Fanoušci sítě TikTok se na AI dívají jako na jakýsi „zesilovač kreativity“. Až 73 % z nich věří, že jim nástroj dokáže pomoci s nápady. Podíváme-li se na ostnaté platformy, TikTok vede v otevřenosti ohledně AI o 14 % více.
„Uživatelé TikToku jsou nejen obeznámeni s generativní umělou inteligencí, ale jsou také optimističtí, pokud jde o její potenciál. Považují ji za nástroj, který posiluje kreativitu, a nikoli její náhradu. V porovnání s uživateli jiných platforem uživatelé TikToku o 40 % častěji vyjadřují nadšení z budoucnosti tvorby obsahu díky AI,“ uvádí TikTok ve svém blogu.
Navíc 80 % uživatelů TikToku souhlasí, že AI zjednodušuje kreativní pracovní postupy, což značkám umožňuje soustředit se více na samotný tvůrčí proces a maximalizovat výstup.
Značky, které používají AI, vnímají jako inovativní
Pravděpodobnost, že člověk přijme reklamu, za kterou stojí umělá inteligence, je u uživatelů TikToku až o 40 % vyšší. Navíc, tato skupina vnímá značky, které AI využívají, jako inovativní, kreativní a moderní. Toto představuje strategickou výhodu pro e-commerce podniky, které mohou integrovat AI do svých reklamních aktivit.
Personalizace zde hraje klíčovou roli – uživatelé TikToku jsou o 24 % více nakloněni věřit, že AI dokáže doručit vysoce přizpůsobené reklamy, čímž se zlepší uživatelská zkušenost.
Navzdory nadšení z AI vyjadřují uživatelé i obavy o její etické využívání. Většina (66 %) požaduje dodržování etických standardů při aplikaci AI a 60 % očekává jasné označení obsahu vytvořeného umělou inteligencí.
Značky by měly být transparentní ohledně využívání AI v reklamách. Důležité je také ověřovat přesnost materiálů vytvořených umělou inteligencí.
Při používání AI v reklamách nezbytné budovat důvěru. Přibližně 70 % uživatelů TikToku souhlasí s tím, že partnerství s profesionálními tvůrci zvyšují důvěru v obsah vytvořený AI.
AI v reklamě přináší příležitosti pro e-commerce
E-commerce firmy mohou využít sílu generativní AI k vývoji personalizovaného, kreativního a poutavého obsahu, který rezonuje s uživateli TikToku. Jsou nadšeni pro technologie a umělou inteligenci. Spojením AI s lidskou kreativitou mohou značky vytvořit inovativní kampaně, které nejen upoutají pozornost, ale také zvyšují efektivitu.
TikTok se touto zprávou snaží přesvědčit o své jedinečnosti. Zároveň vybízí k využívání nástroje TikTok Symphony. Jedná se o sadu kreativních řešení na bázi AI, která zjednodušují a škálují tvorbu obsahu. Tím dává příležitost experimentovat s generativní AI. Vzhledem k tomu, že uživatelé TikToku projevují silný zájem o inovativní a personalizovaný obsah, integrace AI do reklamních strategií by mohla zlepšit angažovanost, zvýšit návratnost investic a zlepšit vnímání značky.
Transparentnost a dodržování etických zásad umožní e-commerce značkám maximalizovat potenciál AI, budovat důvěru se svým publikem a stát se lídry v neustále se rozvíjejícím digitálním prostředí.