2 min. doba čtení

Více než čtvrtina zákazníků opouští značky kvůli obavám o ochraně osobních údajů

Index důvěry digitálních zákazníků, za kterým stojí společnost Thales, ukazuje rostoucí nedůvěru spotřebitelů. Přemýšlejí o tom, jak online prodejci nakládají s jejich osobními údaji.

Více než čtvrtina zákazníků opouští značky kvůli obavám o ochraně osobních údajů
Zdroj: Depositphotos

Údaje ze zprávy Thales Digital Trust Index ukazují, že pouze 8 % spotřebitelů se cítí pohodlně při sdílení svých údajů online. Tento nedostatek důvěry vedl k výraznému poklesu retence zákazníků, kdy až 26 % z nich opouští značky kvůli obavám o ochranu osobních údajů.

Zpráva založená na celosvětovém průzkumu zjistila, že logistika a sociální sítě patří mezi nejméně důvěryhodná odvětví. S udržením reputace se potýká také maloobchod, jehož důvěryhodnost klesla z 20 % v roce 2022 na 8 % v roce 2024.

Zdroj: Thales

Nasloucháte svým zákazníkům?

Spotřebitelé požadují přísná opatření na ochranu soukromí a zabezpečení dat, podobně jako je tomu v bankovnictví, zdravotnictví a vládních službách, které jsou přísně regulovány. Nedůvěra je umocněna frustrací z online prostředí, jako jsou vtíravé reklamy a složitá rozhraní, což vede k tomu, že mnozí opouštějí stránky během několika minut.

Zdroj: Thales

Přestože regulační rámce, jako je GDPR, vedou v Evropě k lepším postupům, globální maloobchodní sektor stále zaostává v zavádění účinných opatření na ochranu údajů. Zpráva zdůrazňuje, že digitální maloobchodníci musí upřednostňovat důvěru prostřednictvím zvýšené ochrany osobních údajů a bezproblémové uživatelské zkušenosti a také přijmout flexibilní a moderní systémy, které budou reagovat na vyvíjející se požadavky spotřebitelů a právních předpisů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+