Nejnovější čtvrtletní aktualizace britského Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA) a společnosti Google se zaměřuje na vývoj v oblasti ochrany soukromí na internetu. Zpráva prvního kvartálu 2024 ukazuje postupné odstraňování souborů cookie třetích stran v prohlížeči Chrome. Ve skutečnosti se jedná o významný krok, který může změnit digitální marketingové strategie. Tomuto tématu se věnuje odborný článek, kde své názory přidali odborníci z marketingu a různých sfér e-commerce.
Google odkládá odstranění souborů cookie třetích stran na druhou polovinu Q4. Pokud nedojde ke vzájemné dohodě, očekává se, že plán na odstranění souborů cookie třetích stran bude realizován počátkem příštího roku.
Jak platforma uvedla ve svém prohlášení: “Uznáváme, že stále přetrvávají problémy týkající se sladění rozdílných reakcí ze strany průmyslu, regulačních orgánů a vývojářů, a budeme i nadále úzce spolupracovat s celým ekosystémem. Je také nezbytné, aby měl orgán CMA dostatek času na přezkoumání všech důkazů, včetně výsledků odvětvových testů, o jejichž poskytnutí požádal účastníky trhu do konce června. Vzhledem k oběma těmto důležitým okolnostem nedokončíme odpis cookies třetích stran ve druhé polovině čtvrtého čtvrtletí.”