Recenze produktů jsou obecně důležitou součástí evropského elektronického obchodu. Loňský průzkum například ukázal, že nejméně 55 % Němců se při nákupu online rozhoduje na základě recenzí.
Častým problémem jsou však falešné recenze. Evropská komise již dříve vyzvala online platformy, aby proti falešným recenzím zakročily.
Diskuse na Linkedin
Společnost Zalando se překvapivě rozhodla odstranit ze své platformy všechny recenze produktů. Odstranění si všimlo několik odborníků na elektronické obchodování a zahájilo diskusi na Linkedinu. Samotné Zalando zatím nevydalo žádné prohlášení, takže není jasné, zda se jedná o dočasné nebo trvalé rozhodnutí.
V červenci tržiště zavedlo funkci měření postavy, která má zákazníkům pomoci najít správnou velikost. Rada vychází z jejich vlastních rozměrů, které se ukládají po pořízení dvou fotografií. To má zákazníkům pomoci najít správnou velikost na první pokus. Mohlo by to znamenat, že platforma chce otestovat, které faktory ovlivňují její konverzní poměr.
Průzkum místo recenzí
Návštěvníci již na stránkách produktů nevidí žádné recenze produktů. Platforma však stále nabízí informace o produktech. Pod těmito informacemi se návštěvníkům zobrazí dotazník, ve kterém jsou dotázáni, zda jim poskytnuté informace pomohou při rozhodování o nákupu.