3min. doba čtení

Vánoční sezóna v USA se prodlužuje a spotřebitelé utrácejí rekordní částky

Nakupování o svátcích v USA získalo nový rozměr. Různé průzkumy hlásí rekordní předvánoční výdaje a zajímavé trendy. Jak se mění nákupní zvyklosti a co to znamená pro trh?

Vánoční sezóna v USA se prodlužuje a spotřebitelé utrácejí rekordní částky
Zdroj: Depositphotos

Podle společnosti McKinsey & Company sváteční nákupy začaly dříve než loni a pravděpodobně potrvají déle. Vánoční sezóna letos ve Spojených státech začala ještě před Halloweenem. Zpráva uvádí, že 50 % vánočních nákupů začalo v říjnu nebo dříve, 40 % v listopadu. Spotřebitelé dávají přednost nákupům v průběhu několika měsíců. Navíc se chtěli vyhnout zvyšování cen.

Další údaje o chování spotřebitelů poskytl výzkum Adobe Analytics. Předvánoční výdaje na internetu dosáhly v říjnu rekordní výše 76,8 miliardy dolarů. To je přibližně o 4,3 miliardy USD více než před rokem. Národní maloobchodní federace dokonce očekává, že výdaje na svátky v listopadu a prosinci prudce vzrostou a v roce 2023 dosáhnou až 966,6 miliardy USD.

Nakupují hlavně ženy a mladí rodiče

Zpráva PwC se snaží odhalit, kdo utrácí více. Očekává, že ženy letos utratí o 11 % více než v roce 2022 a ve srovnání s muži častěji utrácejí za dárky.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Přestože ženy v dnešní době více investují, neznamená to, že utrácejí bezhlavě. Spíše to svědčí o jejich schopnosti strategicky se rozhodovat a hledat nejlepší hodnotu za své peníze. Jak totiž vyplývá ze zprávy PwC, ženy při svých nákupech více dbají na hodnotu, bezplatné vrácení zboží, dopravu a pohodlí.

Jako další významná skupina se ukázali mladí rodiče. Ve svátečním období více rodin s malými dětmi využívá slev. Podle zprávy společnosti Bankrate se ukázalo, že 49 % rodičů s dětmi do 18 let se zapojilo do říjnových výprodejů, zatímco totéž udělalo jen 28 % kupujících, kteří nemají děti.

“Mladí dospelí sú v najlepšom spotrebiteľskom veku, najmä keď majú malé deti – sú veľkou nakupujúcou skupinou počas sviatkov,” uviedol pre CNBC Ted Rossman, hlavný analytik odvetvia v spoločnosti Bankrate.

Studie studie aplikace pro osobní finance Rocket Money prokázala, že ti, kteří jsou v tomto období s rodinou, mají tendenci utrácet o 53 % více. Zajímavé je, že více než polovina z nich považuje své nadměrné utrácení v roce 2022 za “mírný až vážný problém”.

Jak se to všechno platí?

V průzkumu společnosti Forbes Advisor se uvádí, že kreditní karty zůstávají nejoblíbenějším způsobem nakupování během svátků – 52,3 % Američanů plánuje na dárky použít kreditní karty. Zajímavé je, že 42 % z nich také plánuje zvýšit zůstatek na kreditní kartě alespoň o 501 USD, přičemž 11 % plánuje vložit na kreditní kartu více než 1 000 USD.

Rostoucím trendem je také obliba flexibilních platebních metod, zejména splátkových programů typu “kup teď, zaplať později” (BNPL). V rámci kybernetického pondělí byl zaznamenán historicky nejvyšší počet online nákupů prostřednictvím BNPL – až 940 milionů dolarů, což představuje meziroční nárůst o 42,5 %. Lidé se stále častěji obracejí k metodám, které jim umožňují rozložit platbu do několika měsíců a poskytují větší flexibilitu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nákupní chování Indů se mění
3min. doba čtení

Nákupní chování Indů se mění

Čína už není nejlidnatější zemí. V roce 2022 ji předběhla Indie s více než 1,43 miliardami lidí. Sledovat změnu spotřebitelského chování v nejobydlenější zemi proto může být dobrý indikátor toho, kam se ubírá nákupní chování.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+