2 min. doba čtení

Vydechněte si, konec cookies se znovu odkládá

Google již potřetí odkládá postupné vypínání podpory souborů cookies třetích stran. Tento krok víří hladinu marketingových vod, jelikož může výrazně ovlivnit chod e-commerce.

Vydechněte si, konec cookies se znovu odkládá
Zdroj: Depositphotos

Nejnovější čtvrtletní aktualizace britského Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA) a společnosti Google se zaměřuje na vývoj v oblasti ochrany soukromí na internetu. Zpráva prvního kvartálu 2024 ukazuje postupné odstraňování souborů cookie třetích stran v prohlížeči Chrome. Ve skutečnosti se jedná o významný krok, který může změnit digitální marketingové strategie. Tomuto tématu se věnuje odborný článek, kde své názory přidali odborníci z marketingu a různých sfér e-commerce.

Google odkládá odstranění souborů cookie třetích stran na druhou polovinu Q4. Pokud nedojde ke vzájemné dohodě, očekává se, že plán na odstranění souborů cookie třetích stran bude realizován počátkem příštího roku.

Jak platforma uvedla ve svém prohlášení: „Uznáváme, že stále přetrvávají problémy týkající se sladění rozdílných reakcí ze strany průmyslu, regulačních orgánů a vývojářů, a budeme i nadále úzce spolupracovat s celým ekosystémem. Je také nezbytné, aby měl orgán CMA dostatek času na přezkoumání všech důkazů, včetně výsledků odvětvových testů, o jejichž poskytnutí požádal účastníky trhu do konce června. Vzhledem k oběma těmto důležitým okolnostem nedokončíme odpis cookies třetích stran ve druhé polovině čtvrtého čtvrtletí.“

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe