2 min. doba čtení

Zalando učinilo radikální krok. Odstranilo všechny recenze produktů

Internetové tržiště Zalando odstranilo ze své platformy recenze produktů. Místo recenze mohou nyní zákazníci odpovědět na dotazník týkající se informací o výrobku uvedených na webu.

Zalando učinilo radikální krok. Odstranilo všechny recenze produktů

Recenze produktů jsou obecně důležitou součástí evropského elektronického obchodu. Loňský průzkum například ukázal, že nejméně 55 % Němců se při nákupu online rozhoduje na základě recenzí.

Častým problémem jsou však falešné recenze. Evropská komise již dříve vyzvala online platformy, aby proti falešným recenzím zakročily.

Diskuse na Linkedin

Společnost Zalando se překvapivě rozhodla odstranit ze své platformy všechny recenze produktů. Odstranění si všimlo několik odborníků na elektronické obchodování a zahájilo diskusi na Linkedinu. Samotné Zalando zatím nevydalo žádné prohlášení, takže není jasné, zda se jedná o dočasné nebo trvalé rozhodnutí.

V červenci tržiště zavedlo funkci měření postavy, která má zákazníkům pomoci najít správnou velikost. Rada vychází z jejich vlastních rozměrů, které se ukládají po pořízení dvou fotografií. To má zákazníkům pomoci najít správnou velikost na první pokus. Mohlo by to znamenat, že platforma chce otestovat, které faktory ovlivňují její konverzní poměr.

Průzkum místo recenzí

Návštěvníci již na stránkách produktů nevidí žádné recenze produktů. Platforma však stále nabízí informace o produktech. Pod těmito informacemi se návštěvníkům zobrazí dotazník, ve kterém jsou dotázáni, zda jim poskytnuté informace pomohou při rozhodování o nákupu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+