Kulina si stanovila ambiciózní cíl
V roce 2022 dosáhly tržby skupiny Kulina 227 milionů Kč bez DPH, což představuje výrazný nárůst oproti předchozím 161 milionům Kč. Z celkových tržeb tvořila spotřební elektronika 37 % a móda 22 %. Přestože společnost vykázala za sledované období čistou ztrátu ve výši 2,4 milionu Kč, jedná se o výrazný posun oproti předchozímu roku, kdy společnost dosáhla zisku ve výši 1,8 milionu Kč. EBITDA za rok 2022 dosáhla výše 2,3 milionu Kč, což představuje pokles z 5,8 milionu Kč v předchozím roce.
Skupina Kulina si pro letošní rok stanovila ambiciózní cíl dosáhnout obratu 330 milionů Kč bez DPH.
Skupina Kulina se v loňském roce zaměřila také na expanzi na evropském trhu. Společnost otevřela e-shopy ve 12 evropských zemích včetně Německa, Bulharska, Rakouska, Francie a Španělska. Zahraniční online prodej se na celkových tržbách podílel 14 %. Kromě toho skupina Kulina Group otevřela kamennou prodejnu v Praze a prostřednictvím konceptu sdílených prodejen Pikito má kamennou prodejnu v Bukurešti.
Původní e-shop Kulina zkrachoval, ale značku Kulina koupili od konkurzního správce Vladimír Komár a Marcel Vargaeštók. V roce 2019 vznikla nová skupina firem, která spojila nově založený internetový obchod s prémiovým kuchyňským vybavením pod zachráněnou značkou Kulina a největší školu vaření v České republice Chefparade.
Tento růst a expanze svědčí o tom, že Kulina Group pokračuje v rozšiřování svého podnikání a stává se významným hráčem na trhu e-commerce a kuchyňského vybavení nejen v České republice, ale i v rámci Evropy. Společnost má pro příští rok ambiciózní cíle a očekává se, že bude i nadále růst a posilovat svou pozici na trhu.