
Fitness kluby zaznamenaly mírný nárůst o 1,4 %, přičemž v současnosti v celé Evropě představuje téměř 65 000 zařízení. Počet členství však vzrostl o 7,5 %, což znamená, že přibylo 4,7 milionu nových členů. V loňském roce tedy dosáhl celkový počet 67,6 milionu.
Stejně působivé jsou i údaje o příjmech, které se zvýšily o 14 % a dosáhly celkové částky 31,8 miliardy eur. I v tomto případě jde o překonání rekordu dosaženého v předpandemickém roce 2019.
Lídři na trhu
Síť fitnesscenter Basic-Fit vede s 3,8 miliony členů a tržbami ve výši 1 047 milionů eur. V počtu členů následují RSG Group a PureGym, zatímco David Lloyd Club a PureGym uzavírají první trojku v příjmech.
Dvacet největších provozovatelů společně zvýšilo počet svých členů o 13 % na 17,4 milionu a zvýšilo příjmy o 19 % na 6,2 miliardy eur. 12 významných transakcí, fúzí a akvizic v roce 2023 podtrhuje přetrvávající důvěru investorů v kamenné fitness podniky.
Pronikání na trh a potenciál růstu
Počet členů fitness klubů v současnosti představuje 8,4 % z celkové populace a 10,1 % z demografické skupiny 15+. Tyto údaje naznačují značný prostor pro růst, což je klíčový faktor pro strategie e-commerce se zaměřením na tento sektor.
Zpráva nabízí poznatky z rozsáhlého spotřebitelského výzkumu, kterého se zúčastnilo 11 000 účastníků v 19 zemích. Údaje potvrzují přetrvávající sílu hybridních nebo omni fitness modelů, což je trend, který je obzvláště důležitý pro e-commerce platformy v tomto odvětví.
Výhled do budoucnosti
Herman Rutgers, ambasador EuropeActive a spoluautor zprávy, vyjadřuje přesvědčení, že do roku 2030 dosáhne 100 milionů členů zdravotních a fitness center. Tento ambiciózní cíl naznačuje pokračující expanzi trhu, což představuje příležitosti i pro e-commerce.