4 min. doba čtení

Zájem o výprodeje během Singles Day klesá

Nákupní akce, které přinášejí slevy, jsou u spotřebitelů oblíbené. Valentýnské slevy nebo oblíbený Černý pátek se u nás staly populárními. V posledních letech láká e-shopy také Den nezadaných.

Zájem o výprodeje během Singles Day klesá

Připomínka Dne nezadaných pochází z Číny. Je to neoficiální svátek, který oslavuje lidi, kteří nejsou ve vztahu. Připadá na 11. 11., protože číslice připomínají hůl nebo větev, což je čínský internetový slang pro svobodného člověka, který nepřidává “větve” do rodinného stromu. Den nezadaných, který může v rámci nákupní akce trvat i déle, je však dítětem technologického gigantu Alibaba. Byl spuštěn v roce 2009 a od té doby se stal každoročním maloobchodním hitem.

Po oznámení z tohoto týdne, že se Čína v říjnu vrátila k deflaci, se prodeje zpomalily, což zdůrazňuje, že úředníci mají před sebou ještě hodně práce, aby nastartovali poptávku. Peking se v posledních měsících snažil podpořit svou slabou ekonomiku, představil řadu opatření zaměřených především na churavějící sektor nemovitostí a oznámil obrovský plán výdajů na infrastrukturu.

Letos skončil prodej v rámci Dne nezadaných o půlnoci ze soboty na neděli. Zdá se však, že letos, kdy druhá největší světová ekonomika zpomaluje, se okázalé nabídky a slevy spotřebitelů většinou nedotkly.

Týdenní podcast UPdate

Podle nedávné zprávy poradenské společnosti Bain dosáhly tržby během loňského Dne nezadaných 1,1 bilionu jüanů (153 miliard USD). Letos však 77 % respondentů uvedlo, že neplánují této prodejní akce využít a utratit více než obvykle.

Číňané šetří

“Lidé nyní spotřebovávají méně, nechtějí si kupovat spoustu věcí,” řekla agentuře AFP třiadvacetiletá absolventka Zhang Chuwen. Dodala také, že její přátelé místo toho využívají výprodejů k nákupu produktů denní potřeby. Jiní tvrdí, že letošní nabídky v rámci Dne nezadaných nejsou tak výhodné jako v minulosti a že některé internetové stránky předem zvýšily ceny, aby je na svátek snížily. “Ceny se oproti jiným dnům příliš neliší, takže jsem nic nekoupila,” řekla agentuře AFP 21letá Guan Yonghao.”“Trochu šetříme, protože vyděláváme méně peněz,” dodala.

Poptávka se zpomaluje

Podle Vincenta Mariona, spoluzakladatele poradenské společnosti VO2 Asia Pacific, která se specializuje na digitální ekonomiku, se očekává, že prodeje v rámci Dne nezadaných již druhým rokem překročí 1 bilion jüanů. “Prodej však stagnuje kvůli změně spotřebitelských návyků v Číně, která nyní upřednostňuje spoření. Spotřebitelé se stali vzdělanějšími, náročnějšími a více přemýšlejí o svých výdajích,” řekl agentuře AFP.

Prodej akcií byl zahájen již 24. října. Podle společnosti VO2 Asia Pacific klesly prodeje od zahájení prodeje meziročně o 7,5 %. Společnost Marion uvedla, že 42 % zákazníků nakupujících během letošního Dne nezadaných si objednalo zboží denní potřeby a méně se nakupovalo v luxusním sektoru.

Pozdní sláva nákupních akcí

Jacob Cooke, spoluzakladatel a generální ředitel pekingské poradenské společnosti WPIC Marketing + Technologies, řekl agentuře AFP, že Den nezadaných už není tak zajímavý. Podle něj je na vině kombinace několika trendů: “Rozšíření živého vysílání a sekundárních nákupních festivalů… znamená, že relativní přitažlivost Dne nezadaných jako doby pro nakupování zlevněného zboží se snížila,” uvedl.

Streamování, které přitahuje miliony lidí k čínskému e-commerce gigantu, také zaznamenává pokles oproti předchozím letům. “Letošní online prodeje v rámci Dne nezadaných nejsou tak dobré jako loni nebo před dvěma lety,” řekl agentuře AFP Liou Kchaj, provozovatel elektronického obchodu.

Loni Alibaba, stejně jako její hlavní konkurent JD.com, poprvé nezveřejnila úplné údaje o tržbách. Místo toho poskytly prohlášení, že se tržby oproti předchozímu roku nezměnily.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Trendy a strategie pro vánoční sezónu 2024
3 min. doba čtení

Trendy a strategie pro vánoční sezónu 2024

Nedávná studie společnosti Acceleration Partners ukazuje, že prodejci a marketéři by si měli uvědomit několik významných změn v nákupním prostředí. Pochopení těchto změn a zavedení cílených vánočních nákupních trendů a strategií pro rok 2024 bude klíčové pro firmy, které chtějí maximalizovat svůj výkon v tomto kritickém období prodeje.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+