5 min. doba čtení

Završili jsme turné po celém Slovensku. Jaké bylo grande finale Ecommerce Bridge LIVE v Bratislavě?

I když největší zastoupení e-shopů má Bratislavský kraj, stále je zde mnoho šikovných firem, které si budují své jméno v regionech. Jako médium se zaměřením na online podnikání jsme se rozhodli, že letos přineseme řečníky do jedenácti slovenských měst. Závěr roku už tradičně pořádáme v Bratislavě, kde chystáme také speciální formáty. Podívejte se blíže na řečníky a atmosféru z Nové Cvernovky, kde se 3. prosince sešli fanoušci a odborníci z e-commerce.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Završili jsme turné po celém Slovensku. Jaké bylo grande finale Ecommerce Bridge LIVE v Bratislavě?

Naše konference bývají uvolněné, neformální, plné kreativního ruchu, podnětů a nových kontaktů. I když byl večer chladný, příjemná nálada v eklektických prostorách Nové Cvernovky byla cítit hned při vstupu. Ve společenském prostoru u baru to žilo spontánními rozhovory a na pódiu se vystřídali odborníci, kteří přinesli pohledy na aktuální trendy.

Umělá inteligence nás nevytlačuje, ale dává nové zbraně

Ján Aštary a Ondrej Lipták z agentury Dexfinity odpálili večer první přednáškou se zaměřením na AI. Ve 20 minutách shrnuli, k čemu ji využívají a jak jim pomáhá. Ukázaly příklady poutavých videospotů ve více než 30 jazycích nebo prezentaci produktů, kde ušetřily desítky hodin jen díky tomu, že jim AI vygenerovala zajímavé prostředí namísto sterilní studiové fotografie.

„E-commerce je nyní jako bojiště, kde se odehrává bitva. Mění se zažité věci. Co platilo, už neplatí. Z každé strany přicházejí nové výzvy a to, co je třeba udělat, je zareagovat.“

EB LIVE Dexfinity

Ondrej Lipták a Ján Aštary, Dexfinity

Investoři nedávají peníze do firmy k tomu, aby se splatily půjčky

Každý rok si pro účastníky konference chystáme něco nového. Tentokrát to byla debata mezi Adrianou Hurbych a zkušenou byznyswoman Tatianou Ondrejkovou. Kromě toho, že Tatiana stojí za úspěšnými e-commerce značkami, je známá také jako angel investorka.

Právě na to se zaměřili v diskusi – finanční injekce od investorů totiž zní lákavě. No Táňa radí položit si základní otázku, jestli je to skutečně to, co chcete. S tímto krokem přichází do jisté míry ztráta kontroly nad byznysem a nevyhnete se povinnosti diskutovat. V debatě padly rady, na co se zaměřit a čemu se vyhnout. Zároveň zodpověděly i poutavé otázky z publika.

„Důležité je říct si, co v tom momentě nejvíc chci a potřebuji – každý startup se může nacházet v jiné fázi. A pak jít za investorem. Musí fungovat prvotní chemie a nezbytná je i schopnost bavit se o náročných otázkách.“

Tatiana Ondrejková, Adriana Hurbych, EB LIVE

Debata Adriany Hurbych s Tatianou Ondrejkovou

Žije ještě dobírka? Divili byste se!

Po osvěžující pauze jsme na pódiu přivítali Juraje Stráskeho, zástupce firmy Swiss Point, která operuje fullfillment centra v 7 evropských zemích. Přednáška se zaměřila na fenomén dobírek. Věděli jste, že na Slovensku je téměř polovina B2C balíků placená právě takhle? I z pohodlnějších možností jako je platba kartou přímo při objednávce nebo kurýrovi, převažuje platba v hotovosti. Přitom v zemích jako Rumunsko je zastoupení ještě vyšší. Juraj předložil data o platbách na dobírku a tipy jak si s tím poradit, obzvláště při expanzi.

„Dobírka může sloužit jako konkurenční výhoda pro lokální e-shopy. Temu ji nenabízí i přesto, že se v našich končinách jedná o velmi populární způsob platby.“

Juraj Strásky, EB LIVE

Juraj Strásky, Swiss Point

8 z 10 německých zákazníků nakupuje na online marketplace

Simona Sumegová z Kaufland Marketplace otevřela přednášku tím, že společnost běžně nesdílí svá interní data. Účastníci přednášky nebo live streamu tedy získali jedinečnou možnost nahlédnout za oponu a vytvořit si obraz o tom, jak se daří prodejcům na platformě. Simona se dotkla i tématu expanze, která je pro zemi o velikosti Slovenska nezbytná pro růst.

„V momentě, kdy se chcete rozšířit do další země, udělejte si průzkum, co tam funguje, jaké cenové srovnávače se využívají a jak nakupují lokální lidé.“

Simona Sumegová, EB LIVE

Simona Sumegová, Kaufland Marketplace

Začněte si za produkty ptát více

Autor bestselleru Žlutá kniha budování značky a úspěšný marketingový expert se u nás představil už minulý rok. Tentokrát posluchačům dal návod na to, jak vydělávat víc. Michal Pastier v jednotlivých bodech přiblížil potřebu UX auditu nebo doporučoval změnit funkčnost na stylovost. Mimo jiné vystříhal před parazitickým kopírováním. Jak řekl, nestačí jen chránit svůj název, ale také brand kódy.

„Řetězce a velké firmy, které mají distribuci, zjistí, co funguje a udělají vlastní verzi produktu.“

Michal Pastier, EB LIVE

Michal Pastier, GoBigName

Buzzworld by Gabo & Peťo: Štiplavé grilování „doménového spekulanta“ Štefana

Dalším netradičním překvapením konference bylo živé natáčení marketingového podcastu Buzzworld. Gabriel Tóth a Peter Šebo ve svém podcastu s hosty rozebírají různé sféry marketingu. Tentokrát si k sobě přizvali Štefana Polgáriho, CEO Ecommerce Bridge a posvítili si na jeho iniciativy. Lépe řečeno, pěkně ho pogrilovali. 🙃 Tímto se postarali o odlehčený závěr oficiální části večeře plného podnětných informací, ale také úsměvu a smíchu.

Podcast Buzzworld by Gabo & Peťo, EB LIVE

Živé nahrávání podcastu Buzzworld by Gabo & Peťo.

Na závěr máme tradiční Kahoot soutěž, která prověří, kdo pozorně sleduje přednášky. Tím končí oficiální část a návštěvníci se po zbytek večera mohou věnovat neřízenému networkingu.

Ecommerce Bridge LIVE nikdy není jen o slovech a přednáškách. Stojí na vytváření příležitostí, budování spojení a sdílení know-how. Nejen každý řečník, ale i každý jeden účastník přinesl svoji jedinečnost, ať už zastupoval rozbíhající se firmu nebo zvučnou značku.

Děkujeme všem, kteří tam byli s námi. Díky za váš zájem posouvat se vpřed, řešit aktuální témata a podělit se o své poznání. Už teď se těším na další setkání – příští rok si přidáváme o zastávku více, tak nás nezapomeňte sledovat i nadále. 💟

Konferencia Ecommerce Bridge LIVE

Sdílet článek
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge

Starám se o obsah na ecommercebridge.sk a ecommercebridge.cz. 💌 Filtruji témata z oblasti e-commerce a marketingu, abyste měli vše na jednom místě a získali přehled o tom, co se děje doma i ve světě. Tvořím i časopis Ecommerce Bridge. 📰

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meet&Deal vol4 Bratislava: Nejvýživnější networking poprvé jede za hranice
3 min. doba čtení

Meet&Deal vol4 Bratislava: Nejvýživnější networking poprvé jede za hranice

Nejvýživnější networking se vydává na Slovensko, kde mohou podnikatelé, investoři, influenceři nebo oboroví specialisté okusit další pokračování s názvem Meet&Deal vol4. Tento jedinečný event se uskuteční 20. února 2025 v moderním eventovém prostoru od Michala Novotného alias Yakshy SPACE by HAAS v Bratislavě, které se promění v líheň nových spoluprací.

André Kohout André Kohout
Founder, Meet&Deal
Přečíst článek
Konference E-mail Restart 2025 maximalizuje využití zákaznických dat 
3 min. doba čtení

Konference E-mail Restart 2025 maximalizuje využití zákaznických dat 

Digitální agentura Taste pořádá čtvrtý ročník konference E-mail Restart, který se bude konat 23. ledna 2025 v Kině Lucerna. Tato největší offline konference o e-mailingu v České republice nabídne celkem 11 přednášek, které se zaměří na maximální využití zákaznických dat. Účastníci se mohou těšit na praktické návody, reálné ukázky a case studies, které budou moci […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Ondřej Ratajský: Z Czech On-line Expo může být časem klidně celý festival. Eventové prostředí na to ale zatím není připravené
8 min. doba čtení

Ondřej Ratajský: Z Czech On-line Expo může být časem klidně celý festival. Eventové prostředí na to ale zatím není připravené

Ondra Ratajský ze SmartEmailingu je jednou z klíčových osobností českého digitálního marketingu a neznámý není ani na Slovensku. Jeho jméno je spojené s e-mail marketingem, největší akcí pro digitální komunitu Czech On-line Expo i netradičním podcastovým studiem v obytném autě. Letos obsadil stříbrnou příčku jako Osobnost roku na WebTop100. V rozhovoru sdílí své vize, zkušenosti […]

Ondrej Ratajský Ondrej Ratajský
Team Leader Marketingu, SmartEmailing
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+