
Zjištění průzkumu ukazují, že značky čelí riziku ztráty cenných zákazníků, neboť 41 % spotřebitelů by v případě zhoršení zákaznické zkušenosti zvažovalo změnu oblíbené značky. Přesto více než tři čtvrtiny vedoucích pracovníků stále tvrdí, že jim zákazníci důvěřují, pokud jde o osobní údaje.
Současně však 40 % vedoucích pracovníků předpovídá, že jednou z největších překážek porozumění zákazníkům v příštích 12 měsících bude důvěra spotřebitelů. Obavy o bezpečnost dat tento problém ještě prohloubí, neboť téměř dvě třetiny vedoucích pracovníků uvedly, že jejich organizace zažila únik dat.
Pokud jde o ochranu údajů, 54 % spotřebitelů je připraveno přejít k jiné značce, pokud dojde k porušení ochrany údajů. Andrew Stephenson, marketingový ředitel společnosti Treasure Data, zdůraznil, že v době rostoucí inflace je důležité, aby značky využívaly data efektivně a bezpečně a získaly si tak důvěru zákazníků.
Průzkum společnosti Treasure Data vycházel ze dvou průzkumů provedených společností Opinium. V prvním z nich byl proveden průzkum na celostátně reprezentativním vzorku 2 000 dospělých osob z Francie, USA a Spojeného království (pole 6 000 respondentů), přičemž údaje byly shromážděny v období od 25. září do 4. října 2023.
Druhý průzkum se týkal 500 vedoucích pracovníků s rozhodovací pravomocí ve společnostech B2C s více než 2 zaměstnanci z Francie, USA a Spojeného království (celkem 1 500 respondentů). Průzkum byl proveden v období od 25. září do 4. října 2023.