2 min. doba čtení

Výsledky Zalanda za Q1 ukazují, že vsadit na B2C a B2B se vyplatilo

Společnost Zalando představila své výsledky za první čtvrtletí roku 2024. Čísla jsou oproti loňskému roku vyšší, a to i přes současné globální problémy.

Výsledky Zalanda za Q1 ukazují, že vsadit na B2C a B2B se vyplatilo

V porovnání s předchozím obdobím zaznamenala německá společnost výrazný nárůst upraveného zisku před úroky a zdaněním ve výši 28,3 milionu eur. Hrubý objem zboží (GMV) se ve srovnání se stejným obdobím loňského roku zvýšil o 1,3 % na 3,3 miliardy eur. Zároveň však došlo k poklesu tržeb z 2,3 miliardy eur v Q1 2023 na 2,2 miliardy eur v Q1 2024. Zalando považuje za klíčové pilíře svého úspěchu zaměření na oblasti B2C i B2B.

V rámci B2C se Zalando zaměřuje na zlepšení nabídky životního stylu pro koncové zákazníky. Společnost rozšířila svůj sortiment o adaptivní obuv pro děti se zdravotním postižením. Kromě toho zavedla nákupního poradce s umělou inteligencí a schopností měření postavy. Nový nástroj je zatím k dispozici pouze na 6 trzích.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

V B2B používá Zalando svůj operační systém ZEOS. Ten umožňuje značkám využívat rozsáhlou logistickou síť společnosti k doručování a vracení zboží, ať už bylo zakoupeno na Zalando, ve vlastním e-shopu prodejce nebo na jiné evropské platformě. V prvním čtvrtletí přibylo dalších pět partnerů ZEOS pro multikanálové plnění, čímž se celkový počet partnerů zvýšil na 27. Ve velkoobchodním segmentu společnosti Zalando vzrostly tržby o 13 % na 215 milionů eur.

„Zákazníci B2C projevují zvýšený zájem o náš kvalitní sortiment, digitální nástroje, nabídky a inspirativní obsah. Zákazníci B2B se hlásí k naší jedinečné nabídce. Oba naše růstové vektory jsou silné a přispívají k výsledku hospodaření, což dokazuje sílu našich plánů,“ uzavírá finanční ředitelka společnosti Zalando, Dr. Sandra Dembeck.

Komplexní výsledky společnosti ve srovnání s loňským rokem naleznete v oficiální zprávě.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe