2 min. doba čtení

Velké hudební labely žalují Twitter za porušení autorských práv

Od sociální sítě požadují odškodnění ve výši více než 231 milionů eur. Twitter na informace o žalobě zatím nereagoval.

Velké hudební labely žalují Twitter za porušení autorských práv
Zdroj: Depositphotos

Sociální síť údajně porušila autorská práva

Skupina hudebních vydavatelství zažalovala Twitter za rozsáhlé porušování autorských práv. Podle hudebních společností správci sociální sítě nepodnikají žádné kroky proti porušování autorských práv ze strany uživatelů Twitteru.

Po společnosti Twitter požadují náhradu škody ve výši 250 milionů USD (přes 231 milionů EUR) za porušení přibližně 1 700 autorských práv. Společnost Twitter na informace o žalobě nereagovala.

Týdenní podcast UPdate

Žalobu podali také významní vydavatelé

Mezi subjekty, které podaly žalobu u státního soudu v Tennessee, jsou i velká vydavatelství, jako například Sony Music Publishing a Universal Music Publishing Group. Podle nich správci Twitteru umožňují zveřejňování hudebních videoklipů na síti bez řádně zakoupené licence.

Navíc tím ignorují porušování autorských práv. Podle vydavatelů tím Twitter získává nespravedlivou výhodu oproti jiným sociálním sítím, které jednají správně.

Podle autorů žaloby se problémy s Twitterem ohledně autorských práv k hudbě táhnou již delší dobu. Zhoršily se však poté, co sociální síť loni v říjnu koupil miliardář Elon Musk.

Ten provedl rozsáhlé škrty v personálu společnosti, která Twitter spravuje. “V interních záležitostech Twitteru panuje v souvislosti se záležitostmi v tomto případě chaos,” tvrdí hudební vydavatelé.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?
3 min. doba čtení

Proč by e-shopy neměly ignorovat YouTube Shorts?

Krátký videoobsah je silným marketingovým nástrojem s reálným dopadem na prodej. Platformy jako TikTok a Instagram sice nastavily určitý standard, ale YouTube Shorts si teprve hledá cestu do marketingových strategií značek. Mnoho inzerentů dosud nevyužilo potenciál tohoto formátu. Podle zprávy eMarketer mohou právě krátká videa na YouTube nabídnout značkám výjimečnou příležitost k budování vztahů se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?
3 min. doba čtení

Google Tag Manager mění způsob načítání značek. Co to znamená pro e-commerce?

Přišel vám e-mail o tom, že se od 10. dubna 2025 změní způsob, jakým Google Tag Manager (GTM) načítá značky Google Ads a Floodlight? Tato aktualizace může ovlivnit měření konverzí, remarketing a způsob, jakým spravujete značky v GTM. Co přesně se mění, proč k tomu dochází a co byste měli podniknout? Pojďme se na to […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+