
1. AI pro tvorbu videí: Veo v Dream Screen
YouTube vylepšuje funkci Dream Screen, která byla původně uvedena v YouTube Shorts, pomocí nového AI nástroje s názvem Veo. Veo využívá technologii video generování od Google DeepMind k vytváření realističtějších pozadí.
Pro e-commerce může být tento nástroj užitečný při produkci krátkého obsahu pro produkty nebo kampaně. Poskytuje větší kreativní možnosti s minimálními náklady na produkci.
2. Vylepšená karta Inspiration v YouTube Studio
Aktualizovaná karta Inspiration nabízí návrhy projektů a pomáhá tvůrcům vylepšovat je, od názvů a miniatur až po osnovy videí. Marketérům může ušetřit čas při tvorbě video obsahu.
3. Hlubší vztahy s komunitou
YouTube zavádí novou funkci Communities na stránkách kanálů, která umožňuje tvůrcům a značkám přímější interakci se svým publikem. Možnost sdílet obsah (jak ze strany tvůrce, tak uživatele) přímo na stránce kanálu poskytuje další způsob, jak zapojit publikum a budovat brand loyalty.
4. V Community Hub interaguje AI
Vylepšený Community Hub v YouTube Studio nabízí lepší přehled o publiku. Nabízí také možnosti interakce s využitím AI návrhů k odpovědím na komentáře. To je obzvláště užitečné pro značky nebo marketéry, kteří spravují rostoucí publikum, což umožňuje efektivnější a smysluplnější interakci.
5. Titulky jsou out, přichází automatický dabing
YouTube brzy rozšíří funkci automatického dabování, která přidává dabované zvukové stopy ve více jazycích. Tato funkce rozšiřuje dostupnost obsahu, což e-commerce značkám umožní zacílit na globální trhy bez potřeby specializovaného překladatelského týmu.

Zdroj: YouTube
6. Hype zvýší viditelnost středně velkých tvůrců
Nová funkce Hype umožňuje dostat do popředí menší a střední tvůrce. Pomůže jim dostat se na týdenní žebříček, čímž dostanou více pozornosti uživatelů, kteří o nich dosud neslyšeli. „Považujte ho za rozšíření tlačítka Like – pokud se vám video opravdu líbí, můžete kliknout na „Líbí se mi to“ a pak „Hype“, abyste mu pomohli dosáhnout nového prvenství,“ přibližuje platforma.
To může být užitečné pro firmy, které spolupracují s influencery nebo ambasadory malé a střední velikosti.
7. Rozšíření YouTube Shopping
Funkce YouTube Shopping nadále roste a její affiliate program se rozšiřuje za hranice USA a Jižní Koreje do nových trhů jako Indonésie, Thajsko a Vietnam.
Tento způsob nakupování je mnohem populárnější v Asii a některé evropské země stále jen postupně zavádějí tento způsob prodeje.
8. Monetizace v živých vysíláních
Gify poháněné nástrojem Jewels budou brzy dostupné ve vertikálním živém vysílání, což umožní divákům reagovat a posílat virtuální dary. Značky, zejména tvůrci, toho mohou využít jako nový způsob monetizace v reálném čase během živého prodeje nebo produktových akcií.
Tento způsob je důvěrně známý uživatelům jiných platforem jako například Twitch, TikTok a dalších.
9. Nový zážitek při sledování na TV
YouTube umožní tvůrcům organizovat jejich obsah do sérií a epizod a umožní automatické přehrávání videa při návštěvě stránky kanálu.
To může být skvělý způsob, jak profesionálně prezentovat návody, kampaně nebo sériový obsah vaší značky.
YouTube novinky shrnuty a podtrženy
Aktualizace YouTube pro rok 2024 představují nové příležitosti pro globální dosah a nové možnosti interakce s publikem. Ať už chcete budovat komunitu kolem značky, rozšířit svůj dopad na nové trhy nebo zlepšit produkci video obsahu, mohou nové nástroje pomoci značkám, které chtějí na YouTube růst a budovat kolem sebe komunitu.
Pokud vás novinky zaujaly, doporučujeme prohlédnout si bližší vysvětlení přímo od YouTube.
