2 min. doba čtení

Zalando zkracuje lhůtu pro vrácení zboží a zpřístupňuje věrnostní program zdarma

Internetový prodejce módy Zalando oznámil významné změny ve svých službách. Na třech důležitých trzích – v Německu, Nizozemsku a Itálii společnost od 7. ledna 2025 zkrátí lhůtu na vrácení zboží ze 100 na 30 dní.

Zalando zkracuje lhůtu pro vrácení zboží a zpřístupňuje věrnostní program zdarma
Zdroj: Depositphotos

Podle zástupce Zalanda už nyní více než 90 % zákazníků vrací zboží do 30 dnů od nákupu. „Jako zákaznicky orientovaná firma pravidelně analyzujeme, co je pro naše zákazníky důležité. Kratší lhůta na vrácení zajistí, že produkty budou rychleji dostupné pro další zákazníky,“ uvedl mluvčí společnosti.

Kratší lhůta na vrácení není pro Zalando novinkou – již platí ve Španělsku, Francii a Rakousku. Vrácení zboží zůstává nadále bezplatné na všech trzích.

Změny ve věrnostním programu

Koncem ledna 2025 přijde další změna: Zalando Plus, dosud placený věrnostní program v Německu, Nizozemsku a Itálii, bude nyní zdarma. Současným členům programu budou vráceny poplatky za roční členství. Nový program poskytne zákazníkům různé výhody, například slevy, exkluzivní nabídky, prioritní zákaznickou podporu nebo vybrané možnosti expresního doručení.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Významnou změnou je, že program již nebude poskytovat neomezené bezplatné doručení pro menší objednávky. Tyto změny již úspěšně fungují v Rakousku, Francii a Španělsku.

Dopad na evropský e-commerce

Rozhodnutí Zalanda sice znamená změnu v přístupu k zákaznickému servisu, ale 30denní lhůta na vrácení odpovídá běžným standardům v odvětví. Předchozí 100denní lhůta byla na trhu mimořádně štědrou nabídkou.

Zalando touto úpravou přibližuje své služby běžné maloobchodní praxi a zároveň si zachovává bezplatné vrácení zboží. Změnou struktury věrnostního programu pokračuje v širší obchodní strategii, která se již osvědčila na jiných evropských trzích. Společnost tak pokračuje v přizpůsobování svých služeb měnícím se podmínkám na trhu.

Zalando navíc minulý měsíc koupilo svého konkurenta About You za 1,1 miliardy eur, což výrazně zvýší jeho podíl na trhu. Zalando chce zvýšit svou marži ze 4 % na 10–13 %.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+