5min. doba čtení

Večerní online chat jako nástroj k úspěchu

V dnešní době jsou e-shopy velmi oblíbenou součástí života, kde trávíme desítky hodin. Mnohokrát se nám stane, že v té široké škále zboží a možností se nedokážeme zorientovat. Představte si, že přijdete do kamenné prodejny, která je bez prodavače. Nemáte se na koho obrátit, nikdo vám neporadí, jste zmatení. I to je důvod, proč většina e-shopů zavedla online chat.

Michaela Ivan Reichová Michaela Ivan Reichová
CEO v Agentúra Mimka
Večerní online chat jako nástroj k úspěchu

Problémem však zůstává to, že nezanedbatelné pásmo, kdy se zákazníci ptají, resp. by se ptát chtěli, je právě večer. Člověk přichází z práce, postará se o děti, zahradu, domácnost a začíná surfovat na internetu.

Cílem je tedy podchytit zákazníky v době jejich největší aktivity a využít jejich návštěvnost ve večerních hodinách. Večerní online chat, to, co doposud chybí mnohým e-shopům, to, co může návštěvníka přeměnit na platícího zákazníka.

Samozřejmě, pokud online chat není večer aktivní, klient tam může nechat svůj dotaz a někdy se dočká odpovědi. Chyba!

Čím déle zákazník čeká na odpověď, tým víc klesá jeho touha po koupi. Druhý den je totiž ovlivněný jinými podněty. Začne to rozebírat s kolegy, čte si o produktu recenze, soused mu poradí jinou alternativu…

Přichází odpověď z e-shopu. Ano, ta rada, kterou potřeboval vidět, číst, vykomunikovat v daném okamžiku, když byla křivka jeho dotazu po informaci nejvyšší. Co udělá? Maximálně si to přečte, hodí do koše a dál to neřeší.

Právě díky tomu, že pomocí večerního chatu poskytnete návštěvníkovi okamžitou a relevantní odpověď na jeho dotaz, bude pro něho jednodušší konvertovat a uskutečnit nákup.

Přestože zákazník právě nechce nakoupit nebo ještě nemá vybráno, je potřebné mu ukázat, že jste mu kdykoliv k dispozici, připravený odpovědět na jeho otázky.

Znakem dobrého prodejce je umět zákazníkovi přímo „číst myšlenky“, dát mu víc, než o co žádá. Je pravda, že při neosobním kontaktu je to o něco těžší, ale dá se to!

V čem tkví kouzlo úspěchu?

Je jasné, že online podpora slouží nejen jako nový kanál pro komunikaci, ale především jako nový marketingový nástroj, pomocí kterého pracujete na prohlubování vztahů s klienty.

Tady je ale potřebné připomenout, že live chat je jen nástroj. Nástroj, s nímž musí pracovat kvalitní člověk. Míra konverze je přímo úměrná kvalitě prodavače.

Určitě to znáte z různých kamenných prodejen. Lenivost a neochota versus úsměv a vstřícnost. Kterým dáte přednost?

Důležitý je milý, lidský a přátelský přístup. V první řadě s ním musí pracovat kvalitní člověk. Kvalitně vyškolený operátor dokáže obsluhovat i víc návštěvníků souběžně. Nevnucuje se, ale je ho vidět.

Okno s chatem je na většině e-shopů vpravo dole, takže lidé si už zvykli a vědí, kde ho mají hledat. Hlavní rozdíl proti kamenným prodejnám! Mnohokrát se stane, že nemůžete najít prodavače, který by vám poradil, a proto odcházíte a nenakoupíte.

Telefonát, e-mail, chat

Tři způsoby, kterými můžeme komunikovat s e-shopem. Live chat je jako podpora rychlejší a efektivnější. V dnešní době, kdy jsme stále víc zvyklí na komunikaci přes různé messengery, mnoho lidí nezavolá, ale raději napíše.

Dostat odpověď od prodejce v reálném čase jednak vzbuzuje větší pocit zájmu o zákazníka a na straně druhé může ve velké míře ovlivnit prodej.

Správnými otázkami, zdvořilostí a nápomocností můžeme i nerozhodnutého člověka nasměrovat ke koupi.

Proč se vyplatí mít večerní chat?

E-shop, který hlásí, že nikdo není přítomný. Dost odrazující, že?

S nákupem, a především s online nákupem se pojí samozřejmě pár nejasností, s nimiž by se kupující rádi obrátili na někoho kompetentního. Pokud nemají koho požádat o radu, častokrát ze stránky odejdou a už se nevrátí. Hledají alternativy někde jinde.

Když jste však online, můžete okamžitě reagovat na jejich otázky, a tedy jim hned odprezentovat největší výhody produktů/e-shopu, vysvětlit jim nejasnosti, které mají, a přesvědčit je k tomu, aby uskutečnili nákup.

Přidanou hodnotou bude to, že si získáte jejich loajalitu, zanechají vám pozitivní recenze na webstránce a v neposlední řadě vás doporučí dál. Tím získáváte potenciální nové zákazníky a následně se zvyšuje návštěvnost vaší stránky.

Právě zpětná vazba od klienta poskytuje obchodníkovi množství dat, aby viděl, v čem je potřebné se zlepšovat, jak vyrábět ještě víc peněz, odlišit se od konkurence a být daleko blíž ke svým zákazníkům.

Pomocí chatu zjistíte i to, po kterých produktech je největší poptávka, jaké jsou nejčastější otázky a co je na vašem webu (ne)srozumitelné.

Když spojíte všechny informace, které vám váš chat poskytne, získáváte silné know-how pro spuštění proma na konkrétní produkty a optimalizaci celého webu.

Není to dostatek důvodů pro to, abyste konečně spustili večerní chat?  Pokud si chcete získat nové/spokojené a existující/stálé zákazníky, jste na nejlepší cestě k úspěchu.

Online večerní chat může začít!

Ecommerce Bridge na Marketeris.sk >>

Sdílet článek
Michaela Ivan Reichová
CEO v Agentúra Mimka

Večerní chat jsme poprvé spustili před 5 lety, kdy jsem pracovala v marketingové agentuře. Vedle toho jsem v agentuře nabyla znalosti i ve sférách sociálních síti, SEO, UX a ecommerce. Nabyté znalosti z online chatu jsem prezentovala i na školeních pro firmy. Např. jak se nejlépe postarat o zákazníka, zjistit jeho potřeby a docílit, aby “odcházel spokojen”. Právě znalosti, které získáme přes chat umíme efektivně využít v marketingu. Postupně jsem si vytvořila tým skvělých “chaterek”, až jsem se osamostatnila a založila firmu Agentura Mimka s.r.o.

Agentura Mimka
Tento článek ti přináší

Agentura Mimka

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
1 reference je víc než 100 dobrých reklam
5min. doba čtení

1 reference je víc než 100 dobrých reklam

Prodej výrobků a služeb je v moderním světě stále náročnější. Prostředí přeplněné různorodou konkurencí čeká na každou vaši chybu. Navíc už snad neexistuje nic, co by se nedalo poměrně snadno okopírovat. Můžete do marketingu nalít miliony, ale pokud nebudou zákazníci spokojeni, obchod nikdy neporoste. Proto se klade stále větší důraz na reference.

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+