Naše konference bývají uvolněné, neformální, plné kreativního ruchu, podnětů a nových kontaktů. I když byl večer chladný, příjemná nálada v eklektických prostorách Nové Cvernovky byla cítit hned při vstupu. Ve společenském prostoru u baru to žilo spontánními rozhovory a na pódiu se vystřídali odborníci, kteří přinesli pohledy na aktuální trendy.
Umělá inteligence nás nevytlačuje, ale dává nové zbraně
Ján Aštary a Ondrej Lipták z agentury Dexfinity odpálili večer první přednáškou se zaměřením na AI. Ve 20 minutách shrnuli, k čemu ji využívají a jak jim pomáhá. Ukázaly příklady poutavých videospotů ve více než 30 jazycích nebo prezentaci produktů, kde ušetřily desítky hodin jen díky tomu, že jim AI vygenerovala zajímavé prostředí namísto sterilní studiové fotografie.
„E-commerce je nyní jako bojiště, kde se odehrává bitva. Mění se zažité věci. Co platilo, už neplatí. Z každé strany přicházejí nové výzvy a to, co je třeba udělat, je zareagovat.“
Investoři nedávají peníze do firmy k tomu, aby se splatily půjčky
Každý rok si pro účastníky konference chystáme něco nového. Tentokrát to byla debata mezi Adrianou Hurbych a zkušenou byznyswoman Tatianou Ondrejkovou. Kromě toho, že Tatiana stojí za úspěšnými e-commerce značkami, je známá také jako angel investorka.
Právě na to se zaměřili v diskusi – finanční injekce od investorů totiž zní lákavě. No Táňa radí položit si základní otázku, jestli je to skutečně to, co chcete. S tímto krokem přichází do jisté míry ztráta kontroly nad byznysem a nevyhnete se povinnosti diskutovat. V debatě padly rady, na co se zaměřit a čemu se vyhnout. Zároveň zodpověděly i poutavé otázky z publika.
„Důležité je říct si, co v tom momentě nejvíc chci a potřebuji – každý startup se může nacházet v jiné fázi. A pak jít za investorem. Musí fungovat prvotní chemie a nezbytná je i schopnost bavit se o náročných otázkách.“
Žije ještě dobírka? Divili byste se!
Po osvěžující pauze jsme na pódiu přivítali Juraje Stráskeho, zástupce firmy Swiss Point, která operuje fullfillment centra v 7 evropských zemích. Přednáška se zaměřila na fenomén dobírek. Věděli jste, že na Slovensku je téměř polovina B2C balíků placená právě takhle? I z pohodlnějších možností jako je platba kartou přímo při objednávce nebo kurýrovi, převažuje platba v hotovosti. Přitom v zemích jako Rumunsko je zastoupení ještě vyšší. Juraj předložil data o platbách na dobírku a tipy jak si s tím poradit, obzvláště při expanzi.
„Dobírka může sloužit jako konkurenční výhoda pro lokální e-shopy. Temu ji nenabízí i přesto, že se v našich končinách jedná o velmi populární způsob platby.“
8 z 10 německých zákazníků nakupuje na online marketplace
Simona Sumegová z Kaufland Marketplace otevřela přednášku tím, že společnost běžně nesdílí svá interní data. Účastníci přednášky nebo live streamu tedy získali jedinečnou možnost nahlédnout za oponu a vytvořit si obraz o tom, jak se daří prodejcům na platformě. Simona se dotkla i tématu expanze, která je pro zemi o velikosti Slovenska nezbytná pro růst.
„V momentě, kdy se chcete rozšířit do další země, udělejte si průzkum, co tam funguje, jaké cenové srovnávače se využívají a jak nakupují lokální lidé.“
Začněte si za produkty ptát více
Autor bestselleru Žlutá kniha budování značky a úspěšný marketingový expert se u nás představil už minulý rok. Tentokrát posluchačům dal návod na to, jak vydělávat víc. Michal Pastier v jednotlivých bodech přiblížil potřebu UX auditu nebo doporučoval změnit funkčnost na stylovost. Mimo jiné vystříhal před parazitickým kopírováním. Jak řekl, nestačí jen chránit svůj název, ale také brand kódy.
„Řetězce a velké firmy, které mají distribuci, zjistí, co funguje a udělají vlastní verzi produktu.“
Buzzworld by Gabo & Peťo: Štiplavé grilování „doménového spekulanta“ Štefana
Dalším netradičním překvapením konference bylo živé natáčení marketingového podcastu Buzzworld. Gabriel Tóth a Peter Šebo ve svém podcastu s hosty rozebírají různé sféry marketingu. Tentokrát si k sobě přizvali Štefana Polgáriho, CEO Ecommerce Bridge a posvítili si na jeho iniciativy. Lépe řečeno, pěkně ho pogrilovali. 🙃 Tímto se postarali o odlehčený závěr oficiální části večeře plného podnětných informací, ale také úsměvu a smíchu.
Na závěr máme tradiční Kahoot soutěž, která prověří, kdo pozorně sleduje přednášky. Tím končí oficiální část a návštěvníci se po zbytek večera mohou věnovat neřízenému networkingu.
Ecommerce Bridge LIVE nikdy není jen o slovech a přednáškách. Stojí na vytváření příležitostí, budování spojení a sdílení know-how. Nejen každý řečník, ale i každý jeden účastník přinesl svoji jedinečnost, ať už zastupoval rozbíhající se firmu nebo zvučnou značku.
Děkujeme všem, kteří tam byli s námi. Díky za váš zájem posouvat se vpřed, řešit aktuální témata a podělit se o své poznání. Už teď se těším na další setkání – příští rok si přidáváme o zastávku více, tak nás nezapomeňte sledovat i nadále. 💟