10 min. doba čtení

Znáte HubSpot či 99designs? Zde je přehled nástrojů, které usnadní práci každému marketérovi

Celé 21. století je štědré na technologický vývoj. Obory jako věda nebo medicína se posouvají mílovými kroky, ale stejně důležité je i budování obecného povědomí o věcech veřejných. To se daří hlavně díky chytrým marketérům, jejichž funkce je často alfou a omegou fungování každé firmy v roce 2023.  

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Znáte HubSpot či 99designs? Zde je přehled nástrojů, které usnadní práci každému marketérovi

Marketéři jsou lidé, díky nimž se vše dobré, co se ve firmě, společnosti nebo organizaci děje, dostává na světlo. Pokud vše funguje tak, jak má, marketéři uchopí a nastaví správnou komunikační strategii a přinášejí firmě prokazatelné výsledky.

Avšak k tomu, aby marketing, sociální sítě či celkové vystupování společnosti navenek fungovalo správně, dnes už nestačí mít jen kreativní talent a nadání pracovat se slovem. Pro udržení tempa s ostatními je nezbytné používat sofistikované aplikace pro marketéry a kreativce.

Proč zařadit aplikace do své pracovní rutiny?

Všechny by se daly shrnout do jednoho bodu – vaše práce bude efektivnější. Pro každý obchodní model je klíčové, aby marketéři pracovali s přesnými čísly a využívali technologie naplno. Aplikace jsou jako stvořené k tomu, aby vám intuitivně pomohly s budováním brand awareness, se sledováním konkrétních čísel i oslovením nejlepší cílové skupiny.

Kromě (zřejmých) technických a z toho plynoucích finančních výhod však aplikace marketérům přímo usnadňují práci. Jsou prakticky nevyčerpatelným zdrojem inspirace pro grafický design. Díky aplikacím mohou marketéři intuitivně upravovat fotografie a vytvářet si vlastní presety nebo grafické šablony, se kterými se pak mnohem lépe pracuje.

Aplikace slouží také k efektivnímu plánování příspěvků na sociálních sítích nebo k vytváření kalendářů pro plánování práce celého marketingového týmu. Podívejte se s námi na aplikace, které by neměly chybět ve vašem telefonu nebo počítači, pokud pracujete v tomto oboru.

E-mail marketing

Zdá se, že ať se v internetovém světě děje cokoli, jedno je jisté. E-mailový marketing  si stále drží svou pozici. S dobře vybudovanou e-mailovou základnou (tedy databází lidí, kteří se skutečně zajímají o to, co děláte) je newsletter neuvěřitelně silnou zbraní s vysokou konverzí prokliků a prodejem.

Dnes existuje celý „ekosystém“ bezplatných nástrojů a aplikací, které vám intuitivně pomohou vytvářet krásné a lákavé marketingové e-maily. Již předem mají v sobě zabudované nástroje, díky kterým snadno vytvoříte e-mail podle svých představ. Mezi 5 nejlepších se podle odborníků aktuálně řadí tyto:

  • Mailchimp – jeden z nejpoužívanějších systémů i pro začátečníky,
  • HubSpot – umožňuje efektivní a vizuálně pěkné dělení obsahu,
  • MailerLite – nabízí funkce i pro pokročilé e-mail marketéry,
  • Omnisend – vhodný pro e-commerce orientované firmy,
  • Benchmark – nejlepší spolupráce s Al a spousta návrhů na zlepšení.
Týdenní podcast UPdate

Design a grafika

Každý, kdo začíná nebo se živí marketingem, ví, že práce s grafickými programy je naprosto nezbytná. V některých firmách se však dodnes vizuály vytvářejí v PowerPointu, proto musíme zdůraznit, že existují i lepší a snáze ovladatelné programy.

Každý z nás se už někdy dostal do situace, kdy se hodiny díval na vytvořený design a nemohl přijít na to, co mu chybí. Pokud chcete být dobrým marketérem a dodávat své firmě krásné vizuály, nemusíte už nutně studovat grafický design. Teoretické znalosti a schopnost znát detailně Adobe Photoshop jsou sice k nezaplacení, ale žijeme v rychlé době, která vyžaduje rychlá řešení.

Právě díky tomu vznikají prakticky desítky aplikací, ve kterých může design vytvořit i téměř naprostý amatér. Kromě toho, že mají jakési „pomocné linky“, které vedou ke správnému zarovnání při vytváření návrhů, aplikace nabízejí obrovské množství šablon a předpřipravených návrhů. Ty jsou krásné samy o sobě, ale pokud se chcete odlišit, stačí se jimi inspirovat a přizpůsobit je podle vlastní brand identity. Toto jsou aplikace a programy, které z vlastní zkušenosti doporučujeme:

  • Canva – nejrozšířenější program, který nabízí spoustu funkcí i v neplacené verzi. Umožňuje vytvářet profesionálně vypadající designy a pracovat s tvary, obrazy či nálepkami prakticky neomezeně.
  • PicMonkey – stejně uživatelsky přívětivý jako Canva, ale jedná se o placený program. Nabízí pokročilé možnosti úprav fotografií a bohatou knihovnu fontů, grafiky nebo textur pro prokládání návrhů.
  • BeFunky – v placené i neplacené verzi. Aplikace je vhodná i pro začátečníky, nabízí velký výběr originálních šablon snadných pro další úpravy.
  • 99designs – placená aplikace s mnoha pokročilými funkcemi. Jako bonus oceňujeme záruku vrácení peněz v případě, že nebudete s jejími funkcemi spokojeni.
  • Snappa – opět v placené i neplacené verzi a vhodná pro lidi s minimálními zkušenostmi s grafickým designem. Výborný pomocník pro ořezávání nebo změnu velikosti fotografií a obrázků.

Content a plánování na sociálních sítích

Plánování je nejlepší přítel marketéra, tak se to říká, že? Mít předem stanovený plán a znát potřeby svých sledujících je dobré jak pro firemní, tak pro soukromé účty. Je důležité sledovat časy, kdy lidé na vaší stránce nejvíce reagují a jsou nejaktivnější. Stejně důležité je naplánovat si věci na tyto časy předem, abyste nemuseli publikovat například v jednu hodinu odpoledne v neděli, kdy si užíváte odpoledního slunce s rodinou. S tím vším vám mohou pomoci i aplikace, které spoustu práce udělají automaticky za vás:

  • Meta Business Suite – aplikace vyvinutá přímo společností Meta, která vám umožní předem naplánovat příspěvky na Facebook, Instagram a dokonce i jednoduché stories bez jakýchkoli přidaných prvků. Její nevýhodou je, že ačkoli je přímo propojená s vaším účtem, často má výpadky a bugy, které ji činí mírně nespolehlivou.
  • Hootsuite – jedna z nejoblíbenějších aplikací pro plánování sociálních médií. Nabízí možnost spravovat a plánovat příspěvky pro více sociálních médií najednou, včetně Facebooku, Twitteru, Instagramu a dalších.
  • Buffer – nabízí jednoduché rozhraní a umožňuje plánovat příspěvky na různých platformách, včetně Facebooku, Twitteru, LinkedIn, Pinterestu a Instagramu.
  • Later – specifická aplikace pro plánování příspěvků na Instagramu. Pomocí aplikace Later můžete vytvářet vizuálně atraktivní příspěvky, plánovat je a naplánovat jejich zveřejnění s předstihem.
  • SproutSocial – nabízí širokou škálu funkcí pro plánování příspěvků, monitorování sociálních médií, správu kontaktů a analýzu. Sprout Social je vhodnější pro střední a velké firmy.
Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Video marketing

Video je budoucností sociálních médií – alespoň dokud nevymyslíme něco zábavnějšího a interaktivnějšího. Udržet pozornost lidí pomocí grafiky a psaného textu je už dnes poměrně náročné, proto byste se jako marketéři měli zaměřit také na tvorbu efektivních a obsahově zajímavých videí. Pomohou vám s tím například tyto aplikace:

  • Canva – i zde platí, že Canva je oblíbená a rozšířená. Umožňuje upravovat videa, aniž byste potřebovali rozsáhlé znalosti grafického designu nebo video editace. Je uživatelsky velmi přívětivá a intuitivní, takže je vhodná i pro začátečníky.
  • Final Cut Pro – aplikace je specifická pro operační systém macOS a je oblíbená mezi profesionály. Poskytuje vynikající nástroje pro úpravu videa a intuitivní rozhraní.
  • Filmora – cenově dostupná aplikace s přátelským rozhraním. Poskytuje množství efektů, šablon a nástrojů pro úpravu videa pro začátečníky i pokročilé uživatele.
  • CapCut – aplikace od tvůrců TikToku. Obsahuje nástroje pro stříhání videa, přidávání hudby, textu, filtrů, efektů, přechodů a dalších vizuálních prvků. Uživatelé mohou také přidávat různé zvukové efekty a hlasové nahrávky.
  • Kinemaster – populární mobilní aplikace s řadou nástrojů pro úpravu videa. Poskytuje pokročilé funkce včetně vrstvení, efektů a možnosti přidávat zvuk.

Report a analýzy

Abyste se mohli ve své práci posunout dále, je užitečné sledovat svůj pokrok. Stejně jako zaznamenávat, které příspěvky nefungovaly, nebo dokonce odehnaly sledující z vaší stránky či snížily databázi odběratelů newsletteru. Které aplikace vám pomohou sledovat aktivitu sledujících a poskytnou vám všechny důležité informace a grafy?

Všechny ty, které jsme zmínili v části Content a plánování na sociálních sítích. Aplikace přímo propojené s Facebookem, Instagramem, a pokud chcete i s TikTokem a Twitterem, slouží nejen k plánování, ale také k vyhodnocování efektivity vaší práce. Lze si z nich vygenerovat pěkné a poměrně přehledné grafy, které pak můžete prezentovat v celkovém reportu za měsíc, dva nebo jinak stanovený čas (vše si nastavíte přímo v aplikacích).

Ačkoli se nejedná o specifickou aplikaci pro správu sociálních médií, Google Analytics poskytuje také podrobné statistiky a analýzy návštěvnosti vašich webových stránek, včetně sociálních médií. Můžete tak sledovat, jak sociální média ovlivňují vaši návštěvnost a konverze.

Týmová spolupráce

Když se lidé sejdou v týmu, přinášejí s sebou různé zkušenosti, znalosti a pohledy. Týmová spolupráce vám umožní tuto rozmanitost využít a vytvořit synergické prostředí, kde se jednotlivci mohou vzájemně doplňovat a spolupracovat na řešení problémů. Marketing není problém, je to spíše výzva, která však potřebuje týmovou spolupráci stejně jako jiné části byznysu. Kromě toho, právě marketér je ten, kdo potřebuje o všem vědět a komunikovat to směrem ven včas a vkusně.

Vybrali jsme pro vás nejlepší aplikace a softwary pro marketingové plánování a týmovou spolupráci na základě uživatelských recenzí z minulého roku, v nichž uživatelé hodnotili aplikace podle různých kritérií známkami od 0 do 100. Následující aplikace získaly celkové nejlepší hodnocení:

  • GoodDay – cloudová platforma pro správu práce navržená tak, aby pomáhala firmám všech velikostí řídit plánování projektů, správu produktů, organizaci úkolů, sledování pokroku a spolupráci.
  • AirTable – mobilní platforma navržená tak, aby týmům jakékoli velikosti poskytla nástroje pro vytváření snadno použitelných a flexibilních pracovních postupů.
  • FunctionFox – online software pro správu projektů a časových výkazů určený speciálně pro kreativní společnosti jako jsou reklamní agentury, firmy zabývající se grafickým designem, marketingem, vztahy s veřejností a multimediální firmy.
  • StackBy – pracovní prostor pro spolupráci, který poskytuje snadno použitelné tabulky, databázové funkce a přístup k oblíbeným službám.
  • Gain – propojuje každého do marketingového pracovního procesu s automatizovanými pracovními postupy na bázi schvalování + spolupráce + správa aktiv + správa sociálních médií.

Ne všechno je zlato, co nabízí Obchod Play a App Store

Dobrá rada na závěr – dávejte si pozor na to, co stahujete. Uživatelé obvykle nelžou, takže je více než vhodné si před stažením aplikace (a před tím, než se s ní začnete trápit) přečíst recenze a hodnocení.

Vyplatí se používat stejnou aplikaci a vytvořit si v ní databázi vlastní brand identity, to znamená nahrát si do ní všechny potřebné údaje, korporátní barvy, logo apod., jakož i dát přístup všem členům týmu, kteří by mohli k práci nějak přiložit ruku. Pokud budete mít takto všechny údaje pohromadě, bude i pro osobu, která přijde po vás, snazší se v celém marketingovém procesu orientovat a celý proces bude probíhat plynuleji.

Nezapomínejte ani na samotný Instagram, který vám (okamžitě) může usnadnit práci během chvilky. Má mnoho skvělých funkcí (například sdílení odkazů, jásáme, protože to už mohou dělat i menší účty pod 10 000 sledujících), které žádná jiná aplikace neposkytuje. Udělejte z něj svého nejlepšího přítele.

A zcela na závěr mějte na paměti – spoléhejte na svou intuici, zkušenosti a talent. Aplikace (ne, ani Al) za vás všechnu práci neudělají a zdrojem těch nejlepších nápadů jste stále vy. Tak se dejte do práce a vymýšlejte nové kreativy!

Nejnovější z kategorie Marketingová strategie
Sdílet článek
Martina Gáherová
Social Media Manager

Ve full-service marketingové agentuře Bragama pracuji jako Social Media Manager. Mám na starosti sociální sítě různých klientů, ve spolupráci s nimiž vytvářím strategii, obsah či texty příspěvků.

Bragama
Tento článek ti přináší

Bragama

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Zákazníci vyhledávají privátní značky stále více
2 min. doba čtení

Zákazníci vyhledávají privátní značky stále více

V důsledku rostoucího finančního tlaku spotřebitelé hledají cenově dostupné alternativy, aniž by museli dělat kompromisy v kvalitě. To vede k boomu „dupe“ produktů a privátních značek. V roce 2023 dosáhly výdaje na produkty vlastních značek rekordních 236,6 miliardy dolarů. V nejistých ekonomických časech proto maloobchodníci stále více investují do privátních značek, aby oslovili zákazníky, kteří […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Effie Awards 2024: Co spojuje nejúspěšnější reklamy?
3 min. doba čtení

Effie Awards 2024: Co spojuje nejúspěšnější reklamy?

Jak mohou značky zaujmout v přeplněném reklamním prostoru a dosáhnout výsledků? Odpověď hledají marketéři po celém světě. Nejnovější analýza Effie Awards Europe 2024 ve spolupráci se společností Kantar odhaluje, co stojí za úspěšnými kampaněmi. Kreativita totiž není jen o poutavých vizuálech – je to strategický nástroj, který dokáže značku odlišit, vyvolat emoci a dlouhodobě posílit […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
6 nejlepších příkladů retargetingových reklam
10 min. doba čtení

6 nejlepších příkladů retargetingových reklam

Když se řekne retargeting, většině z nás napadnou jednoduché bannerové reklamy zobrazující produkty, o které jsme se nedávno zajímali. Retargeting však dokáže mnohem více. Se správnými daty a technologiemi můžeme oslovit velmi specifické skupiny uživatelů nebo dosáhnout složitých cílů. Podívejme se na několik příkladů retargetingových reklam a co nám říkají o retargetingu obecně. Dozvíte se, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+