Problém jednorázových plastů v hračkářském průmyslu
Výrobci hraček se snaží zbavit jednorázových plastů v reakci na rostoucí počet rodičů, kteří se obávají vlivu plastových hraček na životní prostředí. Nedávný průzkum, který si objednala průmyslová skupina The Toy Association, ukázal, že 78 % rodičů uvedlo, že udržitelnost hračky je pro ně důležitá.
Společnost Mattel před rokem spustila program Mattel Playback, který umožňuje rodičům vytisknout bezplatné přepravní štítky a použít je k odeslání starých panenek Barbie, autíček Mega Bloks a Matchbox a her do sběrných míst společnosti Mattel k recyklaci a opětovnému použití.
Společnost Mattel nyní rozšířila tento program i na neelektronické hračky Fisher-Price. Divize Fisher-Price společnosti Mattel zahrnuje značky Little People, Laugh & Learn, Imaginext a další.
Společnost Mattel si koncem roku 2019 stanovila cíl, že do roku 2030 bude ve všech svých hračkách a obalech používat 100 % recyklovaných, recyklovatelných nebo biologických plastů. V dubnu letošního roku oznámila nový ekologický cíl, kterým je snížit množství plastových obalů o 25 % na každý výrobek do roku 2030.
Závod tří největších světových producentů hraček
Tři největší hračkářské společnosti – Lego, Hasbro a Mattel – se snaží přesvědčit rodiče, že jsou nejekologičtější a všechny si stanovily environmentální cíle pro snížení množství obalů a plastů.
Společnost Lego v říjnu 2019 spustila program, který umožňuje rodičům darovat staré kostky Lego školním programům a pracuje na vývoji alternativních materiálů na rostlinné bázi a biologicky rozložitelných materiálů.
Společnost Hasbro v roce 2018 spustila program, v jehož rámci je možné její plastové hračky posílat do recyklačního inovátoru Terracycle k opětovnému použití do jiných výrobků. V roce 2019 společnost Hasbro vydala závazek, že do konce letošního roku přestane používat plastové obaly.
„Udržitelnost a životní prostředí jsou pro rodiče stále důležitější,“ řekl Jim Silver, odborník na hračkářský průmysl a majitel stránky s recenzemi hraček TTPM.com a společnosti TTPM Influencer Talent Management. Všechny velké společnosti vyrábějící hračky zdůrazňují své ekologické iniciativy. „Pro jejich image je užitečné, že ukazují, že jim záleží na budoucnosti a budoucnosti dětí,“ řekl.