2 min. doba čtení

Válečná sekera je zakopána, Alza se vrací na Heureku

Po skončení války se Alza vrací na Heureku. Spor mezi dvěma největšími hráči na českém e-commerce začal, když Alza srovnávacímu e-shopu vytkla, že není nezávislý. Po prodeji Mallu polské společnosti Allegro tyto důvody údajně pominuly.

Válečná sekera je zakopána, Alza se vrací na Heureku

Mall Group jako důvod sporu?

Šest let trvající spor, soudní proces nebo několik mediálních přestřelek ukončila až velká online transakce – prodej skupiny Mall polské společnosti Allegro. Odchod Alzy z Heureky byl velkou událostí. Prodejce oznámil svůj odchod v roce 2016 spolu se spuštěním iniciativy BezHeureky.sk, jejímž prostřednictvím vyzval ostatní e-shopy, aby učinily totéž. Český soud však následně nařídil, aby Alga stránky stáhla, protože údajně šířila “nepodložené nepravdy”.

Důvodem Alzova odchodu byla změna vlastníka společnosti Heureka. Koupila ji česká finanční skupina Rockaway Capital, do jejíhož portfolia již patřily konkurenční e-shopy Mall.cz a CZC.cz. Alza proto začala zpochybňovat nezávislost společnosti Heureka a naznačila, že konkurenční prodejci by mohli získat nekalý přístup k citlivým údajům jiných obchodníků.

Prohlášení obou stran

“Návrat Alzy je jasným potvrzením toho, že Heureka je pro e-shopy důležitým zdrojem zákazníků a kvalitních konverzí,” říká Jan Mayer, ředitel Heureky pro Česko a Slovensko.

“Chceme, aby zákazníci co nejsnáze poznali hodnotu našich cen. A to včetně porovnání cen mezi jednotlivými obchody,” dodává Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz.

Alza a Heureka obnovily spolupráci nejen na Slovensku, ale největší český e-shop začal nahrávat svůj katalog do české verze srovnávače. “Alza je již několik let tradičním partnerem našeho maďarského srovnávače Arukereso.hu. Po fúzi na Slovensku mělo smysl rozšířit spolupráci i na český trh,” uvedl Braverman, šéf Heureka Group.

Heureka je jedním z největších evropských srovnávačů cen. Působí na devíti trzích, pokrývá více než 55 000 e-shopů a její služby využívá 23 milionů uživatelů měsíčně.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji tradičně hračky 
2 min. doba čtení

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji tradičně hračky 

Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Z toho vyplynulo, že alespoň nějaký dárek na internetu objedná […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Britský Amazon zpřísňuje pravidla pro vrácení zboží pro mezinárodní prodejce
2 min. doba čtení

Britský Amazon zpřísňuje pravidla pro vrácení zboží pro mezinárodní prodejce

Britský Amazon oznámil, že 11. listopadu 2024 vstoupí v platnost nová pravidla pro vracení zboží. Tento krok je součástí snahy společnosti zjednodušit proces vracení zboží a zvýšit spokojenost zákazníků na britské platformě a vytvořit spolehlivější a konzistentnější podmínky pro vracení zboží. Změny se však přímo dotknou mezinárodních prodejců.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+