2 min. doba čtení

Vinted se ztrátou 118 milionů eur

Tržiště Vinted dosáhlo v roce 2021 ztráty 118 milionů eur. To je pětinásobný nárůst oproti předchozímu roku, kdy byla společnost v červených číslech "jen" 24 milionů eur. Informace z výroční zprávy zveřejnil nizozemský web Quote.

Vinted se ztrátou 118 milionů eur

Výdaje na marketing se ztrojnásobily

Ztráty jsou způsobeny především vysokými výdaji na marketing. V roce 2021 utratila společnost Vinted za reklamu 193 milionů eur. To je trojnásobek oproti předchozímu roku.

V roce 2021 utratila společnost Vinted za marketing 193 milionů eur.

Současně se zvýšily příjmy. Oproti obratu 184 milionů eur v roce 2020 dosáhla společnost Vinted v roce 2021 tržeb ve výši 245 milionů eur.

Hodnota společnosti Vinted ve výši 3,5 miliardy eur

Podle ročních údajů si trh nevede vůbec špatně a stále má peněz nazbyt. Na konci roku 2021 měla společnost 239 milionů eur v hotovosti a 50 milionů eur v podnikových dluhopisech.

Není divu, že společnost Vinted získala v květnu loňského roku 250 milionů eur růstového kapitálu. Společnost byla v té době oceněna na 3,5 miliardy eur.

Pětinásobný nárůst ztrát oproti loňskému roku společnost neznepokojuje. Ve výroční zprávě se uvádí, že se ředitelé „rozhodli vynaložit část zbývající hotovosti na marketing, aby zvýšili tempo růstu podniku“.

Litevská peer-to-peer platforma letos v létě koupila švédské tržiště s luxusní módou Rebelle a rozšířila svou činnost do 14 evropských zemí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Není to jen postavička. Průzkum ukazuje 5 důvodů, proč maskot v e-commerce funguje
3 min. doba čtení

Není to jen postavička. Průzkum ukazuje 5 důvodů, proč maskot v e-commerce funguje

Značky bojují o každou sekundu pozornosti. Sázet na výhodnou cenu či poutavý claim nemusí stačit. A z dlouhodobého hlediska se to určitě nevyplatí. Lidé si pamatují příběhy, emoce a především tváře. I když jsou animované. Právě to dělá z maskota nenápadného, ale velmi účinného hráče v marketingové strategii. Podle nejnovějšího průzkumu MNForce hraje maskot při […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+