2 min. doba čtení

Vinted se ztrátou 118 milionů eur

Tržiště Vinted dosáhlo v roce 2021 ztráty 118 milionů eur. To je pětinásobný nárůst oproti předchozímu roku, kdy byla společnost v červených číslech "jen" 24 milionů eur. Informace z výroční zprávy zveřejnil nizozemský web Quote.

Vinted se ztrátou 118 milionů eur

Výdaje na marketing se ztrojnásobily

Ztráty jsou způsobeny především vysokými výdaji na marketing. V roce 2021 utratila společnost Vinted za reklamu 193 milionů eur. To je trojnásobek oproti předchozímu roku.

V roce 2021 utratila společnost Vinted za marketing 193 milionů eur.

Současně se zvýšily příjmy. Oproti obratu 184 milionů eur v roce 2020 dosáhla společnost Vinted v roce 2021 tržeb ve výši 245 milionů eur.

Hodnota společnosti Vinted ve výši 3,5 miliardy eur

Podle ročních údajů si trh nevede vůbec špatně a stále má peněz nazbyt. Na konci roku 2021 měla společnost 239 milionů eur v hotovosti a 50 milionů eur v podnikových dluhopisech.

Není divu, že společnost Vinted získala v květnu loňského roku 250 milionů eur růstového kapitálu. Společnost byla v té době oceněna na 3,5 miliardy eur.

Pětinásobný nárůst ztrát oproti loňskému roku společnost neznepokojuje. Ve výroční zprávě se uvádí, že se ředitelé “rozhodli vynaložit část zbývající hotovosti na marketing, aby zvýšili tempo růstu podniku”.

Litevská peer-to-peer platforma letos v létě koupila švédské tržiště s luxusní módou Rebelle a rozšířila svou činnost do 14 evropských zemí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
10 revolučních trendů v e-commerce, které nás čekají v roce 2025
4 min. doba čtení

10 revolučních trendů v e-commerce, které nás čekají v roce 2025

Evropský e-commerce se připravuje na nové trendy, které jej v roce 2025 čekají. Skloňuje se například automatizace poháněná umělou inteligencí či udržitelné postupy. Tyto změny slibují revoluci v nakupování spotřebitelů a jak firmy fungují. S využitím umělé inteligence a rychle rostoucími trhy s AR/VR, spolu se silným tlakem na udržitelnost, kde 68 % spotřebitelů upřednostňuje […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Češi chtějí nakupovat, ale hlídají si rozpočet
2 min. doba čtení

Češi chtějí nakupovat, ale hlídají si rozpočet

Čechům se postupně vrací chuť nakupovat, přestože důraz na ceny a kontrolu výdajů zůstává vysoký. Mnozí zákazníci pečlivě zvažují každý nákup, avšak často ruší nebo odkládají naplánované výdaje. Běžnou součástí nákupního procesu se staly slevy. Ty zákazníci vyhledávají, ale podle panelu společnosti SkipPay by nakoupili i bez nich.

Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+