3 min. doba čtení

Zalando spouští módního asistenta poháněného ChatGPT

Technologie OpenAI umožňuje zákazníkům klást otázky pomocí vlastních slov a výrazů, což jim pomáhá intuitivněji se orientovat v široké nabídce produktů Zalando. První beta verze módního asistenta Zalando bude k dispozici vybrané skupině zákazníků na jaře.

Zalando spouští módního asistenta poháněného ChatGPT

Beta verzia módneho asistenta

Zalando, jedna z předních evropských online platforem pro módu a životní styl, brzy spustí první beta verzi módního asistenta poháněného ChatGPT napříč svými platformami – aplikací a webem. To umožní Zalandu odemknout potenciál generativní umělé inteligence a zlepšit tak zážitek z objevování a nakupování módy online.

V rámci jednoho z nejširších sortimentů na trhu mohou zákazníci občas využít další pomoc při hledání perfektního kousku na Zalandu. S novým módním asistentem budou zákazníci schopni procházet Zalando sortimentem s použitím svých vlastních slov nebo módních výrazů, čímž se proces stane intuitivnějším a přirozenějším. Pokud se například zákazník zeptá: „Co si mám vzít na svatbu v Madridu v květnu?“, módní asistent Zalanda dokáže porozumět, že se jedná o formální událost, jaké je v Madridu v květnu počasí, a na základě těchto vstupních údajů poskytne písemné vysvětlení s tipy na oblečení. V budoucnu by tyto údaje mohly být kombinovány s preferencemi zákazníků, jako jsou značky, které sledují, a produkty dostupné v jejich velikostech, aby bylo možné poskytnout personalizovanější výběr produktů.

Týdenní podcast UPdate

Ve svých odpovědích bude Zalando módní asistent poskytovat zákazníkům relevantní produkty a umožní jim průběžně diskutovat a zpřesňovat jejich výsledky. Tato první beta verze bude na jaře zpřístupněna v angličtině a němčině vybrané skupině zákazníků, a to v Německu, Irsku, Velké Británii a Rakousku. Tato technologie představí nový způsob objevování sortimentu Zalanda a poskytne zákazníkům intuitivnější módní inspiraci. 

„V Zalandu jsou zákazníci vždy v centru veškerého dění. Jako lídr v oblasti e-commerce s módou již 15 let důsledně využíváme nové technologie, abychom našim zákazníkům zlepšili zážitek z nakupování. Jsme nadšeni, že můžeme experimentovat s ChatGPT, abychom našim váženým zákazníkům pomohli objevit ještě více módy, kterou si zamilují,” říká Tian Su, viceprezidentka pro personalizaci a doporučení v Zalandu. „A to je teprve začátek: snažíme se ještě lépe porozumět potřebám a preferencím našich zákazníků a těšíme se na prozkoumání toho, jaký potenciál může ChatGPT přinést do jejich nákupní cesty. Při dalším testování a zavádění nových řešení se nadále soustředíme na to, abychom zjistili, jak chtějí zákazníci s naším módním asistentem komunikovat, a poskytli jim tak co nejlepší zážitek.

S blížícím se spuštěním první verze svého módního asistenta si Zalando připravuje základy pro budoucí vývoj a funkce, které by mohly mimo jiné zahrnovat módní a beauty poradenství nebo tvorbu outfitů. Zavedením módního asistenta chce Zalando vytvořit pro své zákazníky důvěryhodného společníka, který zahrnuje ochranu soukromí a AI (před algoritmickým zkreslením) v souladu se závazkem Zalanda nabízet důvěryhodný zážitek.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+