
Hlavní změna přichází v podobě tří nových karet, které se objeví na každé z vašich nástěnek:
- Make it yours – zobrazí se u módních a interiérových nástěnek a doporučuje konkrétní produkty, které si můžete koupit.
- More ideas – funguje u všech ostatních kategorií (krása, recepty, umění) a nabízí související obsah.
- All saves – obsahuje všechny příspěvky, které jste si dosud uložili.
Nová éra personalizovaného nakupování
Pinterest ve svém oficiálním vyjádření uvedl, že chce, aby nástěnky nebyly jen místem pro ukládání obrázků, ale aby uživatelům aktivně pomáhaly při hledání i nákupu nápadů.
„Nástěnky jsou jádrem toho, co dělá Pinterest inspirativním místem pro naše uživatele, proto do nich dál investujeme,“ vysvětluje Vicky Gkiza, viceprezidentka pro produktový management. „Dnešní novinky mění nástěnky v osobního nákupního asistenta, který uživatelům pomáhá přejít od obdivování vysněných stylů či prostor k jejich skutečné realizaci.“
Experimentální funkce pro trh v USA
V USA a Kanadě Pinterest testuje funkci Styled for you – dynamické koláže vytvořené z módních příspěvků, které jste si uložili. Umožňují kombinovat jednotlivé kousky oblečení a doplňky, vytvářet nové outfity podle vašeho vkusu a nakupovat je přímo.
Další novinkou je Boards made for you – personalizované kolekce, které vznikají kombinací redakčního výběru a technologických doporučení. Tyto nástěnky se zobrazují přímo ve vašem feedu i v e-mailové schránce. Přinášejí aktuální trendy a týdenní módní inspiraci s možností nákupu.
Co to znamená pro e-commerce
Pro online prodejce je to důležitý posun. Pinterest se mění z místa, kde lidé jen hledali nápady, na prostor, kde rovnou nakupují. Integrace nákupních funkcí přímo do nástěnek zkracuje cestu od inspirace k nákupu – přesně to, co prodejci potřebují.
Změna nepřichází náhodou – platforma má za sebou silné období růstu a chce ho proměnit v reálné nákupy. Pinterest ve druhém čtvrtletí 2025 dosáhl až 578 milionů MAU, přičemž Evropa vykázala mimořádně silný růst s meziročním zvýšením tržeb o 34 %.
Pinterest tím dává jasně najevo, že už nechce být jen vizuální sociální sítí, ale plnohodnotným prodejním kanálem.
Pinterest překvapuje novinkami – naposledy se rozhodl přidat filtr na obsah vytvořený AI. Teď jde dál a mění se z inspirační platformy na místo, kde se skutečně nakupuje. Pokud se mu podaří propojit estetiku s funkčností, může se stát jedním z nejzajímavějších prodejních kanálů současnosti.












