2min. doba čtení

Yves Rocher zavírá prodejny v regionu DACH. Internetový obchod zůstává zachován

Francouzská kosmetická společnost Yves Rocher uzavírá všechny své pobočky v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Se současným obchodním modelem společnosti již není možné udržitelně a úspěšně fungovat. Na těchto trzích bude působit i nadále, ale pouze online.

Yves Rocher zavírá prodejny v regionu DACH. Internetový obchod zůstává zachován

Yves Rocher je francouzská kosmetická společnost, která má v Evropě kamenné prodejny i internetové obchody. V roce 2021 společnost uzavřela sedm obchodů v Nizozemsku. V nadcházejících měsících rovněž uzavře všechny prodejny v regionu DACH.

Zavření nejméně 140 poboček

Toto rozhodnutí se dotkne nejméně 140 poboček a 350 pracovních míst. Zaměstnanci byli o uzavření poboček informováni letos v březnu. Od pandemie korony se společnost Yves Rocher potýká s ekonomickými problémy.

“Poslední dva roky nás postavily před obrovské ekonomické výzvy,” uvedla mluvčí společnosti. Přestože se prodejny zavírají, společnost své aktivity na těchto trzích neukončuje. “Naši zákazníci mohou stále najít naše výrobky a objednat si je přímo v našem internetovém obchodě.”

Týdenní podcast UPdate

Řetězce v Německu zavírají obchody

Yves Rocher není prvním známým řetězcem, který se stahuje z německých ulic. Zavřely se obchodní domy Galeria-Karstadt-Kaufhof a obchody s obuví Görtz a Reno. Velkou část svých poboček v Německu zavírá také výrobce módy Gerry Weber. Tyto společnosti byly rovněž prohlášeny za insolventní, což se však netýká společnosti Yves Rocher.

Německý svaz maloobchodu (HDE) se domnívá, že příčinou tohoto vývoje je vysoká míra inflace.

“Mnoho maloobchodních společností zažívá těžké časy. Nejprve pandemie s výlukami, zavíráním obchodů a opatřeními, která omezila počet zákazníků, a nyní důsledky ruské války na Ukrajině s vysokou inflací a špatnou náladou spotřebitelů,” řekl generální ředitel HDE Stefan Genth.

Podle sdružení se v Německu v letošním roce očekává uzavření přibližně 9 000 obchodů. Před pandemií se ročně zavíralo asi 5 000 obchodů. Pokud se prognóza potvrdí, zůstane v celé zemi 311 000 prodejen. V roce 2015 to bylo ještě téměř 373 000 prodejen.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni
3min. doba čtení

Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni

V lednu zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárůst nových internetových obchodů, kdy meziročně vzrostl jejich počet o 30 %. Čelo kategorií letos opanoval segment hobby s 18% podílem na nově vzniklých e-shopech. Následují dlouhodobě oblíbené segmenty oblečení a potraviny. Odborníci také zejména v poslední době registrují zvýšený zájem majitelů kamenných prodejen o vstup do online […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka
2min. doba čtení

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka

Česká e-commerce se postupně vzpamatovává z loňských poklesů, přesto se pořád potýká s několika problémy. Nedávný příchod zahraničních gigantů na český trh znamená nejen větší konkurenci, ale i drahou online reklamu. Především menší e-shopy bez marketingových agentur a specialistů mají situaci o to těžší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+