Údaje ze zprávy Thales Digital Trust Index ukazují, že pouze 8 % spotřebitelů se cítí pohodlně při sdílení svých údajů online. Tento nedostatek důvěry vedl k výraznému poklesu retence zákazníků, kdy až 26 % z nich opouští značky kvůli obavám o ochranu osobních údajů.
Zpráva založená na celosvětovém průzkumu zjistila, že logistika a sociální sítě patří mezi nejméně důvěryhodná odvětví. S udržením reputace se potýká také maloobchod, jehož důvěryhodnost klesla z 20 % v roce 2022 na 8 % v roce 2024.
Nasloucháte svým zákazníkům?
Spotřebitelé požadují přísná opatření na ochranu soukromí a zabezpečení dat, podobně jako je tomu v bankovnictví, zdravotnictví a vládních službách, které jsou přísně regulovány. Nedůvěra je umocněna frustrací z online prostředí, jako jsou vtíravé reklamy a složitá rozhraní, což vede k tomu, že mnozí opouštějí stránky během několika minut.
Přestože regulační rámce, jako je GDPR, vedou v Evropě k lepším postupům, globální maloobchodní sektor stále zaostává v zavádění účinných opatření na ochranu údajů. Zpráva zdůrazňuje, že digitální maloobchodníci musí upřednostňovat důvěru prostřednictvím zvýšené ochrany osobních údajů a bezproblémové uživatelské zkušenosti a také přijmout flexibilní a moderní systémy, které budou reagovat na vyvíjející se požadavky spotřebitelů a právních předpisů.