
Google tento krok zdůvodňuje tím, že by to mělo zautomatizovat tvorbu reklam a zároveň zlepšit výkonnost reklamních skupin, neboť zákazníci vidí víc textu a relevantnější reklamní poselstva.
Výhodou responzívních reklam má být možnost zadat více nadpisů i popisů, přičemž Google bude průběžně testovat jejich různé kombinace a vyhodnotí, které dosahují nejlepší výkonnost. Obsah reklamy by tak měl být relevantnější pro potenciální zákazníky.
Výhodou responzívních reklam má být také flexibilita, neboť u jedné responzívní reklamy můžete zadat 15 nadpisů a 4 popisy, přičemž reklamy se přizpůsobí šířce zařízení, na kterém se má reklama zobrazovat.
Také nám Google přináší možnost vyhodnotit sílu reklamy a nabízí i pokyny na zlepšení, například vám doporučí, abyste psali originálnější nadpisy nebo zahrnuli víc klíčových slov.

Responzívní reklama
Konec rozšířeným textovým reklamám?
Jestli se ptáte, co bude s klasickými rozšířenými textovými reklamami, tak ty se budou i nadále zobrazovat. Zároveň budete stále moci sledovat přehled jejich výkonnosti a bude možné je pozastavit, opětovně znovu spustit nebo i odstranit. Bohužel však nebude možné je měnit.
Pokud ale stále chcete mít možnost kontroly nad textem, který inzerujete a zároveň chcete zvýraznit důležitost poselství, které chcete potenciálním zákazníkům odevzdat, využijte při tvorbě responzívních reklam možnost připnutí nadpisů a popisů, které chcete, aby se stále zobrazovaly. Tak budete mít jistotu, že tyto nadpisy a popisy se zobrazí v každé reklamě a vy uživatelům odevzdáte chtěné poselství, například slogan, který si spojí s vaší značkou, nebo užitečnou radu v popisu.

Rozšířená textová reklama
Naše dosavadní zkušenost
V naší reklamní agentuře jsme u více klientů zkoušeli kromě klasických rozšířených textových reklam i responzívní textové reklamy, které by měly zjednodušit způsob vytváření reklam ve vyhledávání a ulehčit zvyšování výkonnosti pomocí automatizovaných nástrojů.
Ačkoliv podle Googlu by měly být tyto reklamy výkonnější, naše dosavadní zkušenost to nepotvrdila. Ve většině případů měly rozšířené textové reklamy lepší výkonnost než uvedené responzívní reklamy. Uvidíme, jak se do budoucna zlepší výkonnost těchto reklam.