Mall Group jako důvod sporu?
Šest let trvající spor, soudní proces nebo několik mediálních přestřelek ukončila až velká online transakce – prodej skupiny Mall polské společnosti Allegro. Odchod Alzy z Heureky byl velkou událostí. Prodejce oznámil svůj odchod v roce 2016 spolu se spuštěním iniciativy BezHeureky.sk, jejímž prostřednictvím vyzval ostatní e-shopy, aby učinily totéž. Český soud však následně nařídil, aby Alga stránky stáhla, protože údajně šířila “nepodložené nepravdy”.
Důvodem Alzova odchodu byla změna vlastníka společnosti Heureka. Koupila ji česká finanční skupina Rockaway Capital, do jejíhož portfolia již patřily konkurenční e-shopy Mall.cz a CZC.cz. Alza proto začala zpochybňovat nezávislost společnosti Heureka a naznačila, že konkurenční prodejci by mohli získat nekalý přístup k citlivým údajům jiných obchodníků.
Prohlášení obou stran
“Návrat Alzy je jasným potvrzením toho, že Heureka je pro e-shopy důležitým zdrojem zákazníků a kvalitních konverzí,” říká Jan Mayer, ředitel Heureky pro Česko a Slovensko.
“Chceme, aby zákazníci co nejsnáze poznali hodnotu našich cen. A to včetně porovnání cen mezi jednotlivými obchody,” dodává Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz.
Alza a Heureka obnovily spolupráci nejen na Slovensku, ale největší český e-shop začal nahrávat svůj katalog do české verze srovnávače. “Alza je již několik let tradičním partnerem našeho maďarského srovnávače Arukereso.hu. Po fúzi na Slovensku mělo smysl rozšířit spolupráci i na český trh,” uvedl Braverman, šéf Heureka Group.
Heureka je jedním z největších evropských srovnávačů cen. Působí na devíti trzích, pokrývá více než 55 000 e-shopů a její služby využívá 23 milionů uživatelů měsíčně.