2 min. doba čtení

Více než čtvrtina zákazníků opouští značky kvůli obavám o ochraně osobních údajů

Index důvěry digitálních zákazníků, za kterým stojí společnost Thales, ukazuje rostoucí nedůvěru spotřebitelů. Přemýšlejí o tom, jak online prodejci nakládají s jejich osobními údaji.

Více než čtvrtina zákazníků opouští značky kvůli obavám o ochraně osobních údajů
Zdroj: Depositphotos

Údaje ze zprávy Thales Digital Trust Index ukazují, že pouze 8 % spotřebitelů se cítí pohodlně při sdílení svých údajů online. Tento nedostatek důvěry vedl k výraznému poklesu retence zákazníků, kdy až 26 % z nich opouští značky kvůli obavám o ochranu osobních údajů.

Zpráva založená na celosvětovém průzkumu zjistila, že logistika a sociální sítě patří mezi nejméně důvěryhodná odvětví. S udržením reputace se potýká také maloobchod, jehož důvěryhodnost klesla z 20 % v roce 2022 na 8 % v roce 2024.

Zdroj: Thales

Nasloucháte svým zákazníkům?

Spotřebitelé požadují přísná opatření na ochranu soukromí a zabezpečení dat, podobně jako je tomu v bankovnictví, zdravotnictví a vládních službách, které jsou přísně regulovány. Nedůvěra je umocněna frustrací z online prostředí, jako jsou vtíravé reklamy a složitá rozhraní, což vede k tomu, že mnozí opouštějí stránky během několika minut.

Zdroj: Thales

Přestože regulační rámce, jako je GDPR, vedou v Evropě k lepším postupům, globální maloobchodní sektor stále zaostává v zavádění účinných opatření na ochranu údajů. Zpráva zdůrazňuje, že digitální maloobchodníci musí upřednostňovat důvěru prostřednictvím zvýšené ochrany osobních údajů a bezproblémové uživatelské zkušenosti a také přijmout flexibilní a moderní systémy, které budou reagovat na vyvíjející se požadavky spotřebitelů a právních předpisů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe