2 min. doba čtení

Více než čtvrtina zákazníků opouští značky kvůli obavám o ochraně osobních údajů

Index důvěry digitálních zákazníků, za kterým stojí společnost Thales, ukazuje rostoucí nedůvěru spotřebitelů. Přemýšlejí o tom, jak online prodejci nakládají s jejich osobními údaji.

Více než čtvrtina zákazníků opouští značky kvůli obavám o ochraně osobních údajů
Zdroj: Depositphotos

Údaje ze zprávy Thales Digital Trust Index ukazují, že pouze 8 % spotřebitelů se cítí pohodlně při sdílení svých údajů online. Tento nedostatek důvěry vedl k výraznému poklesu retence zákazníků, kdy až 26 % z nich opouští značky kvůli obavám o ochranu osobních údajů.

Zpráva založená na celosvětovém průzkumu zjistila, že logistika a sociální sítě patří mezi nejméně důvěryhodná odvětví. S udržením reputace se potýká také maloobchod, jehož důvěryhodnost klesla z 20 % v roce 2022 na 8 % v roce 2024.

Zdroj: Thales

Nasloucháte svým zákazníkům?

Spotřebitelé požadují přísná opatření na ochranu soukromí a zabezpečení dat, podobně jako je tomu v bankovnictví, zdravotnictví a vládních službách, které jsou přísně regulovány. Nedůvěra je umocněna frustrací z online prostředí, jako jsou vtíravé reklamy a složitá rozhraní, což vede k tomu, že mnozí opouštějí stránky během několika minut.

Zdroj: Thales

Přestože regulační rámce, jako je GDPR, vedou v Evropě k lepším postupům, globální maloobchodní sektor stále zaostává v zavádění účinných opatření na ochranu údajů. Zpráva zdůrazňuje, že digitální maloobchodníci musí upřednostňovat důvěru prostřednictvím zvýšené ochrany osobních údajů a bezproblémové uživatelské zkušenosti a také přijmout flexibilní a moderní systémy, které budou reagovat na vyvíjející se požadavky spotřebitelů a právních předpisů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+