2 min. doba čtení

Z nuly na 300 milionů korun za čtyři roky. Kulina roste o desítky procent

Maloobchodní skupina Kulina Group, kterou vlastní miliardář Vladimír Komár, zaznamenala v uplynulém roce impozantní růst. Skupina, která se specializuje na prodej kuchyňského vybavení a výrobků pro domácnost a provozuje e-shopy, zaznamenala 41% nárůst tržeb oproti předchozímu roku.

Z nuly na 300 milionů korun za čtyři roky. Kulina roste o desítky procent

Kulina si stanovila ambiciózní cíl

V roce 2022 dosáhly tržby skupiny Kulina 227 milionů Kč bez DPH, což představuje výrazný nárůst oproti předchozím 161 milionům Kč. Z celkových tržeb tvořila spotřební elektronika 37 % a móda 22 %. Přestože společnost vykázala za sledované období čistou ztrátu ve výši 2,4 milionu Kč, jedná se o výrazný posun oproti předchozímu roku, kdy společnost dosáhla zisku ve výši 1,8 milionu Kč. EBITDA za rok 2022 dosáhla výše 2,3 milionu Kč, což představuje pokles z 5,8 milionu Kč v předchozím roce.

Skupina Kulina si pro letošní rok stanovila ambiciózní cíl dosáhnout obratu 330 milionů Kč bez DPH.

Skupina Kulina se v loňském roce zaměřila také na expanzi na evropském trhu. Společnost otevřela e-shopy ve 12 evropských zemích včetně Německa, Bulharska, Rakouska, Francie a Španělska. Zahraniční online prodej se na celkových tržbách podílel 14 %. Kromě toho skupina Kulina Group otevřela kamennou prodejnu v Praze a prostřednictvím konceptu sdílených prodejen Pikito má kamennou prodejnu v Bukurešti.

Původní e-shop Kulina zkrachoval, ale značku Kulina koupili od konkurzního správce Vladimír Komár a Marcel Vargaeštók. V roce 2019 vznikla nová skupina firem, která spojila nově založený internetový obchod s prémiovým kuchyňským vybavením pod zachráněnou značkou Kulina a největší školu vaření v České republice Chefparade.

Tento růst a expanze svědčí o tom, že Kulina Group pokračuje v rozšiřování svého podnikání a stává se významným hráčem na trhu e-commerce a kuchyňského vybavení nejen v České republice, ale i v rámci Evropy. Společnost má pro příští rok ambiciózní cíle a očekává se, že bude i nadále růst a posilovat svou pozici na trhu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Aukce unikátních .sk domén pokračují od 15. ledna
1 min. doba čtení

Aukce unikátních .sk domén pokračují od 15. ledna

Dne 15. ledna spouští společnost SK-NIC druhé kolo aukcí 1- a 2-znakových .sk domén! Domény jako a.sk, 1.sk nebo bb.sk už mají majitele po prvním kole. 0.sk, x.sk, at.sk a další však stále zůstávají ve hře pro další aukce. Podívejte se na seznam domén, ze kterých budeme vybírat v nadcházejícím kole. Nezmeškejte příležitost stát se […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Slovenská e-commerce konečně v zelených číslech. Rok 2024 vzrostl o 6 %
3 min. doba čtení

Slovenská e-commerce konečně v zelených číslech. Rok 2024 vzrostl o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvou letech korekce znovu narostly, a to o výrazných +6 %. Klíčový poslední kvartál dosáhl dokonce růstu až +7 %, což potvrdilo předvánoční dohady, že Slováci nebudou na Vánocích šetřit. Překvapivým skokanem roku jsou solární sestavy, které meziročně narostly o neuvěřitelných +1137 %. Kam směřovala slovenská e-commerce v roce 2024? […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+