2 min. doba čtení

Válečná sekera je zakopána, Alza se vrací na Heureku

Po skončení války se Alza vrací na Heureku. Spor mezi dvěma největšími hráči na českém e-commerce začal, když Alza srovnávacímu e-shopu vytkla, že není nezávislý. Po prodeji Mallu polské společnosti Allegro tyto důvody údajně pominuly.

Válečná sekera je zakopána, Alza se vrací na Heureku

Mall Group jako důvod sporu?

Šest let trvající spor, soudní proces nebo několik mediálních přestřelek ukončila až velká online transakce – prodej skupiny Mall polské společnosti Allegro. Odchod Alzy z Heureky byl velkou událostí. Prodejce oznámil svůj odchod v roce 2016 spolu se spuštěním iniciativy BezHeureky.sk, jejímž prostřednictvím vyzval ostatní e-shopy, aby učinily totéž. Český soud však následně nařídil, aby Alga stránky stáhla, protože údajně šířila “nepodložené nepravdy”.

Důvodem Alzova odchodu byla změna vlastníka společnosti Heureka. Koupila ji česká finanční skupina Rockaway Capital, do jejíhož portfolia již patřily konkurenční e-shopy Mall.cz a CZC.cz. Alza proto začala zpochybňovat nezávislost společnosti Heureka a naznačila, že konkurenční prodejci by mohli získat nekalý přístup k citlivým údajům jiných obchodníků.

Prohlášení obou stran

“Návrat Alzy je jasným potvrzením toho, že Heureka je pro e-shopy důležitým zdrojem zákazníků a kvalitních konverzí,” říká Jan Mayer, ředitel Heureky pro Česko a Slovensko.

“Chceme, aby zákazníci co nejsnáze poznali hodnotu našich cen. A to včetně porovnání cen mezi jednotlivými obchody,” dodává Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz.

Alza a Heureka obnovily spolupráci nejen na Slovensku, ale největší český e-shop začal nahrávat svůj katalog do české verze srovnávače. “Alza je již několik let tradičním partnerem našeho maďarského srovnávače Arukereso.hu. Po fúzi na Slovensku mělo smysl rozšířit spolupráci i na český trh,” uvedl Braverman, šéf Heureka Group.

Heureka je jedním z největších evropských srovnávačů cen. Působí na devíti trzích, pokrývá více než 55 000 e-shopů a její služby využívá 23 milionů uživatelů měsíčně.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy
3 min. doba čtení

Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy

On-line nakupování šperků se za poslední roky výrazně proměnilo. Zákazníci už nehledají jen krásné doplňky, ale chtějí i pohodlný a intuitivní nákupní zážitek. Očekávají personalizovaná doporučení a možnost si šperk virtuálně prohlédnout ještě předtím, než se ho rozhodnou koupit. E-commerce v oblasti šperků se proto stále více přizpůsobuje moderním technologiím a novým trendům. Jak vypadá […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů
3 min. doba čtení

Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů

Nejnovější zpráva Retail Week přináší nové tržní poznatky o významných e-commerce společnostech. Neustálé hledání nákladově efektivních nákupních možností ze strany spotřebitelů vedlo přední maloobchodníky k vytvoření digitálních strategií, které úspěšně přitahují zákazníky zpět k jejich virtuálním nákupním košíkům. E-commerce sektor se nadále rychle rozšiřuje, přičemž analytici předpovídají, že v roce 2025 dosáhne objemu 6,56 bilionu […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry
4 min. doba čtení

PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry

S nástupem umělé inteligence a explozí automaticky generovaného obsahu se zásadně mění i způsob, jakým si značky budují důvěru a viditelnost. Pro e-commerce firmy to není jen otázka trendu – jde o to, jak jejich produkty, hodnoty a reputace budou prezentovány ve vyhledávání, které už dnes často zprostředkovává AI. Nová studie od Hard Numbers však […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+