Zisk švédského oděvního řetězce H&M ve druhém čtvrtletí letošního hospodářského roku mírně poklesl, ale překonal očekávání trhu. Společnost navíc vkládá velké naděje do třetího čtvrtletí, které podle ní začalo dobře.
Analytici očekávali horší výsledek
Ve druhém čtvrtletí obchodního roku 2022/2023, tedy v období od března do konce května, dosáhl maloobchodní řetězec H&M provozního zisku ve výši 4,74 miliardy švédských korun (401,87 milionu eur), což je o 4,8 % méně než ve stejném období předchozího obchodního roku.
I přes tento pokles je však výsledek lepší, než se očekávalo. Analytici oslovení společností Refinitiv očekávali pokles provozního zisku na 4,07 miliardy SEK.
H&M, druhý největší oděvní řetězec na světě po španělském Inditexu, který vlastní značku Zara, se rozhodl více zaměřit na bohaté zákazníky a přesunul svou pozornost na luxusnější značku Cos. Ve skutečnosti se čínský gigant rychlé módy Shein silněji prosazuje na trhu levnějšího oblečení.
“Letní kolekce byla dobře přijata a třetí čtvrtletí začalo velmi dobře,” uvedla šéfka H&M Helena Helmerssonová. Naznačil to objem prodeje v prvním měsíci třetího čtvrtletí obchodního roku. V období od 1. do 27. června vzrostly tržby v místní měně meziročně o 10 %.
Aktualizace:
Akcie módního řetězce H&M vyskočily o více než 17 % poté, co jeho zisk za druhé čtvrtletí překonal odhady, protože opatření na snížení nákladů začala přinášet ovoce a jeho letní kolekce těžila z teplejšího počasí v Evropě.