo Mrena ze společnosti Shoptet.

A jaký typ zboží si objednávají nejčastěji? Stejně jako ostatní věkové skupiny nakupují především oblečení, obuv a doplňky. Nejoblíbenějším zbožím jsou léky nebo doplňky stravy.

Týdenní podcast UPdate

Zlepšily se jejich digitální dovednosti

Senioři však nezůstávají jen u fyzického zboží. Stále častěji si tímto způsobem objednávají také služby – ať už jde o internetové připojení, mobilního operátora nebo elektřinu, plyn apod.

“Jejich digitální dovednosti se za posledních několik let výrazně zlepšily, a to jak takříkajíc “z donucení”, tak vlivem pandemie. Dnes už ani někteří sedmdesátníci nemají problém nakupovat online. Zároveň to často zvládají rychleji a snadněji než před několika lety. I když se při objednávání vyskytne problém, většina e-shopů se jim snaží pomoci,” dodává Ivo Mrena.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni
3min. doba čtení

Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni

V lednu zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárůst nových internetových obchodů, kdy meziročně vzrostl jejich počet o 30 %. Čelo kategorií letos opanoval segment hobby s 18% podílem na nově vzniklých e-shopech. Následují dlouhodobě oblíbené segmenty oblečení a potraviny. Odborníci také zejména v poslední době registrují zvýšený zájem majitelů kamenných prodejen o vstup do online […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka
2min. doba čtení

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka

Česká e-commerce se postupně vzpamatovává z loňských poklesů, přesto se pořád potýká s několika problémy. Nedávný příchod zahraničních gigantů na český trh znamená nejen větší konkurenci, ale i drahou online reklamu. Především menší e-shopy bez marketingových agentur a specialistů mají situaci o to těžší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+