
Údaje se zaměřují na Cyber 5 – to je označení pro období od Dne díkůvzdání do Cyber Monday. Pro maloobchodníky je to klíčové období nabité výprodeji a příležitostí k podpoře vánočních prodejů.
Společnost ClearSale zjistila, že v USA se objem objednávek od Black Friday do Cyber Monday meziročně snížil – až o 41 %. Objem objednávek se meziročně snížil také – o 27 %.
Údaje společnosti ClearSale, která poskytuje služby v oblasti správy podvodů a ochrany před vrácením plateb, naznačují, že počet pokusů o podvod se mezi Černým pátkem a Kybernetickým pondělím snížil. Významné je, že ačkoli údaje společnosti ClearSale ukazují meziroční snížení počtu pokusů o podvod o 37 %, objem objednávek a hodnota objednávek ve stejné skupině internetových obchodů rovněž poklesly.
Výkonný ředitel pro rizika společnosti ClearSale Bruno Farinelli upozornil, že existuje několik konkrétních faktorů, které mohou být příčinou poklesu objednávek v tomto období. Jedním z těchto faktorů je skutečnost, že mnoho internetových prodejců zahájilo své výprodeje a propagační kampaně v rámci akce Cyber 5 několik týdnů, v některých případech i měsíců, před samotným víkendem Black Friday.
“Objem objednávek, které by se normálně uskutečnily během jednoho víkendu, by se tak mohl rozložit na větší počet dní. Dalším velmi rozumným předpokladem, který lze vyslovit, je, že v důsledku zpomalení ekonomiky a zvýšení úrokových sazeb v USA i ve světě byli nakupující v sezónních nákupech opatrnější ve svých výdajích a šetrněji nakládali se svými peněženkami,” uzavírá.