V porovnání s předchozím obdobím zaznamenala německá společnost výrazný nárůst upraveného zisku před úroky a zdaněním ve výši 28,3 milionu eur. Hrubý objem zboží (GMV) se ve srovnání se stejným obdobím loňského roku zvýšil o 1,3 % na 3,3 miliardy eur. Zároveň však došlo k poklesu tržeb z 2,3 miliardy eur v Q1 2023 na 2,2 miliardy eur v Q1 2024. Zalando považuje za klíčové pilíře svého úspěchu zaměření na oblasti B2C i B2B.
V rámci B2C se Zalando zaměřuje na zlepšení nabídky životního stylu pro koncové zákazníky. Společnost rozšířila svůj sortiment o adaptivní obuv pro děti se zdravotním postižením. Kromě toho zavedla nákupního poradce s umělou inteligencí a schopností měření postavy. Nový nástroj je zatím k dispozici pouze na 6 trzích.
V B2B používá Zalando svůj operační systém ZEOS. Ten umožňuje značkám využívat rozsáhlou logistickou síť společnosti k doručování a vracení zboží, ať už bylo zakoupeno na Zalando, ve vlastním e-shopu prodejce nebo na jiné evropské platformě. V prvním čtvrtletí přibylo dalších pět partnerů ZEOS pro multikanálové plnění, čímž se celkový počet partnerů zvýšil na 27. Ve velkoobchodním segmentu společnosti Zalando vzrostly tržby o 13 % na 215 milionů eur.
“Zákazníci B2C projevují zvýšený zájem o náš kvalitní sortiment, digitální nástroje, nabídky a inspirativní obsah. Zákazníci B2B se hlásí k naší jedinečné nabídce. Oba naše růstové vektory jsou silné a přispívají k výsledku hospodaření, což dokazuje sílu našich plánů,” uzavírá finanční ředitelka společnosti Zalando, Dr. Sandra Dembeck.
Komplexní výsledky společnosti ve srovnání s loňským rokem naleznete v oficiální zprávě.