3 min. doba čtení

Zalando spouští módního asistenta poháněného ChatGPT

Technologie OpenAI umožňuje zákazníkům klást otázky pomocí vlastních slov a výrazů, což jim pomáhá intuitivněji se orientovat v široké nabídce produktů Zalando. První beta verze módního asistenta Zalando bude k dispozici vybrané skupině zákazníků na jaře.

Zalando spouští módního asistenta poháněného ChatGPT

Beta verzia módneho asistenta

Zalando, jedna z předních evropských online platforem pro módu a životní styl, brzy spustí první beta verzi módního asistenta poháněného ChatGPT napříč svými platformami – aplikací a webem. To umožní Zalandu odemknout potenciál generativní umělé inteligence a zlepšit tak zážitek z objevování a nakupování módy online.

V rámci jednoho z nejširších sortimentů na trhu mohou zákazníci občas využít další pomoc při hledání perfektního kousku na Zalandu. S novým módním asistentem budou zákazníci schopni procházet Zalando sortimentem s použitím svých vlastních slov nebo módních výrazů, čímž se proces stane intuitivnějším a přirozenějším. Pokud se například zákazník zeptá: „Co si mám vzít na svatbu v Madridu v květnu?“, módní asistent Zalanda dokáže porozumět, že se jedná o formální událost, jaké je v Madridu v květnu počasí, a na základě těchto vstupních údajů poskytne písemné vysvětlení s tipy na oblečení. V budoucnu by tyto údaje mohly být kombinovány s preferencemi zákazníků, jako jsou značky, které sledují, a produkty dostupné v jejich velikostech, aby bylo možné poskytnout personalizovanější výběr produktů.

Týdenní podcast UPdate

Ve svých odpovědích bude Zalando módní asistent poskytovat zákazníkům relevantní produkty a umožní jim průběžně diskutovat a zpřesňovat jejich výsledky. Tato první beta verze bude na jaře zpřístupněna v angličtině a němčině vybrané skupině zákazníků, a to v Německu, Irsku, Velké Británii a Rakousku. Tato technologie představí nový způsob objevování sortimentu Zalanda a poskytne zákazníkům intuitivnější módní inspiraci. 

„V Zalandu jsou zákazníci vždy v centru veškerého dění. Jako lídr v oblasti e-commerce s módou již 15 let důsledně využíváme nové technologie, abychom našim zákazníkům zlepšili zážitek z nakupování. Jsme nadšeni, že můžeme experimentovat s ChatGPT, abychom našim váženým zákazníkům pomohli objevit ještě více módy, kterou si zamilují,” říká Tian Su, viceprezidentka pro personalizaci a doporučení v Zalandu. „A to je teprve začátek: snažíme se ještě lépe porozumět potřebám a preferencím našich zákazníků a těšíme se na prozkoumání toho, jaký potenciál může ChatGPT přinést do jejich nákupní cesty. Při dalším testování a zavádění nových řešení se nadále soustředíme na to, abychom zjistili, jak chtějí zákazníci s naším módním asistentem komunikovat, a poskytli jim tak co nejlepší zážitek.

S blížícím se spuštěním první verze svého módního asistenta si Zalando připravuje základy pro budoucí vývoj a funkce, které by mohly mimo jiné zahrnovat módní a beauty poradenství nebo tvorbu outfitů. Zavedením módního asistenta chce Zalando vytvořit pro své zákazníky důvěryhodného společníka, který zahrnuje ochranu soukromí a AI (před algoritmickým zkreslením) v souladu se závazkem Zalanda nabízet důvěryhodný zážitek.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů
3 min. doba čtení

Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů

Evropská e-commerce scéna se dramaticky mění a čínské platformy získávají stále větší podíl na trhu. Zatímco v roce 2023 se domácí e-commerce růst v Číně zpomalil na slabých 3,5 % – což je méně než růst většiny TOP 10 globálních trhů – čínští giganti hledají příležitosti k expanzi směrem na západ.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+