2 min. doba čtení

Výsledky Zalanda za Q1 ukazují, že vsadit na B2C a B2B se vyplatilo

Společnost Zalando představila své výsledky za první čtvrtletí roku 2024. Čísla jsou oproti loňskému roku vyšší, a to i přes současné globální problémy.

Výsledky Zalanda za Q1 ukazují, že vsadit na B2C a B2B se vyplatilo

V porovnání s předchozím obdobím zaznamenala německá společnost výrazný nárůst upraveného zisku před úroky a zdaněním ve výši 28,3 milionu eur. Hrubý objem zboží (GMV) se ve srovnání se stejným obdobím loňského roku zvýšil o 1,3 % na 3,3 miliardy eur. Zároveň však došlo k poklesu tržeb z 2,3 miliardy eur v Q1 2023 na 2,2 miliardy eur v Q1 2024. Zalando považuje za klíčové pilíře svého úspěchu zaměření na oblasti B2C i B2B.

V rámci B2C se Zalando zaměřuje na zlepšení nabídky životního stylu pro koncové zákazníky. Společnost rozšířila svůj sortiment o adaptivní obuv pro děti se zdravotním postižením. Kromě toho zavedla nákupního poradce s umělou inteligencí a schopností měření postavy. Nový nástroj je zatím k dispozici pouze na 6 trzích.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

V B2B používá Zalando svůj operační systém ZEOS. Ten umožňuje značkám využívat rozsáhlou logistickou síť společnosti k doručování a vracení zboží, ať už bylo zakoupeno na Zalando, ve vlastním e-shopu prodejce nebo na jiné evropské platformě. V prvním čtvrtletí přibylo dalších pět partnerů ZEOS pro multikanálové plnění, čímž se celkový počet partnerů zvýšil na 27. Ve velkoobchodním segmentu společnosti Zalando vzrostly tržby o 13 % na 215 milionů eur.

“Zákazníci B2C projevují zvýšený zájem o náš kvalitní sortiment, digitální nástroje, nabídky a inspirativní obsah. Zákazníci B2B se hlásí k naší jedinečné nabídce. Oba naše růstové vektory jsou silné a přispívají k výsledku hospodaření, což dokazuje sílu našich plánů,” uzavírá finanční ředitelka společnosti Zalando, Dr. Sandra Dembeck.

Komplexní výsledky společnosti ve srovnání s loňským rokem naleznete v oficiální zprávě.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+