Od příštího týdne budou mít zákazníci Zary ve Francii přístup k platformě second-hand, která je integrována do webových stránek a mobilní aplikace Zary. Prostřednictvím této služby budou moci zákazníci prodloužit životní cyklus svého oblečení, protože je bude možné opravit, prodat nebo koupit z druhé ruky.
Fashion Network sdílela komentář Pauly Ampuero, vedoucí oddělení udržitelnosti společnosti Zara.com: “Pevně věříme, že inovace jsou základem rozvoje oběhové budoucnosti. Aktivně pracujeme na hledání a zavádění řešení, která utvářejí stále udržitelnější hodnotový řetězec.”
Zara posiluje svou platformu Pre-Owned
Platforma Zara Pre-Owned poprvé spatřila světlo světa v listopadu 2022 ve Velké Británii. Zákazníci tuto službu přijali s velkým úspěchem. I proto Marta Ortega, generální ředitelka skupiny Inditex, prosazuje, aby se koncept do roku 2025 rozšířil na všechny klíčové trhy společnosti: “Jde o to, aby Zara Pre-Owned pokračovala v expanzi na nové trhy. Začneme ve Francii a Německu, ale vynakládáme veškeré úsilí, abychom do konce roku dosáhli Španělska.”
Mezi služby, které jsou součástí Zara Pre-Owned, patří oprava oděvů této značky. Prostřednictvím formuláře mohou zákazníci požádat o opravu knoflíků, švů nebo výměnu zipu. Kromě toho mohou zákazníci požádat o následné vyzvednutí v prodejně a sledovat průběh procesu.
Platforma také nabízí prostor pro online nákup a prodej použitého oblečení značky mezi zákazníky. Úkolem společnosti je nabízet bezpečnost transakcí, starat se o správu zásilek a monitorovat celý proces.
Společnost Inditex chce do roku 2030 snížit své emise o 50 % a snaží se o to prostřednictvím tohoto typu iniciativy.