2min. doba čtení

Zisk H&M klesl, ale překonal očekávání trhu

Zisk švédského oděvního řetězce H&M ve druhém čtvrtletí letošního hospodářského roku mírně poklesl, ale překonal očekávání trhu. Společnost navíc vkládá velké naděje do třetího čtvrtletí, které podle ní začalo dobře. Informovala o tom agentura Reuters.

Zisk H&M klesl, ale překonal očekávání trhu
Zdroj: Depositphotos

Zisk švédského oděvního řetězce H&M ve druhém čtvrtletí letošního hospodářského roku mírně poklesl, ale překonal očekávání trhu. Společnost navíc vkládá velké naděje do třetího čtvrtletí, které podle ní začalo dobře.

Analytici očekávali horší výsledek

Ve druhém čtvrtletí obchodního roku 2022/2023, tedy v období od března do konce května, dosáhl maloobchodní řetězec H&M provozního zisku ve výši 4,74 miliardy švédských korun (401,87 milionu eur), což je o 4,8 % méně než ve stejném období předchozího obchodního roku.

I přes tento pokles je však výsledek lepší, než se očekávalo. Analytici oslovení společností Refinitiv očekávali pokles provozního zisku na 4,07 miliardy SEK.

H&M, druhý největší oděvní řetězec na světě po španělském Inditexu, který vlastní značku Zara, se rozhodl více zaměřit na bohaté zákazníky a přesunul svou pozornost na luxusnější značku Cos. Ve skutečnosti se čínský gigant rychlé módy Shein silněji prosazuje na trhu levnějšího oblečení.

“Letní kolekce byla dobře přijata a třetí čtvrtletí začalo velmi dobře,” uvedla šéfka H&M Helena Helmerssonová. Naznačil to objem prodeje v prvním měsíci třetího čtvrtletí obchodního roku. V období od 1. do 27. června vzrostly tržby v místní měně meziročně o 10 %.

Aktualizace:

Akcie módního řetězce H&M vyskočily o více než 17 % poté, co jeho zisk za druhé čtvrtletí překonal odhady, protože opatření na snížení nákladů začala přinášet ovoce a jeho letní kolekce těžila z teplejšího počasí v Evropě.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nákupní chování Indů se mění
3min. doba čtení

Nákupní chování Indů se mění

Čína už není nejlidnatější zemí. V roce 2022 ji předběhla Indie s více než 1,43 miliardami lidí. Sledovat změnu spotřebitelského chování v nejobydlenější zemi proto může být dobrý indikátor toho, kam se ubírá nákupní chování.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+