2 min. doba čtení

Zalando učinilo radikální krok. Odstranilo všechny recenze produktů

Internetové tržiště Zalando odstranilo ze své platformy recenze produktů. Místo recenze mohou nyní zákazníci odpovědět na dotazník týkající se informací o výrobku uvedených na webu.

Zalando učinilo radikální krok. Odstranilo všechny recenze produktů

Recenze produktů jsou obecně důležitou součástí evropského elektronického obchodu. Loňský průzkum například ukázal, že nejméně 55 % Němců se při nákupu online rozhoduje na základě recenzí.

Častým problémem jsou však falešné recenze. Evropská komise již dříve vyzvala online platformy, aby proti falešným recenzím zakročily.

Diskuse na Linkedin

Společnost Zalando se překvapivě rozhodla odstranit ze své platformy všechny recenze produktů. Odstranění si všimlo několik odborníků na elektronické obchodování a zahájilo diskusi na Linkedinu. Samotné Zalando zatím nevydalo žádné prohlášení, takže není jasné, zda se jedná o dočasné nebo trvalé rozhodnutí.

V červenci tržiště zavedlo funkci měření postavy, která má zákazníkům pomoci najít správnou velikost. Rada vychází z jejich vlastních rozměrů, které se ukládají po pořízení dvou fotografií. To má zákazníkům pomoci najít správnou velikost na první pokus. Mohlo by to znamenat, že platforma chce otestovat, které faktory ovlivňují její konverzní poměr.

Průzkum místo recenzí

Návštěvníci již na stránkách produktů nevidí žádné recenze produktů. Platforma však stále nabízí informace o produktech. Pod těmito informacemi se návštěvníkům zobrazí dotazník, ve kterém jsou dotázáni, zda jim poskytnuté informace pomohou při rozhodování o nákupu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+