2 min. doba čtení

Velké hudební labely žalují Twitter za porušení autorských práv

Od sociální sítě požadují odškodnění ve výši více než 231 milionů eur. Twitter na informace o žalobě zatím nereagoval.

Velké hudební labely žalují Twitter za porušení autorských práv
Zdroj: Depositphotos

Sociální síť údajně porušila autorská práva

Skupina hudebních vydavatelství zažalovala Twitter za rozsáhlé porušování autorských práv. Podle hudebních společností správci sociální sítě nepodnikají žádné kroky proti porušování autorských práv ze strany uživatelů Twitteru.

Po společnosti Twitter požadují náhradu škody ve výši 250 milionů USD (přes 231 milionů EUR) za porušení přibližně 1 700 autorských práv. Společnost Twitter na informace o žalobě nereagovala.

Týdenní podcast UPdate

Žalobu podali také významní vydavatelé

Mezi subjekty, které podaly žalobu u státního soudu v Tennessee, jsou i velká vydavatelství, jako například Sony Music Publishing a Universal Music Publishing Group. Podle nich správci Twitteru umožňují zveřejňování hudebních videoklipů na síti bez řádně zakoupené licence.

Navíc tím ignorují porušování autorských práv. Podle vydavatelů tím Twitter získává nespravedlivou výhodu oproti jiným sociálním sítím, které jednají správně.

Podle autorů žaloby se problémy s Twitterem ohledně autorských práv k hudbě táhnou již delší dobu. Zhoršily se však poté, co sociální síť loni v říjnu koupil miliardář Elon Musk.

Ten provedl rozsáhlé škrty v personálu společnosti, která Twitter spravuje. „V interních záležitostech Twitteru panuje v souvislosti se záležitostmi v tomto případě chaos,“ tvrdí hudební vydavatelé.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+