3 min. doba čtení

YouTube představuje tři novinky na zlepšení interakce tvůrců a diváků

YouTube oznámil tři významné novinky, které vylepší interakci mezi tvůrci a fanoušky, zpřístupní globální obsah a nabídnou nové způsoby odpovídání na komentáře. Zde je přehled těchto nových funkcí.

YouTube představuje tři novinky na zlepšení interakce tvůrců a diváků
Zdroj: Depositphotos

Odpovídejte hlasovými zprávami

YouTube testuje funkci hlasových odpovědí, která má za cíl přidat osobní prvek do interakce mezi tvůrci a fanoušky. Tvůrci budou moci odpovídat na komentáře pomocí hlasových zpráv.

Tato funkce je momentálně testována u malé skupiny tvůrců v USA prostřednictvím aplikace YouTube pro iOS. Dostupnost pro širší veřejnost bude záviset na zpětné vazbě.

Tvůrci zapojení do testování mohou kliknout na ikonu zvukové vlny vedle komentáře, nahrát hlasovou odpověď a zveřejnit ji přímo v sekci komentářů.

Hlasové odpovědi přinášejí nový způsob komunikace, který je rychlejší a osobnější než tradiční textové odpovědi. Umožňují tvůrcům přidat lidský rozměr do interakce s fanoušky, což posiluje pocit blízkosti a autenticity.

Reagujte pomocí YouTube Shorts

Další originální způsob, jak reagovat na komentář pod videem, je odpovědět pomocí Shorts. Tato funkce otevírá prostor pro kreativnější odpovědi, které lépe zaujmou diváky a zvýší jejich zapojení.

Když tvůrci odpovídají na komentář, mohou jednoduše natočit krátké video pomocí kamery Shorts. Toto video se automaticky zobrazí přímo v sekci komentářů pod původním videem, čímž obohatí interakci o nový vizuální rozměr.

Do jisté míry jde o imitaci odpovědí na TikToku. Dynamické a vizuálně atraktivní odpovědi osloví zejména mladší generace diváků.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Překonejte jazykové bariéry s automatickým dabingem

YouTube se rozhodl přiblížit obsah globálnímu publiku. S automatickým dabingem by se to mohlo podařit. Tento nástroj dokáže automaticky vytvořit dabing v různých jazycích, čímž zpřístupní vybraná videa ještě širšímu okruhu diváků.

Tato funkce je momentálně dostupná pro stovky tisíc kanálů zapojených do partnerského programu YouTube, které se specializují na vzdělávací a informační obsah. V blízké budoucnosti je plánováno rozšíření i na další typy obsahu.

Jsou zde však jazyková omezení. Obsah v angličtině může být automaticky dabován do francouzštiny, němčiny, hindštiny, indonézštiny, italštiny, japonštiny, portugalštiny a španělštiny. Videa v těchto jazycích mohou být dabována do angličtiny.

Čeština a slovenština zatím nejsou mezi podporovanými jazyky. Pro diváky, kteří chtějí sledovat videa v těchto jazycích, je však k dispozici funkce automatických titulků s možností automatického překladu.

Ve spolupráci s Google DeepMind a Google Translate se pracuje na zdokonalení této funkce, včetně možnosti „výrazové řeči,“ která lépe zachytí tón a emoce. Zatím mají tvůrci možnost kontrolovat a spravovat své dabované video v YouTube Studio, aby si byli jisti kvalitou a přesností před zveřejněním.

Co tyto novinky znamenají pro tvůrce a diváky

Tyto tři novinky jsou příležitostí nejen pro tvůrce, ale i pro značky. Marketéři získávají nový nástroj na posílení značky a prohloubení vztahů s publikem.

Hlasové odpovědi ocení zejména tvůrci a značky zaměřené na osobní přístup. Zdůrazní autentickou komunikaci, která může budovat důvěru a loajalitu zákazníků.

Reakce pomocí Shorts otevírají dveře kreativní interakci, která zvyšuje viditelnost a vytváří prostor pro virální obsah.

A nakonec, automatický dabing je nástrojem, který odstraňuje jazykové bariéry a umožňuje globální dosah s minimálními dodatečnými náklady.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce
3 min. doba čtení

Moderování obsahu na TikToku: Nová data EU a jejich vliv na e-commerce

TikTok zveřejnil čtvrtou zprávu o transparentnosti podle Zákona o digitálních službách (DSA), která poskytuje jasnější pohled na praktiky moderace obsahu na této oblíbené sociální síti. Dokument mapuje období od července do prosince 2024 a přináší několik klíčových zjištění důležitých pro e-commerce strategie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z
4 min. doba čtení

Yope: Nová aplikace, která dobývá srdce generace Z

Sociální síť Yope se zaměřuje na soukromé sdílení fotografií ve skupinách. Mladí uživatelé ji rychle přijali a v současnosti si získává stále větší popularitu. Zároveň vzbuzuje velký zájem mezi venture kapitalisty. Aplikace se může pochlubit působivými čísly: denně ji využívá 800 tisíc aktivních uživatelů a měsíčně až 2,2 milionu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?
3 min. doba čtení

Nová éra objevování: Proč TikTok zastiňuje tradiční vyhledávače?

Nejnovější údaje od společnosti Ipsos odhalují, že zákazníci používají video platformy jako TikTok při hledání nápadů pro své nákupy. Zjistilo se, že 3 ze 4 nakupujících na TikToku považují tuto platformu za nejrelevantnější při objevování nových značek a produktů. Tento výzkum se snaží dokázat, že tradiční vyhledávače již nejsou hlavním prostředkem, skrze který spotřebitelé objevují […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+